Bottega Veneta

Det är något med väskor och skor som får de flesta flickor att flacka lite extra med blicken vid tanken på shopping. Jag vet inte vad det är men har några teorier. Dock för långdragna och extraordinära för att dra såhär.
Skor kommer nog aldrig att kunna bli min passion helhjärtat eftersom jag har så små fötter och har fått inse att vuxenskor blir patetiska på mina fötter då jag bara vinglar omkring i vad som ser ut som små båtar och sedan trillar ur dem. (Karen Millen drog mig verkligen vid näsan i London med ett par underbara cremefärgade pumps, 8 cm klack och svart rosett...) Men väskor är en annan femma.
Kan Nicole, väldigt-liten-människa, Richie bära runt på makalösa väskor så kan jag det, min storlek som människa till trots.

Och i år får Bottega Veneta mig att falla handlöst för deras underbara väskor.
Det ligger nämligen verkligen någonting i det som Sofia säger, att det är roligt och härligt att ha en väska som inte är en it-väska eftersom man får ha den mer för sig själv. Hade jag haft en av understående i mitt ägo hade den fått sova med mig i sängen, sitta bredvid mig vid matbordet och få extra fin läderåterfuktning.
Intrecciato shoulder bag large viewIntrecciato hobo bag large view

Intrecciato Continental Wallet large viewIntrecciato leather shopper large view

Intrecciato panel bag large viewButterfly woven clutch large view
Klassiska, tidlösa, ganska enkla men otroligt vackra.
Älskar det flätade lädret och mjuka färgerna med sina få detaljer. Tråkig säger säkerligen vissa, men för mig skulle den bli högst personlig. Jag skulle nog inte lessna på en Bottega Veneta raring i första taget!
Studentpresent?

Kommentarer
Postat av: Julia

älskar de 2 första! helt underbara ju! :D
Nu till sommarn blir det ju att köpa ny väska!!
ha det kalas!!

2007-04-10 @ 14:37:43
Postat av: Nathalie

Åh, Bottega! Jag är verkligen är väsktjej och Bottega Venetas väskor är som porr för mig. De flätade är ju helt underbara..

Postat av: Anna

Fina! Tänk att ha alla dem.. What a wonderful dream ;)

2007-04-10 @ 20:33:32
URL: http://picturethis.blogg.se
Postat av: Fashionable Gossip

Raring, jag köper en till dig!!! ;)

2007-04-10 @ 21:02:38
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Maria

Jag har också upptäckt en drömväska av Bottega Veneta, den känns riktig somrig fast den är svart, trodde inte det var möjligt ^^ Jag publicerade ett inlägg alldeles nyss där den väskan är med på ett hörn, kolla in ;)

2007-04-11 @ 10:19:02
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Ally

Jag älskar väskor..men skor är verkligen min helhjärtade obsession :)

2007-04-11 @ 12:12:28
URL: http://princessan.blogg.se
Postat av: Jelena

Bottegas väskor är verkligen de ultimata väskorna, de allra flesta jag har sett är så underbara att det knappt går att beskriva dem.

2007-04-14 @ 20:56:08
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Jelena

Du måste berätta om dina väskteorier någon gång förresten! Är mycket intresserad! :)

2007-04-14 @ 20:56:50
URL: http://styleiseternal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback