Skapa nytt eller kopiera gammalt.

Det finns så många bloggare som har illustrationsbloggar nuförtiden. Det är fint. Verkligen jättefint. Och härligt med all kreativitet. Men jag kommer ihåg den tiden när de enda som la upp sina ritade alster var Bohemica, och så jag.
Sen har det ökat explosionsartat. Min favorit idag är Annaritar. För att hon använder all den färg som jag inte använder. För glädjen, finurligheten, det barnsliga, det söta och det alldeles fantastiska.
Hon är den enda som ritar andra bloggare som jag dessutom kollar in. För jag förstår inte riiiiktigt grejen alla gånger med att rita andra bloggare. Jag kan inspireras av andra när jag ritar. Men inte rita AV dem.
Så på senaste tiden har jag ritat en hel del utifrån mina favoriter i länklistan. Inte ritat av, men inspirerats av stil, form, kläder, uttryck och detaljer. För jag vill skapa nytt, inte kopiera det som är gjort.

Fashiontoast - kvinnan med skorna jag skulle kunna kapa lillfingret för.

Kommentarer
Postat av: hanna-karolina

Du är duktigt! Jag har ritat mycket förr, men på något vis har jag inte den ro som krävs för att vara keativ i dagsläget. Någon gång kanske det kommer, lugnet och kreativiteten.



Ha en fin dag!

Postat av: bea

bästatste kajsan

2009-05-25 @ 13:41:15
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack det va väldigt fint skrivet!

Anledningen att man ritar av bloggar är enkel, det ger publicitet som i sin tur ger jobb.

Men en del bloggare kan man ju inte låta bli att älska att rita av, som Clara tex, hon är ju en enda stor inspirationsflicka!

Att måla av bloggerskor verkar ha spridit sig som attan......jag vill gärna tro att jag va först. Men antagligen inte haha. Puss på dig

2009-05-25 @ 13:52:32
Postat av: BOHEMICA

åh jag kommer också ihåg! länge sen... <3

2009-05-25 @ 14:41:11
URL: http://bohemica.blogg.se/
Postat av: jennifer,

anna ileby kommer gå långt. hon rä så extremt kreativ & talangfull

2009-05-25 @ 17:54:09
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Anna

jag brukar också följa annaritar, hon är grymt bra! Det är du också, jag FÖRSTÅR inte hur du gör! :)

2009-05-25 @ 19:18:12
URL: http://sidenrosett.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Det är verkligen som du säger att det har dykt upp många illustrationsbloggar på senare tid. Men på något vis känns det i vissa fall som att någon bara ritar av någon storbloggare av den enda anledningen att få en länk därifrån. Självklart finns det ju undantag...se bara på niotillfem som många brukar "rita av". Enligt mig är ju hennes stil absolut inspirerande. Men samtidigt är det ju en väg att bli upptäckt på kanske...det där med att få lite uppmärksamhet för att man tecknat ett känt ansikte för bloggosfären.



Nu har jag förresten skrivit om det norrländska ljuset som du bad mig om. :) Hoppas att allt är gott med dig där nere i Skåne!

2009-05-25 @ 21:40:54
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Edith

fast är det inte lite dumt att påstå att du och bohemica var "de första" som lade upp illustrationer på sina bloggar? jag menar, hur många bloggar finns det inte och har det inte funnits väldigt länge som kanske fortfarande är ganska oupptäckta och som har nyttjat bloggen som en öppen portfolio? visst har det ökat med illustratörer och kreativa människor överlag som bloggar med det låter bara inte så ödmjukt att vilja ha cred för något som kanske inte stämmer. inget illa menat, men internet är ju väääldigt stort!

2009-05-25 @ 23:22:17
Postat av: sofia

oj snygg bild!

2009-05-26 @ 15:10:26
URL: http://escalators.blogg.se/
Postat av: E

dina illustrationer är underbara.

2009-05-29 @ 00:12:33
URL: http://requiempouruncon.blogg.se/
Postat av: Cesilia

Hej!

Jag älskar dina illustrationer, jag undrar om jag skulle kunna få rättigheter att använda en av dina vackra kreationer till framsidebild på min blivande hemsida?

2011-10-31 @ 21:14:21
Postat av: Cesilia

Hej!

Jag älskar dina illustrationer, jag undrar om jag skulle kunna få rättigheter att använda en av dina vackra kreationer till framsidebild på min blivande hemsida?

2011-10-31 @ 21:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback