2009 - juli till december

Kom nyss på i min bubbliga-sockerdrickiga-spralliga-hoppiga-fas jag är inne i idag (snälla låt den stanna, jag har energi och inspiration till en miljon timmar och dygn som aldrig borde ta slut) att jag inte gjort klart min årsresumé! Därför kommer del 2, juli till december, alldeles precis nu.

Juli

Yranbloggen


Jag jobbade jobbade jobbade och var bara ledig någon dag då och då. Tog tillvara på kvällarna då jag bowlade, åt glass och skrattade med vänner i Båstad. Åkte till Köpenhamn en perfekt dag med Mikael. Köpte saker till lägenheten i Stockholm. Min drömlampa, kaninglassformar och massa fint från loppisar. Ritade sent på nätterna och hade mina sista dagar i skåne innan jag åkte till Östersund och jobbade med Yran. Jag och Jocke hade Yranbloggen och upplevde några utav de roligaste, mest turbulenta och knasigaste dagarna någonsin. Efterfest med Lady Gaga, spring fram och tillbaka i ett festivalglatt Östersund och intervjuer med ungefär en miljon människor, artister och band.

Augusti

Åkte sedan ned till huvudstaden med Grisen, blev sambo och Stockholmsbor. Var på IKEA under galet varma dagar, svettades ihjäl med fönstrena på vid gavel när vi flyttade runt saker i lägenheten och förbannade att det inte fanns kallt vatten i kranen. Målade och gjorde om massa möbler. Gjorde beställningsjobb på illustrationer och gick på artyfarty och väldigt vacker konstutställning. Köpte en och annan söt klänning på rean. Vaknade med fantastiska lockar i håret och bar florstunna plagg i augustihettan.

September

En månad utav mycket klänningar. Och väldigt fina sådana. Och alla vintage. Lekte runt mängder med vänner, fikade i eftermiddagssolen och mådde ruskigt bra. Kollade en massa på second hand och var tokigt många timmar på Beyond Retro med kompisar och bara provade saker. Hängde tre klänningar på väggarna istället för konst. Fick fina presenter av ännu finare vänner. Blev avritad av Anna när jag hade min Pierre Cardin-dröm på mig. Hade milslånga inbakade flätor och gick lika långa promenader och upptäckte hur vacker staden är.

Oktober
DSC01300
Blev sjuk och aldrig riktigt någonsin frisk. Fotograferades av Ina i höstljuset. Pysslade och gjorde DIY till tidningen. Jobbade med Björn Borg och hade fest med karnivaltema där jag ritade inbjudan. Kom hem till förvånad Gris med 12 heliumballonger i handen. Mådde inte alls bra i kroppen av sjukdom. Hade besök av härliga vänner. Klädde mig varmt och nästan jämnt i randiga klänningen från Noa Noa och flanellskjorta. Fick en liten videokamera som är bäst! Var trött så trött i hela kroppen.

November

Hade plötsligt två nya och helt fantastiskt roliga jobb! Fick superfina arbetskläder och hade randig halsduk till. Gjorde resumé på bloggalan och konstaterade som vanligt att vännerna är det enda bra med det hela. Kände mig dock fin i mina kläder med tema bohemian russian. Gjorde en tavelvägg med massor av foton. Köpte en sockersöt kofta på second hand med miljoner pärlor. Jobbade massor och hann äta lite så det blev mest äggröra eller omelett. Gjorde DIY med en kappa. Jobbade med HTCs Parlourfest på Spyan. Inspirerades av 60-talet, Twiggy och Emma. Tänkte på lussebullar mest hela tiden.

December

Jobbade så mycket att det knappt fanns någonting annat som existerade. Hade gröna naglar ungefär jämt. Var på jobbresor i bland annat Göteborg med Idolturnén. Fick hem mina egendesignade skal till Tattoomobilen. Fotade i fönstret hemma i vardagsrummet. Ritade mitt i natten när jag inte hade någon ro i kroppen. Körde en himlans massa bil. Fick hem uppmuntrande post. Åt lussebullar i oändlighet. Jobbade ännu mera. Gick upp vansinnigt tidigt. Och sen åkte jag hem till norr. Och det får ett eget inlägg. Sista dagarna i december och 2009.

2009 har varit ett så jäkla bra år. 2008 var magiskt. Det var året då livet liksom blev på riktigt. Men 2009 är speciellt av så otroligt många skäl. Mikael, flytten, jobb, vänner och resor. Jag blir varm i hela magen när jag tänker på det. För att mitt liv är otroligt fint på de flesta sätt. Det gör mig lycklig, och tacksam.
2010 ska bli en fortsättning tänker jag. Lika bra, eller bättre.


Kommentarer
Postat av: Hannan

åh. jag blir alldeles glad i magen av alla bilder. fint!

Postat av: Rebecka

Det slår mig att jag blir så himla glad av varje liten bild du lägger upp. Din blogg är så varm och färgglad och alldeles sprudlande! Söta fina Kajsa, tack för all inspiration.

2010-01-18 @ 22:08:13
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Johanna

vet inte om skorna finns i butik, men eftersom man kan köpa dem på nätet så borde de ju kunna finnas i butik! dom är så fina!

2010-01-19 @ 07:31:03
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Natasha

Så himla fint inlägg! Det var kul att läsa!

2010-01-19 @ 09:29:48
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Johanna Gelinder

svar: Modig du är som vågar klippa själv! du har ju jättefint hår oxå :)

Är det du som målat bilderna? Så fina! Skulle inte du kunna måla av en bild på mig? Skulle bli så glad!

kram kram

2010-01-19 @ 10:32:35
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: Angelica

Helt underbara bilder! Hoppas energin stannar kvar hos dig. Den piggade upp mig i mitt post-sjukdomstillstånd i alla fall, så tack =)

2010-01-19 @ 17:48:23
URL: http://heartglitch.blogg.se/
Postat av: Maria

Väldigt mycket fina saker och grejer och folk. Avis på gökuret dock.



Fridens liljor

2010-01-20 @ 00:26:23
URL: http://krysantemum.se
Postat av: Maja

Mycket intressant läsning och fina foton!=) Jag kommer på mig själv med att bli himla nyfiken på jobben du haft. Skulle du inte kunna knåpa ihop ett litet inlägg om det och göra en läsare glad?;) Sen undrar jag om det bara är hos mig som din side-frame ligger under allt annat och om det kanske ska vara så? Det är lätt ordnat om du vill fixa det!=)

2010-01-23 @ 18:42:39
URL: http://justelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback