Snörvel & listning

Blev ju helt gråtig och rörd när jag läste de snälla sakerna Sofiaovarlden skrivit att jag måste göra någonting för att inte bli helt självupptagen. Vissa människor har förmågan att kunna lysa upp även mina mörka stunder, tack för det, ni ska bara veta vad det betyder och hur svårt det egentligen är!

Svarar nu på en utmaning där man ska lista fem stycken saker som är vardagslyx. Jag älskar sånt och det gör att veckorna bli lite lättare så jag antar med glädje!
1. Att prenumenera på modemagasin, som Elle, är höjden av lycka när det är mitt i veckan och tråkigt.
2. Faktum är att se på Lost känns så där alldeles lagom onsdags-underbart, lyx!!
3. Att lacka naglarna i fina färger känns uppiggande och roligt att ha när som helst, men mest när det är vanlig skoldag och allting annat går i gråskala.
4. Att ta på sig ett plagg som inte är ett "vanligt skolplagg" på skolan och känna sig lite extra fin och få snälla ord, det är värmande på många sätt och känns betydligt glammigare.
5. Att sluta tidigt en dag, eller ha sovmorgon är faktiskt riktigt lyxigt. Det känns i alla fall så härligt när man inser att dagen blir förkortad och man har lite mindre att göra.

Jag brukar alltid komma på en massa saker som är vardagslyx, eller lyx över huvudtaget, men just nu var hjärnan ganska tom. Det varierar dessutom från dag till dag, idag till exempel kändes det plötsligt lyxigt att ta på sig duffeln på skolan eftersom strömavbrottet gjorde byggnaden iskall...


Kommentarer
Postat av: sofia

Är lite avundsjuk på dig som går i skolan faktiskt, för då käns alla såna där grejer så mysiga. Som typ att kolla på en tvserie när man borde plugga. Jag jobbar ju inte ens nu så allt är bara ett virrvarr av veckodagar...

Postat av: Aenigma

Sofia; Det är perfekt som du säger när man går i skolan och kan se fram emot en favoritserie och ha det som belöning när man pluggat huvudet av sig. Då känner man sig så förtjänt av det och duktig!
Men believe me, skolan är inte att sakna allt som oftast.

2006-10-21 @ 14:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback