Glamouröst 40-tal

Senaste nummret av Elle med inspiration av Dita von Teese och 30- 40- tal. Kvinnan på bilden har en klänning från Guy Laroche i svart sammet bland annat och med en liten tidsenlig hatt med tillhörande flor över ansiktet. Gillar den gigantiska strutsfjädern som ramar in hela henne, men dess funktion är kanske ingenting som passar in på 2000-talet. Eller på 40-talet för den delen väl?
Gav henne röda läppar, hon har det i tidningen, men det blev ganska effektfullt så jag lät det vara enda färglagda detaljen.
Glamouröst 40-tal


Kommentarer
Postat av: Lisa

ÄR det du som ritat bilden?

Postat av: Aenigma

Ja, alla tecknade bilder på bloggen har jag ritat!En del är saker jag sett från olika modetidningar och en del är sådant kläder jag "hittat på" själv.

2006-09-24 @ 12:42:37
Postat av: rooni

UTMANING! ditt smink!

http://rooni.blogg.se/240906105229_makeup_time.html#comment

2006-09-24 @ 12:59:21
URL: http://rooni.blogg.sen
Postat av: Lisa

Vilken talang du har! Du har fångat stilen och tidsandan superbra. Ska du bli designer?

Tack för ditt inlägg på JAM. Håller i princp med dig. Ska skriva lite mer om min egna åsikt när jag fått fler svar.

2006-09-24 @ 13:07:04
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: Aenigma

Tack så jätte mycket! Kul att du tycker om det! Jag vill bli modedesigner, eller någonting där mode och design ingår.

Ja, det är väldigt intressant med det här gällande könsrollerna och vad vi anser är kvinnligt och manligt. Tror dock att det är vktigare hos killar att anses manliga än tvärtom.

2006-09-24 @ 14:25:17
Postat av: karoliina

det är just därför jag har en anonym blogg, där jag kan få utlopp för precis det jag känner, så jag kan vara glad och lycklig på utsidan varje dag. så jag kan prata mode med mina vänner, så jag kan vara den alla tror att jag är. Jag skriver för att inspirera, jag skriver det som är vackert, jag skriver varje dag, och men ibland kommer texten bara i mitt huvud, ibland lämnar den aldrig händerna och rinner ner i datorn, ibland skriver jag bara meningslösa ord.

2006-09-25 @ 01:59:01
URL: http://karoliina.blogg.se
Postat av: Aenigma

Jag tyckte att det var fint det du skrev på din blogg, men det gör ju ändå lite ont i en att läsa det. jag menade inte att du ska behöva förklara någonting för mig, som du inte känner, jag ville bara att du på någotvis skulle veta att jag förstår hur det är! För det gör jag verkligen...

2006-09-25 @ 09:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback