Stockholm - Bryssel - Lissabon - Natal - Pipa

Okej. Ni önskar bilder i mängder från Brasilien. Och bilder i mängder ska ni få!
Tänkte börja lite smått och sen rulla på och varva med Brasilien-inlägg och "vanliga"-inlägg sen.


Jag reser nästan alltid direkt när jag ska någonstans men denna gången hade vi två mellanlandningar. Den första i Bryssel där jag med ett illtjut satte igång dagen efter att ha spanat in Starbucks. På semester får man börja dagen med en sockerbomb i form av Vanilla bean frappuccino. Och Bagel.

Klockan halv fem ringde klockan på Rutger Fuchsgatan. Då hade jag sovit 1 ½ timma. Trött var mellannamnet. I Bryssel väntade vi och väntade lite mer. Trötthet tar dock två ansikten. Speedad och slöögd kossa. <3

Jag samlar på en hel del saker. De mesta rent mentalt men andra i fotoform. Något som jag samlar på i båda former är flygplatser. Jag kan inte få nog av dem. Doften, atmosfären, känslan, de evighetslånga golven, rullbanden, skärmar med destinationer. Men jag är kräsen. Portugal var för blek men Bryssel var en perfekt smältdegel att slå ihjäl timmar på.

Alla flickor säger det om sin men faktum är att Mikael HAR världens finaste ögon. I det ena är en brun prick som jag kan kika på i evighet. Otroligt töntigt men så sant så sant. Ungen sov för övrigt med huvudet i mitt knä ungefär 98 % av restiden.

Flygplansmat är fascinerande. Det är så perfekt. Som ett pussel. Noga avvägt och supersymetriskt. Det tilltalar mig. Men jag äter ändå bara kexen, brödet och ibland ris eller potatis. Trött som en gnu efter ännu en mellanlandning i Portugal satte vi oss på planet till Brasilien. Sju timmar ocean under oss. Mikael sov och sov och sov. Jag satt med rödsprängda ögon och maratontittade på film och spelade memeory på min TV. Hann med 500 days of summer, Ratatouille, Natt på museét 2 och en söt Bollywoodfilm.

Sen är allt en blurr av evighet utav svettiga ansikten, långa köer, dålig luft och illvilliga pengaautomater. + lite kommunikationssvårigheter med taxichauffören, timmar i en bil med öppna fönster längs Brasiliens kust, svårigheter med att finna hotellet och en rolig promenad i becksvart mörker på en strand. Sen somnade vi och vaknade. Mikaels surfingbräda var lite ledsen över dålig behandling.

Fast så kom vi på att vi var här. Med den här världen utanför fönstret. Då glömdes brädor med sprickor bort.
Frukost med nygräddat bröd, papaya, mango, minibananer, ananas och pressad apelsinjuice fyllde allt.

Så. Det var de första två dagarna. Sen tar vi det i tre/fyra dagars svep. Annars kommer ni dö på palmer, turkosa nyanser och delfiner. Okej?

Kommentarer
Postat av: Vicky

åhåhåh! Fint alltihopa. Och dina ord ger liksom bilderna ännu mer liv.



och angående fotograferingen..ska vi vänta till våren om du har tajt? Puss.

Postat av: Paulina

Vill se mer mer mer!!! :D

2010-02-12 @ 16:31:04
URL: http://fakeitmakeitbreakit.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker inte det är töntigt att du kan stirra på en prick i ögat på den du älskar, jag tycker bara det är väldigt fint. ♥

2010-02-12 @ 17:58:57
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: Anna

och himla finurligt att samla på flygplatsbilder tycker jag. Orginellt!!

2010-02-12 @ 17:59:40
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: Kristin

Gudars så härligt! Ska bli fint att få se och höra fortsättningen. Vad man längtar bort från detta snöslask just nu alltså...

2010-02-13 @ 10:43:49
Postat av: miriam

alltså ni är ju bara för fina. älskar bilderna!

2010-02-13 @ 15:57:53
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Ingrid

2010-02-13 @ 19:16:32
Postat av: Ingrid

Oj, skulle skriva också! Vad himla fint det ser ut! Och roligt att höra att Bryssels flygplats är trevlig, ska åka dit i mars och vistas.

2010-02-13 @ 19:19:25
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback