Småsaker från Havaianaland

I Brasilien köpte jag knappt någonting alls förutom Coca Cola och flip flops. Man orkar liksom inte tänka på konsumtion när det är 40 grader varmt. Men som den smyckesjunkie jag är haffade jag lite krimskram i alla fall.
Det röda halsbandet är gjort utav röda, torkade bönor och redan en favorit. Den fjäderprydda skapelsen är handvävd av indianer i amazonas. Inköpt i en liten butik där innehavaren lärde mig skjuta giftpilar ur små bamburör. Påsarna är knasigt pulver som man häller i vatten så att det smakar.. frukt? 

På flygplatsen sålde man dessa små halsband och jag kunde inte låta bli. Jag är inte i närheten av att vara
katolik men jag tycker att ikoner är otroligt vackra så dessa skyddsberlocker hänger nu på min vägg.


Kommentarer
Postat av: Sica

Det är så kajsa-smycken som det kan bli! :)



Men du, skulle vi inte kunna skutta ut och ta en backe tillsammans här i Stockholm nångång? Det är ju så långt till Åre eller Sälen :)

Postat av: tea

sv: åh, jag får så ont i hjärtat av att läsa din fina kommentar. att sakna den man älskar mest är så sjukt orättvist, och det gör så ont. tusen tankar och kramar till dig. samtidigt är jag glad för din skull att du har hittat någon att känna såhär starkt för och jag tror att all saknad kommer stärka er ännu mer! hur kommer det sig att han är så långt borta? kram & ta hand om dig!

2010-03-02 @ 18:40:28
URL: http://livelove.blogg.se/
Postat av: Catrin

Vad kul att få kika på ditt "krimskrams". Det var väldigt fina & färgglada saker som man blir glad av!

2010-03-02 @ 22:09:52
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Felicia

Haha. De klassiska ikonsmyckena! De är fina. En hel liten samling har jag. Mina fastrar brukar kränga på massa helgonsmycken och skyddsamuletter och prydnadsjesusar. När folk kommer hem till oss brukar reaktionen vara "Wow, jag visste inte att ni var så troende!". Och vilka fina fjädrar!

2010-03-02 @ 22:17:31
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag har också en "thing" about ikoner. Köper alltid såna små som är som en träbit som man kan öppna, sedan är det en bild på varje sida liksom (svårt att förklaraaa) när jag är i katolska länder.



Ang London-resan så är jag helt på att ses! Mysigt med lite minisemester. Det ska jag nämna sådär i förbigående för min karl, hoppas han fattar vinken. Jag vill också resa, NU! :)

2010-03-03 @ 22:43:36
URL: http://victoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback