Second Hand fyndat

Jag gillar verkligen att kolla in second hand affärer, dock hittar jag i princip aldrig någonting jag verkligen vill ha. Men idag var jag verkligen på humör för att kolla in den minimala och lokala second hand affären för lite botanisering. Och som på beställning hittade jag, till skamlöst billiga, priser följande;
6
Klänning i mjukt manschester, ljust rosa bakgrund och små söta blommor som översållar allting.
Orkade dock inte prova klänningen där men väl hemma åkte den på och ja,den är som sista bilden visar ganska kort men det gör inte så mycket egentligen. En supersöt liten rosett sitter på höften och den går att öppna hela vägen på baksidan med små knappar. Kragen är liiite tight runt min hals men jag hade ändå tänkt att modifiera halslinningen till rund så det gör ingenting att den ryker.
(Läste efter att jag tagit av den igen att den är ifrån H&Ms barnavdelning, storlek 126... petite?)

Skärp har de alltid gott om och de finns i alla tänkbara färger, modeller och storlekar och eftersom de kostar inegnting i pincip så for två med utav bara farten. Det ena kändes riktigt härligt i ljust läder med dubbla spännen och passar bra i midjan över klänning. Det andra gillade jag färgen på och blir kanske inte det mest använda men med tanke på att de kostade 5 kr styck så, what the heck! :)
Klänningen kostade för övrigt svindlande 30 kr och jag är hur sugen som helst på att börja knåpa&pyssla.

Kommentarer
Postat av: Sigrid

skitsöt klänning!

Postat av: Aenigma

Sigrid; Jag kunde inte låta bli att tänka på dig när jag hittade den, av någon kooonstig outgrundlig anledning.. :) Haha
Den känns väldigt Sigrid faktiskt!
Jag diggar den också så den ska få en lite mer andningsvänlig halsringning så kommer den förhoppningsvis att bli stunning pretty!

2006-12-06 @ 18:22:31
Postat av: HillieBillie

Men titta klänningen passade ju perfekt! Vad gullig du var i den! :D

2006-12-07 @ 17:23:57
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättefin klänning du :)

2006-12-07 @ 18:43:40
URL: http://sot.blogg.se
Postat av: Aenigma

HillieBillie; Japp ibland lyckas man klämma sig i både xs och xxs, och ibland lyckas man till och med klämma sig i en storlek barn 126... eh? :D
Thanks mate!
Sot; Tack så mycket! :)

2006-12-07 @ 19:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback