Livet från den ljusa sidan

Eftersom det inte är någon jibbing/idrott idag kände jag mig manad att gå ut och göra i alla fall någonting i det fina vädret som råder så jag släpade med förkylda mamsell ut på långpromenad. Dessutom var jag ju tvungen att testa de nya strumpisarna och visa byns befolkning min minst sagt annorlunda klädsel. (Jämfört med hur alla andra klär sig här så var jag väl en liten rymdis på vift?!)
Blekgula converse med rosa/blå blommor och gröna sidenband- Din Sko
Nya vita, ribbade strumpisar, Åhléns
Grå, stickade raggsockor, snodda av broder
Blekgula shorts, Puls
Blå/grå kofta, Phink Industries
Grå skepparkavaj, Eve of Eden
Grå, stickad basker, gjord av mig
Rosa 2 m cashmerehalsduk, present
 
lightljus
Jag gjorde dessutom en Bohemica och Mimo inspirerad outfitbild idag utomhus eftersom jag kände mig så estetisk, poetisk och konstnärlig. Dock började en ovanligt uppkäftig och uppstuddsig ekorre att skrika åt mig från en gran. Och kasta kottar! Han kastade kottar som han tuggat på, på mig!
Det hjälpte inte att jag hötte med fingret, så om den lilla illbattingen gör det en gång till ska jag gå ut och prova den nya sprayen mamma köpte till mina mocka uggisar. Den skulle mycket väl kunna användas som biologisk krigsföring och massförstörelse vapen så han ska akta sig för att kasta tuggade kottar igen. Då blir det ingen "På andra sidan häcken 2" för honom!

Kommentarer
Postat av: sofia

Hahahaha, det låter ju som något hämtat ur kalle anka. Aggressiva ekorrar är inget man leker med i fösta taget. Härliga bilder föresten!

Postat av: Aenigma

Sofia; Han hade nog tänkt döda mig om han kunnat. Som mördarkaninen i Monty Pythons "The holy Graal"!
Tack så mycket, man får ju ta till vara på ljuset som ännu så länge finns och gör tillvaron lite ljusare!

2006-10-10 @ 17:28:59
Postat av: HillieBillie

Vilket extremt fränt (ehm ja det är ett ord jag normalt sätt inte brukar använda) ljus det blev på bilderna! I think it's cool.

2006-10-11 @ 18:59:29
URL: http://hilliebillie.blogg.se
Postat av: sofia

du är utmanad

2006-10-11 @ 19:27:09
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Aenigma

HillieBillie; Tack så mycket! Ja, det vart ganska "fränt". Haha. Taget på baksidan i vår trädgård som du ser på eftermiddagen när solen stod ganska lågt. Det glödde liksom så fint genom trädens löv.
Sofia; Ohaaa, vad roligt!

2006-10-11 @ 19:51:03
Postat av: clara

åh, vilken fin bild och vackert ljus!

2006-10-16 @ 17:11:26
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Aenigma

Clara; Tack så mycket. Det var för fint väder den dagen för att låta det gå till spillo!

2006-10-16 @ 18:29:39
Postat av: Imrediana

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2009-10-21 @ 09:58:50
URL: http://imrediana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback