whatiwantformy21birthday

Om fem dagar fyller jag år. Det är lite jobbigt. För jag får en konstig åldersnoja. Inte "oj, vad tiden rinner iväg" utan mer "nejmen, jag är ju fortfarande ungefär 18 och inte så bra på att vara vuxen". Så säger folk att "det kommer med tiden. Du växer upp så småninom". Men gör man verkligen det? Och; VILL jag det?
I cilket fall som helst så tycker jag att det är småjobbigt att fylla år. Och i år blir jag 21. Den 30 maj blir jag
21 år. Det känns som att det är en ålder då man ska veta hur man använder tvättmaskinen, deklaration inte känns som ett abstrakt ord och man bör våga ringa telia själv när internet knasar. Det kan/gör inte jag.
Men eftersom en bloggläsare frågade om jag inte hade en önskelista över söta/fina/roliga saker jag ville ha och jag tror det är att ta ett steg närmare bekräftandet ifrån migsjälv att jag fyller år så gör jag en sån här.

Detta önskar jag mig på min 21 årsdag:
Polkadotted bunny. Eller en hamster. Eller egentligen vadsomhelst med söt nos och mjuk päls.
(Dobermann?)
Bunny Kisses II by Sërch
Klänningar. Helst skulle jag vilja ha 2handfyndade raringar som älskats av någon och nu kan fortsätta att älskas av mig. Klänningar i alla former, färger, modeller och längder. Jag vill fylla en klädstång med gamla spetsar och undersköna tyger till klänningar.
All dressed up and nowhere to go by Love, Loren75|365 ||| girl in the purple dress by .bella.
Krimskrams. En av mina största passioner är ju smycken i alla dess former. Och jag får aldrig nog. Det behöver inte vara dyrt eller alltid särskilt vackert, jag tycker om det unika, lite knasiga, söta, annorlunda och spännande.
Grandma's garage jewelry (Part I) by Oui, Marie!freeform necklace - pink by flymissy
Pamela Love. Appropå smycken. Priset är inte det viktiga när det kommer till min kärlek för smycken men ibland är det ju det absolut dyraste som gör en som absolut mest knäsvag. Som Pamela Loves morbiditeter. Ack dessa ting!

Resa. Jag längtar alltid bort även om jag är lycklig där jag är. Det finns ett sorts sug i min själv som aldrig riktigt kan mättas. Jag drömmer ofta om lukten av flygplats, pirret av att man är på väg, känslan av något
nytt. En weekend i en stad eller veckor på fjärran öar, jag längtar till det jag inte sett.
Treasure Island / The Island / L'île Perdue by Aaron Escobar<sup>TM</sup>> A Fine and Sexy City by Dan & Lory (anglia24)
Retrojacka. Har i flera år letat efter en retro-ish jacka från Adidas eller Nike men inte hittat den perfekta. Och eftersom butikerna nu kommit ut med nya versioner av den gamla stilen så kan jag ju sikta in mig på en sådan då jag ändå inte hittar en gammal. En klassisk adidas, med luva kanske, i turkosa nyanser eller en prasslig Nike med palmer på.

Lägenhetssaker. Jag flyttar hemifrån snart vilket innebär att jag ska skapa ett eget hem. Ett eget casa. Mitt
bo. Och i ett Kajsabo behövs massor av fina, knasiga, söta, vackra saker. Som vaser i blåa nyanser, väggdekorationer och mosaikplattor att ställa i fönstret. Och glasäpplen.
Vase by sminky_pinky100Decorated Wall, Marrakech, Morocco by klausvonmersault
Rosetter. Jag är Kajsa, jag behöver alltid mer rosetter.
Ribbs and ribbonsBow necklaces.
Pez. Ett av mina favoritgodis. Roligt att äta, fina förpackningar, söta manicker att stoppa godiset i och utmärkt att stoppa i fickan som proviant för utflykter. Jag älskar Pez!
pez candy by zenPez Candy by StreetFly JZ

Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till. Men som ni ser. Jag tycker om att önska mig saker som liksom värmer hjärtat lite extra. Fina, söta, rara, gulliga, mjuka, goda saker. Nu kommer jag nog mest få nodvändiga saker eftersom jag ska flytta hemifrån men drömma kan man ju alltid. Eller hur?

(klicka på bilderna, de flesta, så kommer ni till deras flickr-sidor)

Kommentarer
Postat av: shirin

Pez är det bästa godiset <3

Postat av: Betty Lou

jag fyller 25 i år men om nån frågar säger jag 21. jag har sådan ångest, jag vill inte fylla år. jag kan inte tvätta, jag vet inget om deklarationer, a-kassor och annat sånt. jag är typ likadan som när jag var 19-20, lika omogen haha

2009-05-25 @ 23:21:06
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: jennifer,

jag är 21 sen i mars & det känns som en bra ålder. det var rejält mycket läskigare att fylla 20. du fixar det fint :)

2009-05-26 @ 00:09:37
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Passepartout

fin önskelista. Men du, jag är 23 och är fortfarande feg och vågar inte ringa överallt, jag kan knappt pumpa däcken på min cykel (måste vara fel på pumpen) och deklarationen får mig att klia mig i huvudet och se förvirrad ut. Puss på dig.

2009-05-26 @ 08:45:36
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

vad mycket söta och bra saker på din lista!

åhh. köpenhamn blir kalas! jag har redan gjort en liten guide och prickat ut en massa ställen på en karta, haha!

2009-05-26 @ 09:30:04
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Åh, jag älskar Pamela Loves smycken! När jag var liten samlade jag på skelett (ja, jag vet, jag var ett annorlunda barn), och fågelkranier var det bästa man kunde hitta! Fast en gång hittade ajg ett ben med lite rött på och när jag sen hällde ut allt på fritids så kom det en massa vita likmaskar så fröknarna blev arga och sen fick jag kansta skelettsamlingen.Önskar att jag inte hade gjort det. Då hade jag kunnat guldsspraya ett kranium!

2009-05-26 @ 12:01:35
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Vicky

Jag känner precis samma sak. För mig är det tryggt att veta att jag inte är äldst. Men nu så börjar jag ju bli det typ. Många säger att "jag kommer aldrig bli riktigt vuxen". Jag håller med och jag tror man menar att man inte kommer bli som torra och bittra Berta ungefär. Generationerna förändras och jag tror att vi fortfarande kommer vara så här som gamla till och med.



Apropå de där fransarna så har jag letat efter precis såna! Ah! Får väl åka till sthlm för att hitta det antar jag.

2009-05-26 @ 12:48:32
URL: http://trickyvicky.blogg.se/
Postat av: Hannah

sv: haha, absolut, det såg konstig ut, men gott var det!





Jag hade värsta åldersnojjan när jag fyllde 20, du vet så "Nu är jag halvvägs till 40!!". Jag hatar dessutom att fylla år och bli äldre, är liksom inte helt redo för det än. Men ändå, grattis i förskott!

2009-05-26 @ 12:59:59
URL: http://www.eldawand.org/x
Postat av: Evis

Tvättmaskinen borde du faktiskt kunna och deklaration är så lätt nuförtiden. Att vara 21 är bara början på det roliga äventyr som är livet och du är fortfarande ung.

2009-05-26 @ 13:34:17
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: hanna-karolina

Å jag önskar att jag kunde baka fina tårtor till dig och ge dig allt krimskrams i världen!

2009-05-26 @ 14:37:44
URL: http://hannahkarolina.blogg.se/
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Åh, vad kul! Det ser jag fram emot!

2009-05-26 @ 15:34:47
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: mima

sv: en vän dog i bilolycka för ett år sedan.



Den gula pez'en är så fruktansvärt god!

( sorry, my swedish is not that good)

2009-05-26 @ 17:23:05
URL: http://www.stillhet.blogg.no
Postat av: Anonym

visst kan man drömma. jag drömmer om en kanin. jag saknar det. hur det kittlar när dom nosar en i ansiktet och hur det spritter av värme i kroppen när dom somnar i ens famn. åh.



jag önskar dej en massa grattis i form av hjärtan.



hjärta. hjärta. hjärta.

2009-05-26 @ 17:53:31
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/
Postat av: Sica

haha vad söt du är Kajsa. Men kom ihåg att man är aldrig äldre än vad man gör sig ;) 21 är bara början! Jag lovar, det blir bättre :D



Och som ett litet Ps.. jag är 23 men fattar fortfarande inget om deklaration. Jag skriver bara under och skickar in. yey.

2009-05-26 @ 18:21:42
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Emma

Skaffa ett marsvin, de är underbara djur med förvånatsvärt spännande personligheter.



Du verkar vara en så himla fin människa.



take care.

2009-05-26 @ 18:31:16
URL: http://chipsahoy.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilka fina saker att önska sig. Rosetter och resor önskar jag också mig...har för mycket krimskrams och en liten ullig mjuk kamrat har jag alla redan!

Hoppas du får mycket av det du önskar dig fina Kajsa!

2009-05-26 @ 19:00:23
URL: http://popfroken.blogg.se/
Postat av: Sofichelle

ohh, grattis i förskott finiga du! Fina grejer du önskar dig också!

2009-05-26 @ 19:24:22
URL: http://www.sofichelle.devote.se
Postat av: Sussi

Du är iaf inte ensam om att känna ångest inför att bli äldre räknat i år men inte inombords. En väldans bra och fin önskelista!

2009-05-27 @ 00:44:09
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: sara

Men Pez är väl det bästa!! mumma!

2009-05-27 @ 21:05:12
URL: http://fuckyouimcute.blogg.se/
Postat av: Marie

Nu såg jag inlägget du pratade (skrev) om!

Hmmf, det är konstigt egentligen att alla de där kraven kommer med födelsedagarna och åldern. Som om man vore en mer fullständig människa om man vågar ringa viktiga samtal utan att öva i skrubben innan. Sen kan man ju fråga sig vilka som i genomsnitt är gladast; en fullständig och väldigt vuxen människa eller en ofullständig som går i gång på såpbubblor och karuseller.



Äsch, jag kommer nog alltid vara rutigklänningsprydd 8-årig flicka i en äldre kropp. Ofullständig. Men glad.

2009-05-27 @ 21:15:32
URL: http://mariesfinurligheter.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag fyller snart 28 och väntar fortfarande på att bli vuxen. Men jag gör ju alla de där vuxna grejerna, fast det känns liksom som att jag bara spelar vuxen.



Hoppas du får en fin födelsedag!

Tänk på att kaniner hemskt gärna vill gnaga sönder allting. Det är rätt jobbigt med hål i finaste skorna.

2009-05-27 @ 22:03:58
URL: http://heartglitch.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Men gud vilken fin önskelista! Jag Älskar kaniner, det är mitt absoluta favoritdjur, och många tycker att kaniner bara är för barn, ungefär som något man väger ifrån i tonåren! Nähää säger jag! Älskar även PEZ, barnböcker och kollar just nu igenom Narnia BBC serien som jag just köpte, och så samlar jag på robotar och prydnadskaniner. Jag blir nog aldrig vuxen, och inte vill jag bli det heller, men 24 har jag ändå hunnit bli. Tänker dock tillbaka och önskar att jag kunnat förbli 21 lite längre, var nog nästan den bästa åldern, nu börjar snart kråkfötterna runt ögonen komma, hahaha!! Grattis i förskott :)

2009-05-29 @ 00:34:04
URL: http://ceciliadanell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback