med smärta i hjärtat

Jag har tänkt. Everyday is dress up day för mig. Så är det verkligen. Jag går inte i mjukisar och en sunkig dag för mig innebär en klänning med plats för mage, lår och dålig självkänsla - men ändå en klänning som får mig en gnutta gladare just för att den är fin. Ta det inte på fel sätt, jag har full förståelse för människor som inte är som mig. Men för mig är varje dag en chans att använda allt jag älskar från min garderob.

Nu har jag dock tänkt en del på sista tiden. Jag har otroligt svårt att skiljas ifrån kläder. För vi har ju minnen ihop. De är som märkliga små vänner. Kanske är jag den enda i världen men när jag bläddrar bland plaggen tänker jag alltid "vi hade en jävligt rolig kväll på Bygget" eller "vi borde åka tillbaka till New York".
Men så finns de där plaggen som aldrig fått uppleva saker med mig. Eller kanske bara fått ta en kort sväg hemma för att sedan bytas ut. De åsidosatta.
Så jag går i tankarna på att göra ett rens. Vara rättvis mot plaggen och migsjälv.
För fina plagg ÄR till för att användas. Inte hänga i garderoben.

Så, jag går i bloppistankar. Eller traderafunderingar. Tänkte dock ge er chansen att yttra en åsikt om vad ni tycker. För klart att bloggläsarna borde få en första chans på det sockriga i min garderob som längtar till någon annan som kan tycka om dem.


Ett av plaggen jag funderar på, som borde få ett nytt hem, är min Jackie Kennedydröm. Den är så jäkla, jäkla fin. Pärlorna som någon sytt fast en och en för hand vid kragen. Innertyget som är perfekt anpassat. Dragkedjan som säger "Rrrrr" när man drar den upp till nacken. Men det är inte en modell som passar mig. Och jag grämer mig något så oerhört för det. Köpt 2hand i somras och aldrig använd av mig. (eller någon annan känns det som)

250 kr är inte vad jag gav men priset som jag skulle låta den kunna gå för.
Finns det en nyfikenhet för den? Eller en fråga om något?
Maila mig på;
[email protected]


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Den är hemskt fin i alla fall.

Postat av: miriam

lovely, men jag är lite för rockig för att kunna bära upp Jackie. xx

2009-09-30 @ 15:15:00
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Sussi

Det är förjäkligt när man älskar ett plagg, men som man vet att man inte riktigt trivs i.

Min kropp passar inte i den heller tyvärr!

2009-09-30 @ 18:54:54
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Johanna

den är väldigt, väldigt söt den där, men vissa plagg är bara inte rätt hur gärna man än vill att de ska vara det. Hoppas det får ett fint hem!

2009-10-01 @ 07:59:31
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Hanna-Karolina

Den är söt som socker. Jag är dock en sådan tråkig människa som går runt i konstiga tröjor och leggings hemma. Ibland får jag för mig att ha finklänning med jag får oftast panik och kränger av mig allt. Men jag uppskattar att det finns människor som du, som är fina hela tiden!:)

2009-10-01 @ 10:27:21
URL: http://hannakarolina.blogspot.com
Postat av: Karolin

me like, men hur är den i storleken?

2009-10-01 @ 18:24:30
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Sica

Du ska absolut låta dina kläder som inte får leva med dig hitta ett nytt hem. Tradera är fantastiskt bra på det sättet. Och som sagt, det är ju synd att de bara ska hänga där i garderoben, ensamma, när någon annan kommer ha så mycket mer glädje av dom.

2009-10-03 @ 12:05:41
URL: http://sicastyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback