Fina-saker-som-gör-en-glad

Jag tycker verkligen verkligen verkligen om att jobba med evenemang och sånt som jag gör nu. Det får på något underligt vis fram det bästa hos mig. I vanliga fall är jag inte världens mest tillmötesgående, tålmodiga, lugna, hjälpsamma och i stressade situationer arbetsför. Men under såväl detta VM i Ösd som i Åre förra året var jag glad ständigt och jämt när jag fick vara på plats, med de trevliga SVTmänniskorna och göra allehanda och väldigt varierade uppgifter. Det passar mig på något vis.
Nu gör jag dock som vanligt. Dvs, tänker att nu har snart halva tiden gått och det är alltså bara halva tiden av det roliga kvar. Och som Sara som jobbar på P3 och SR sa, Sverige anordnar inte sådana här stora mästerskap och evenemang igen på ganska lång tid framöver. Men jag vill ju jobba mer med sånt här!
Undrar om man kan söka som volontär på OS i Bejing, Kina?

Men till skillnad från förra året i Åre så behövde jag inte genomgå en begravning. Så lite tyngre är det nu. Men då får man se på de små, fina söta, roliga sakerna i livet. Så jag gjorde en liten lista med bilder som jag tagit på saker som gör en glad i sin triviala men fina enkelhet!
1. Färgglada skor! Dessa spanade jag in på någo random människas fötter på tåget förra veckan. Rosa, ljusblå och gula. Som godis på fossingarna. 
1
2. Nu när jag har körkort såhar jag insett att även om det visst vore kul att ha en galet cool bil så är det ju roligare med en söt och rar lite sak att brumma runt i. Och vad vore bättre för en turkosfrälst flicka om inte något som denna?
2
3. Jag orkar då inte tvätta och borsta håret vareviga dag under dessa tider så att det alltid är perfekt och följsamt. Men då är det ju både praktiskt och uppiggande att knorra till en fläta eller hästsvans med spännen och rosetter.
3
4. Youtube är bra. Youtube kan vara mänsklighetens räddning. Nej men skämt åsido så finns det väl få saker som är så underhållande som denna sida. Innehåller allt och lite till. Just nu knarkar jag nostalgilåtar och musik som jag ännu inte har. Bra som attan!
4

Kommentarer
Postat av: Bobbie

vilken söt liten lista =)

Postat av: Katarina

Underbara skor!

2008-02-10 @ 18:56:43
URL: http://pleur.blogg.se
Postat av: Jelena

Det verkar som ett riktigt drömjobb du har just nu, så grattis till det, för det första!
För det andra så gillar jag listan, man måste försöka det som är fint och bra och roligt i svåra stunder, oavsett hur triviala dessa saker kan verka just då. Men det hjälper säkerligen att ta fasta på sådana saker i långa loppet. Så listan var verkligen inspirerande! tack för det :)

2008-02-10 @ 19:48:45
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Linnéa

vilken bra lista. det är viktigt att kunna uppskatta små fina saker i vardagen. dessutom är rosetten så himla söt. puss!

2008-02-10 @ 21:12:01
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: julia

Re:
haha ja exakt, det stämmer ju faktikst! :D
underbart är det! ;)
hur går det på vm? :)
kramar

2008-02-10 @ 21:21:26
URL: http://minileaf.blogg.se
Postat av: Karin :)

Vilken underbar bil! Jag vill också ha en fin liten bil man kan brumma runt i :)

2008-02-10 @ 23:34:59
URL: http://karinviolanilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback