Hjärtat väljer blint.

Man gör ett inlägg. Som försvinner. Ni vet hur det brukar vara.
Precis lika irriterande och frustrerande varje gång. Så istället för att njuta av återupptäckta Filip & Fredrik när de visar upp det USA jag snart åker till så sitter jag här och svär. Dumma dumma.

Men den här kjolen köpte jag under blixtvistelsen i Stockholm för några veckor sedan. Alldeles ovanligt fin och ett sånt där perfekt plagg som bara kan köpas 2hand. Mönstrad såsom jag gillar det, väldigt mjuk och justerbar så man kan ha den på höften eller i midjan. Imorgon ska den kortas en yttepyttebit för perfekt längd. Sen ska den få hänga med över atlanten och svaja runt mina knän i en vårig mångmiljonstad.
Morfar fick vara med på ett hörn. Jag hann långt ifrån träffa honom så därför är det väl inte mer än rättvist att han får vara med här? Som ett substitut för en liten del av åren jag hade kunnat ha en morfar.
1

Kommentarer
Postat av: Janna

Hej rara.
Vilken fantastiskt stilig morfar! Jag är så förälskad i dåtidens porträtt, har ett på min morfar också faktiskt. Han är nitton och renrakad och ska precis ut i armén. Min mormor, då sjutton, hade den bilden under sin huvudkudde i fyra år.. tills de gifte sig, då hamnade den i strumpelådan. Så går det till på landsbygden.
Tack för din kommentar raring. Vad jag egentligen också ville skriva innan var att du har världens finaste ben, men jag tänkte att du kanske skulle tycka jag var galen (jag förstår att du inte uteslutit den möjligheten ännu ;)
Om det är tyget du tänker använda i morgon så kommer du vara vackrast på balen.
Och att gå ut och dansa är nog världens bästa medicin mot ett mörbultat hjärta.
Eller te.
Kram

Postat av: victoria

Är det bara jag, eller är du väldigt lik din morfar?

Du är LÄSKIGT snygg i din svarta ballerinaoutfit. ser ju ut som att vara taget ur min egen garderob, honeybunn. ;)

2008-04-08 @ 00:33:27
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Sica

åh, tack för tipset! Jag har varit inne på glitter och spanat, men inte hittat något -men jag har förvisso inte kikat bakom disken och kanske inte så noggrant som jag borde ha gjort. Nu ska jag genast dit med hökögonen!

Vad avundsjuk jag är på din vackra kjol. :0) Jag är också ute efter ett härlig second hand-fynd som jag kan strosa runt i sommar, dock inte i NY som du, men ändå.

2008-04-08 @ 08:21:34
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: Annika

Väldigt vacker kjol, väldigt stilig morfar.
Jag saknar dig, du lilla ljuvliga sak.
Jag är så trött och sjuk och ensam och allt snurrar.
Tänker på dig, prinsessan.

2008-04-08 @ 14:04:04
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Erika

Mycket fint mönster.

Mitt tivoliresande började med att jag träffade en kille i min ungdom som brukade fara runt med ett tivoli på somrarna. Jag hakade på och vi åkte till största delen runt i övre delarna av norrland men också litegrann söderut.
Det var väldigt jobbigt, arbetstiderna var inte alltid så humana.Men det var jättekul att få kuska runt.

Men mina föräldrar var väl inte så nöjda över mitt tilltag. Antar att de i egenskap av föräldrar oroade sig för mig =)
Har inte några bilder från den sommaren, vilket är lite trist.

2008-04-08 @ 14:46:42
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Sassy

Jättefin kjol. Mönster ÄR fint!

2008-04-08 @ 18:08:18
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Vidarmette

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2008-09-29 @ 12:29:38
URL: http://vidarmette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback