"The saints are coming" med presenttips

Varför, varför, varför verkar det alltid så att när jag verkligen behöver datorn, skrivaren, faxen kopiatorn, scannern eller liksom alltihopa så är det någonting above eller helt enkelt den där murphy och hans lag som jävlas med mig? Om vi säger såhär, igår stormade det och plötsligt tjuter datorn värre än vad jag gjorde som bebis och lägger av. Och jag ser liksom alla mina bilder som jag behöver skriva ut, allt skolarbete som jag behöver komma åt och så vidare, passera i revy.
Nu är det väldigt tillfälligt löst men om tomten kommer imorgon ska jag dra jäkligt hårt i hans skägg och säga honom ett par väl valda ord så att den röda näsan blit vit.... MORR!
Nog med hot nu.

Tänkte lägga upp några i sista minutern tips för de som har julklappsinköps-ångest i sista stund såhär.
(Egentligen borde jag göra en massa nytta men hey, vad gör man inte för sina bloggmedmänniskor?)

Till syster, kompis alternativt mamma; Jag rekomenderar varmt någonting som jag fick i
tidigt julklapp själv och som finns på ett H&M nära dig. Ett sett med badskum/kulor, dusckkräm och lotion i härligaste gulddesignen som doftar himmelskt! Lite pepparkaka nästan eller någonting jul/mysrelaterat i doften som får mig att sniffa på burkarna så fort jag hinner. Finns på H&M, och även en fin burk med bara bodybutter i samma förtjusande doft! 

Till föräldrarna alternativt mor-farföräldrarna; Är det någon mer än jag som ställt frågan "Vad vill du ha i julklapp?" till sina föräldrar och fått svaret "Snälla barn!?" Gosh, det är ju grymt svårt att komma med en sådan uppoffring. Dock kan man med julklappspanik leta upp ett sådant där underbart syskonfoto när man INTE försöker peta ut varandras ögon, ta en ram som förhoppningsvis blivit över, kanske dekorera den personligt, sätta i fotot och ge dem åtminstone något där de tror att man håller sams!

Till vem som helst, till den som har allt eller till den som har hjärtat på rätt ställe; Nej, jag är ingen miljöaktivitst men det finns klara och tydliga skäl till varför vi inte har en vit jul, våra poler smälter och julfeelingen är lite patetiskt glitter i de kala träden. Vi har allvarliga miljöproblem och växthuseffekten och den globala uppvärmningen kommer att göra att vi om 40 år kanske inte har någonting av den jord som en gång var vacker. Jag och mina syskon, ger som jag innan nämnt, våra föräldrar två ton koldioxid i julklapp som aldrig kommer att bidra till att sabba vårt ozonlager. Det känns jäkligt bra! Vill du kolla in hur det går till? Gå in här, och läs. Dessutom beöver du inte ens lämna huset för att köpa det utan kan på två minuter ha en underbar julklapp till någon, för en liten summa pengar och verkligen någonting som  gör nytta för vår värld!

Till bästa vännen; Jag gör en scrapbook till min älskade vän O som nu i dagarna åker tillbaka till Australien efter ett år med oss. Den innehåller i princip biler, små textre och teckningar som alla är minnen från det gångna året och som gör att hon och jag aldrig kommer att glömma hur kul vi hade.
Med lite papper, ett limstift, några bilder och fina, roliga, pinsamma,töntiga, hemska, underbara minnen så kan man själv göra något av det finaste jag tycker att man kan få. Jag vet av egen erfarenhet att det är betydligt roligare att få än något som är köpt i sista sekunden för att man inte hunnit eller kunnat fundera.

Till någon som förtjänar något bling-blingit, en überfashionista eller som vill sticka ut; Nog för att blingade saker mest tillhör de som vill skryta med förmögenheter och kan tänka sig en framtid som gangster, 50 cent kopia eller kanske hallick, men vi vet ju alla att riktigt bling ska användas till att göra tråkiga saker riktigt coola. Och någon som kan det är Sophia, SophisticatedSophie, som gör kanske världens härligaste blingade klackar till dig. Risken finns att du lär vilja behålla dem själv men om du kan hålla dig och vill att någon ska få något riktigt bling, kolla in pumpsen hon modifierar till something extraordinary!

Till broder, padre eller faktiskt vem som helst; Böcker! Böcker är underskattade julklappar tycke jag helt klart. I vår familj ligger det alltid högt upp på julklappslistan över saker vi vill ha och det uppskattas alltid något otroligt. Vi slukar böcker som andra slukar julgodis! Och tänker man bara efter kan man alltid hitta en bra, om inte den perfekta boken, till vem det än är man vill ge den till. Gillar bror riktigt läskiga saker, sånt som får småhåren att resa sig i nacken och som gör att man måste sova med taklampan tänd?
I recomend, Patient 67! Seriöst att sitta själv i en stuga i Vemdalen med den där som sällskap fick mig att låsa in mig på toaletten och läsa i duschkabinen med en stav i handen som vapen...
Till någon, som mig, som ofta är arg och känner att man har rätt att vara det? Serieboken Angry Little Girls, är min bibel här i världen som ateist. Så jäkla roligt, klockren, skrattanfallscraver och underbar.
 Jag har skrivit om den förut och lär skriva om den igen....:)
Något sorgligt? Historien om Traci Lords. Något fantastiskt som får en att tänka? Paulo Coelhos masterpiece, Alkemisten. Något bisarrt, obehagligt och som gör att man förstår hur människan är funtad och som gör att du kan säga att du läst något av en nobelpristagare? Flugornas herre, ännu mer bisarrt? Blod & Död. Något riktigt fint och vacker? Franska Tillsammans är man mindre ensam.  Återuppväcka barndomsminnen och en svunnen värld som man älskade att drömma om? Sötaste Narnia eller kanske klassikern med alla böckerna om härskarringen. Och något självklart till den klädfanatiska som vill uppleva inblick i modevärlden? Den redan kultförklarade Djävulen bär Prada.

Så, nu har jag kanske gjort någonting för mänskligheten, eller snarare för vår materialistiska värld. Men det är ju änåd jul, och då ska man vara snäll. Och jag är snäll, ibland, när jag vill, när jag måste, då och då... ;D

Kommentarer
Postat av: sofia

tjenare stumpan :)
Har läst ditt fina, underbara och bra mail! Svar kommer inom kort. Så fort ja kollat klart på sunes jul ;)

Postat av: Sophie

Älskar scrapbooks! Det finns inget bättre eller personligare, speciellt med tanke på att man nu mera har de festa av sina foton på datorn...Tack för reklamen!:D Och ha nu en super mysig jul!

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-12-23 @ 22:27:19
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Madde

God Jul :)

2006-12-24 @ 09:41:02
URL: http://freshfashion.webblogg.se
Postat av: Aenigma

Sofia; tack raring! Man ska visa människor när man uppskattar dem och deras närvaro, så jag vill ju att du ska veta! :) Och Sunes jul är mucho importante. Haha
Sophie; Jag älskar också scrapbooks. Känns så himla personligt och de blir ju alltid på något sätt gjorda med kärlek! Och reklamen är ingenting att tacka för. jag ville ge bra julklappstips och vad kunde vara bättre än riktigt härligt blingade skor? :D Tack, detsamma!
Madde; tack detsamma! :)

2006-12-24 @ 11:51:57
Postat av: emma

God jul:)

2006-12-24 @ 12:10:29
URL: http://ramde.webblogg.se
Postat av: Aenigma

Emma; God Jul själv!:)

2006-12-24 @ 12:43:22
Postat av: Michaelkapp

I kinda like it. Thanks!

2009-12-08 @ 09:51:20
URL: http://michaelkapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback