Amatörpsykologi!

Det förvånar mig att inte en av de mer kvalitativa tidningarna (läs med följande känsla; ironi) som Cosmo eller Glamour gjort en såndär undersökning som de brukar vara så förtjusta i. En undersökning baserad på vad man är med i för Facebookgrupper!
Nu gör jag en egen amatörpsykologiundersökning på de flesta av mina grupper på Fäjsboken.
Gör det ni med men jag kan inte ansvara för att ni inser att ni är sinnessjuka sen..

 Bokförlaget Mormor - Jag är intresserad av böcker utav den lite smalare sorten. Smal som i "svår" eller "annorlunda" då alltså, inte mager.
Bonden Bar - Jag tycker om att gå ut och dansa på söder! Jag gillar söder. Jag är hipp!
BREATHLESS - Dessutom dansa på min kompis Fredriks klubb. Tyder det kanske på en osäkerhet gentemot Stureplan? Blev jag mobbad som barn? Instängd i en garderob i en källare? 
Wardrobe Stockholm - Snygga, dyra kläder. Modebloggssyndrom fast på ett bra sätt. Bättre med Wardrobe än Nathalie Schutermann! Jag har självinsikt.
I Secretly Want To Punch Slow Walking People In The Back Of The Head - Jag har dolda agressioner under mina mer vanliga aggressioner.
Bevara oss från gatuvåldet - ..Men jag är strikt emot gatuvåld! Och har alltså ett hjärta och samvete. Jag är en god människa under aggressionerna. 
Ekologiskt är logiskt - Jag tänker på miljön. Alltså tänker jag på kommande generationer. Alltså är jag mellan raderna ganska fantastisk.
P3 Live Session - Jag lyssnar hellre på kvalitetsradio med blandade program än Rix FM. Jag har smak.
 1420 Åre - Jag är ingen brat. För jag åker skidor i schyssta men varma kläder. Inte R&Rjeans, Diorgoogles och Puccijacka. Jag är ganska klok. Eller så har jag en klok mamma som baknade in vett i huvudet på mig. Alltså bra gener.
Jibber.tk - Jag vill, i smyg, vara en jibber? Svårkombinerat med modebloggning dock..

 Vi som ångestskriker oss igenom Bräcke - Egentligen så har jag ett otroligt komplext förhållande till norrland. Vi älskar och hatar varandra i ett moment 22förhållande. Det kan aldrig bli jämnt.

Uts uts uhuhuhutts - Jag erkänner det aldrig. Men ibland vill jag enbart lyssna på töntig musik som låter; uts uts uts! Förnekande personlighet.

Make "to fika" a verb in other languages than swedish - Jag har storhetsvansinne och tycker att Sverige borde bli en stormakt och ta över världen?! Man börjar smått och ökar sen. Fika and then..?

 A natural disaster couldn´t pull me away from the TV when ABCs Lost is on - Jag blir lätt besatt av serier som tycks vara utan ordentligt slut. Rädd för döden?

Sverige, skaffa Starbucks! - Jag har mindrevärdeskomplex gentemot USA och försöker illa dolt förneka det genom att ogilla deras politik och mycket annat men älska Starbucks. Svag är vad jag är.

 Hata folk som applåderar när planet landar - återigen aggressioner. Och brist på känslor? Kan ju inte låta andra vara lyckliga och glada över att ha överlevt.

 Mammas nya kille - favoritradioprogrammet! - Jag gillar ett radioprogram där de härmar norrländska. Smygöverlägsen mot de som talar dialekt?

Vill jag verkligen se resultatet av det här? Psykoanalys, ja tack.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja Annas blogg följer jag sen tidigare, hon är otroligt duktig (det var så jag hittade hit).



Jag har alltid drömt om NY,jag bodde i Paris förra hösten men all kreativitet bara rann av mig, där fanns för mkt att göra, har insett jag behöver vara lite uttråkad för att skapa på allra bästa sätt...sen trivs jag inte riktigt i storstäder heller men lyckas ändå bli avundsjuk på de som bor alla dessa metropoler. Dilemma tror jag det kallas!

Postat av: Nella

Ojj va många grupper du är med i! Jag har inte riktigt förstått mig på facebook än faktiskt, annars är det en fin blogg du har!

2008-11-12 @ 12:07:53
URL: http://wanella.blogg.se/
Postat av: S as in Sofia

Låter ju som en underbar dröm!!!! :)

Det låter himlans fint att bo hos dig isf!



Jag har inte hamnat i Facebook träsket, jag förstår knappt hur jag lägger till vänner, än mindre hur man går med i en grupp!

Jag slipper därför inse att jag är sinnessjuk =)=)

Det känns som en liten befrielse iaf!!

2008-11-12 @ 12:36:42
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: Little Peaché

Sv: Jag har tatuerat en förenklad version av kartan över Australien. en konstnär ritade den till ett jubileum där ett speciellt 1-dollars mynt gavs ut i Australien.



kram på dig

2008-11-12 @ 12:42:31
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Coonbear

det går inte vidare bra hitills :)

ååh wardrobe stockholm praoade jag på förra året, himla trevligt där!

2008-11-12 @ 15:24:49
URL: http://coonbear.blogg.se/
Postat av: stina

En massa ny information om dig som leder till frågor: Vad är det för fel på att hylla piloten som inte störtat? Och vad är det som är så bra med starbucks?



Allt annat var glasklart. ;)

2008-11-12 @ 16:38:50
URL: http://contaqt.blogg.se/
Postat av: stina

man borde applådera åt alla som lyckas med sitt jobb. det hade gjort det mycke roligare att jobba. tänk dig.. en tant i kassan på ica slår in varorna jättesnabbt och krånglar inte till kort-betalningen. då borde man applådera.



Jag applåderar lite i smyg ibland åt fredrik reinfeldt, när man hör nått nytt han gjort. Men det är ironiska applåder. De kommer med ett läskigt ansiktsuttryck. Och om piloten störtar.. då får han också sånna ;) Då vet han att han misslyckats.

2008-11-12 @ 16:51:49
URL: http://contaqt.blogg.se/
Postat av: Olyckssyster

Jag har faktiskt inte facebook, kanske lite tråkigt men jag har liksom inte fattat grejjen med det.

2008-11-12 @ 18:01:00
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Nadja

Absolut är hon snygg som fan men en del bildredigering ligger nog bakaom det, hon har inte så fast kropp längre som bilden visar. Sen gör ju inte en modellkropp någon till en bättre människa, för muffins e ju väldigt goda;P



Kram söta du

2008-11-12 @ 18:08:51
URL: http://thencloset.blogg.se/
Postat av: La Coccinelle

jag är inte med i många, är helt enkelt för lat..men det är kul att spana in vad som förenar människor!

2008-11-12 @ 18:29:28
URL: http://lacoccinelle.blogg.se/
Postat av: S as in Sofia

puss till finaste bloggen i bloggsverige =)

2008-11-12 @ 18:40:27
URL: http://sasinsofia.blogspot.com/
Postat av: Vera

Gud va kul läsning kajsa! Måste sno idén till min blogg ju.

Kram

2008-11-12 @ 19:16:35
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Elin Höglund

Finns det en klubb för 1420-affären i Åre? Coolt, synd bara att den har lagt ner.

2008-11-14 @ 21:14:48
URL: http://elchock.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback