En duva i nacken, en ros på foten, en papegoja i armvecket..

Oj oj, ni undrar vad jag gör, vart jag håller hus och hur jag får tiden att gå när jag åker bil och reser långt.
Stackare, tror kanske att jag försvunnit på vägen mellan söder och norr?
Men nej nej. Ni får svar på alla era frågor här.

Vad jag gör? Vart jag håller hus?
Just nu sitter jag i Mikaels hus utanför Östersund. Har haft hektiska dygn med mellanlandningar i Växjö, Linköping och Stockholm. Varit på rekordkorta turer på IKEA x 2 (utan att jag och herr pojkvän slogs en endaste gång!), ätit mer hamburgare än vad jag gjort på år under två dagar och sen via obygden varit i Åre två dagar, hunnit gå på ett abrupt (men ofarligt och oläskigt) läkarbesök och bokat in ett blixtsnabbt möte som blir något roligt i vinter.
Igår blev det fotografering i ett trapphus för festivalmode i DIY-tappning, peppning av Grisen som packar för Sthlm och spontanbesök på bästa Broken som fick magen att säga knorr av belåtenhet.
Imorgon börjar jobbet med festivalen och Yran kan se sig osäkert i och med min närvaro. Blir dessutom ny blogg under några dagar för tidningen!

Hur får jag tiden att gå när jag åker bil och reser långt?
För det första så är jag van att åka långt och då dör man inte av tristess och ger medpassagerare anfall av mer våldsam sort efter en halvtimmas färd. Sen så har jag utvecklat en rolig förmåga som kallas; jag-somnar-när-helst-hjulen-rullar-mer-än-i-tre-kvart. Fråga Mikael. Enligt mig åkte vi bil skitkort. Inte alls över 100 mil. Sen körde han ju och jag ja, jag sov.

Ingen frågade vad jag gör när jag egentligen borde göra annat så jag ställer den frågan själv, till mig själv.
Jag fick två ark med sånnadära låtsastatueringar för barn av Grisen och tänkte att det var mycket roligare än att rulla in ömtåliga saker i papper. Så en papegoja på armen utvecklades till rosor på foten, en duva i nacken och ungefär 4 stycken till i ett märkligt hillbilly-mönster på armen. Jag ser nu väldigt hardcore ut. Och har blivit fråntagen de resterande.


Jag tvingade naturligtvis på Grisen en också. Kul när hon sen skulle få en spruta av doktorn. Mycket kul.

Nu ska jag slänga på mig min nya och ruskigt råcoola jacka och känna det jämtländska gräset mot mina bara fötter.
Hörs gör vi om jag vet inte vad, men så snart jag kan!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter som att du har det förträffligt! :D Fortsätt så<3

Postat av: tove

vilken fin blogg du har.

ölskar dina fotografier.

lite komiskt med dina tatueringar haha, jag ska göra min 21:a imorn nämligen. smärta! hoppas inte dina gjorde lika ont ;)



fred och kärlek

2009-07-28 @ 20:48:12
URL: http://toveunderytan.blogg.se/
Postat av: bea

kajsa jag saknar dej massor

2009-07-29 @ 10:13:57
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna

fint fint fint alltihopa

2009-07-29 @ 14:37:28
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: cary

oj vad du far!

låter himla trevligt dock

när flyttar du till stockholm? (:

2009-07-29 @ 14:50:54
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Becca

Å sådana hade man ju när man var liten :) vill också ha!

2009-07-31 @ 19:06:38
URL: http://beccatroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback