Bahbah.Bah.

Jag har en hel del att göra idag. Men för ett par timmar sedan insåg jag att hur jag än försökte. Vad jag än provade. Hur många gånger jag än sa till migsjälv på skarpen att jag skulle ta tag i allt så gick det inte. Det är helt enkelt inte en bra dag. Så istället för att slita mitt redan ganska tunna hår så bestämde jag mig för att göra det jag faktiskt kunde ta mig för. Och göra en liten lista på saker som gör mig glad idag när jag utan skäl är ledsen och tom.
1. Som att jag och Grisen köpte bästisarmband igår. Med små buddhas på. Så vi inte biter av varandras huvuden alltför ofta. Det kan ju inte en buddha runt handleden tillåta. Barnsligt och helt förtjusande.

2. Jag har en hel låda full med rosetter, hårband, klämmor, diadem, fjädrar och sötsaker att fästa i håret. Det
är ju fantastiskt. En hel låda!

3. När huvudvärken släpper lite så ska jag ta och rita. Rosor tror jag. Rosor, knoppar, svepande kjolar och mjuka hårsvall. Inspireras av Jane Austen och ett grönt England.


Eftersom jag struntar i om Linda Skugge tycker att man inte får klaga förrän man har tre barn och är ensamstående så säger jag, varsågod och gnäll lite. Vad har ni för listor på saker som gör er glada de dagar man helst av allt vill gnaga på bitar av kartong, puta med underläppen och titta på moln som ser ut som kaniner?

Edit; Great minds think alike. Är det för att vi är norrlänningar eller helt enkelt bara ganska så lika ibland som vi gör
liknande inlägg densamma dag? Jag vet inte. Men Clara peppar upp lika bra som choklad himlans ofta. Så även idag när vi är kloka ihop på olika håll. Tackla skitdagar kan vi!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh käraste Kajsa, du är alltid en källa till inspiration för mig. Vare sig det handlar om när jag ritar eller om hur man ska se på saker. Jag älskar din förmåga att se till allt fint som finns.

Postat av: Jannike

Oj, saker som gör mej glad.. ett riktigt hett bad. Och gärna med både skum, badankor, tvättlappar och hela hadderaj bara för att få känna sej som en unge igen. Och marängsviss! MASSOR!

2009-02-26 @ 19:10:08
URL: http://jannikeviveka.wordpress.com/
Postat av: Lilla Fröken

Kanske det blir en semla till helgen för dig då? :)

Det finns så mycket som gör mig glad. Mormorsleendet, nyckelpigor, varm choklad, omtänksamhet, snöflingor i håret, en pensel i min hand, bra musik...I could go on and on...

2009-02-26 @ 19:19:37
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: agnes

åh, men lillebror är så känslig och pubertetig så han blev sur på bildern jag la upp! haha.

saker som gör mig glad: hundar. alla! har jag en dålig dag och ser en hund så kan jag inte låta bli att bli lycklig.

2009-02-26 @ 19:36:55
URL: http://pandasoppa.blogspot.com
Postat av: EGOFLOW

Mina vänner alla dagar i veckan! Kärlek är en lyx & vi bör vara otroligt tacksamma!

2009-02-26 @ 20:21:14
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: miriam

ah, fint med bästisarmband!

när jag är på gnällhumör (som typ nu) då gnäller jag först en massa i goda vänners lag. sen unnar jag mig med en happy sång, en god hemlagad middag och bläddrar i en fin tidning. xx

2009-02-26 @ 20:26:56
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Julia

Svar: Nej tyvärr har jag inte fått någon goodiebag ännu, vi får hoppas att den kommer snart..



Saker som gör mig glada just nu, åh. det ska jag kanske ta och skriva ett inlägg om, man behöver uppmärksamma sådant. Men en liten lista iallafall: Nina Simones låtar, filmen "Flickan från tändsticksfabriken"(den är så full av misär att man lär sig att uppskatta sin egen tillvaro), vårtecken, Johan. och åh, mycket mer.

2009-02-26 @ 21:12:38
URL: http://ohhboy.blogg.se/
Postat av: Julia

åh jag kollade på de där idag! fast i lila. det e såå fint! :) ångrar lite att jag inte köpte det

Synd att åre inte visat det bästa vädret den här veckan. jag och bror min tappade nästan bort oss på toppen. fick åka efter oranga pinnar. haha. äventyr i sig!



Kramar till min raring

2009-02-26 @ 21:32:01
URL: http://sunshinejulie.blogg.se/
Postat av: björk

Jag blir glad av att läsa en fin blogg med fina illustrationer och en fin flätig flicka i. Typ din, alltså.

Och jag blir glad av att ta ett kokande bad med lyxiga dyra saker i, hur mycket som helst, tills man riktigt osar papayaskum, äppelbadbomber, hallontvål och green tea-balsam. Tända ljus på kanten och absolut ingen läxbok innanför badrummets väggar. Sedan världens största handduk och lugn och ro, mjuk god gurk-insmörjning, fönster på glänt, nybäddad säng att krypa ner i. Och stanna där.



Och jag blir glad av att skriva brev, använda mina händer, se resultat, laga mat, måla en tavla, baka citronpaj.



Saker som jag själv inte riktigt kan rå på, men blir glad för då de vill infalla ändå, är sms där det står visar omtanke, eller ett brev på hallmattan som är alldeles sönderklottrat på kuvertet och buktar på alla möjliga vis (jag är precis lika presentförtjust som du. Därför som jag och min kära vän Olivia har infört Torsdagspresenten, intill pannkakorna och ärtsoppan. En ljuvlig tradition. Har man inget paket så är det såklart inget tvång - men vi älskar paket och alla anledningar till att ge, och det får gärna vara av hempysslad karaktär, så det brukar gå ändå).



nu tappade jag tråden, ursäkta vimsigheten i denna kommentar, kom precis på hur bra det vore med lite läggdags för mej. KRAM!

2009-02-26 @ 21:48:26
URL: http://bump.blogg.se/
Postat av: shoebox

Åh, vad fint armbandet var!



Jag började förresten prenumerera på dig nu, för jag insåg att varje gång jag går in här så måste jag scrolla ner och läsa allt du skrivit sen sist. Nu missar jag inget :)

2009-02-26 @ 22:03:15
URL: http://myshoebox.se
Postat av: NIKI

Kul att du gillar det :)

2009-02-26 @ 22:09:42
URL: http://scandoblog.viceland.com/niki
Postat av: Maja

Typ tittar på ett avsnitt av Sex & the city....bakar en kladdis.....syr en top.....plockar ögonbrynen....fasiken vad ytligt...men mysigt...

2009-02-26 @ 22:30:10
URL: http://majamoments.blogspot.com
Postat av: Frida

Sak som gör mig glad: Sitta i min friggebod med mina tre orange lampor tända.

2009-02-27 @ 10:03:43
URL: http://madeinhagn.se
Postat av: Ida

När jag har en dålig dag så brukar jag se till att äta gott, typ kakor eller bullar, jag brukar gå in på norrbottenskuriren eller hemnet och titta på hus i norrbotten och längta hem. eller så lägger jag mig på min spikmatta för den lugnar ner mig.

Att ringa mamma är också ett bra alternativ, för hon lugnar ner mig, pappa går inte att ringa för han blir lika hispig han.

2009-02-27 @ 11:48:18
URL: http://isaksdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback