Two days, two feelings

Ja, jag kunde inte låta bli att rita en illustrerande bild för gårdagens öden och bravader.
Vi hade nämligen träning, jibbing/idrott, och skulle jogga ut till ett ställe några kilometer bort och sedan träna där. Vi är tre tjejer totalt och ca 40 killar. Jippie. (Lägg märke till ironin)
Och väl där sprand vi som illrar på en bana, trillade, snubblade runt på hala löv, förbannade läraren, fick barr i byxorna och blev helt darriga i benen av ansträngning. Eftersom vi då ville visa oss starka, dåålig idé, gick vi snällt efter  läraren till en extraövning, bara fem av oss. Någon som har hoppat grodhopp upp för en ca 70 meter lång backe? Då vet ni hur det känns...
Halvvägs mådde jag så illa att jag var säker på att jag skulle kräkas om någon petade på mig.
20 meter senare lutade jag mig mot ett träd för att få lite stabilitet, och där var de. Blåbären!
De såg så goda, blå och runda ut. Och de var de... sen blev jag väääldigt illamående.
Jag hatar blåbär.
Two days, two feelings

Jag varken kräktes igår eller idag, det var vääldigt nära igår och enda glädjen är att vi alla såg lika illamående ut, men frågan är om inte det var bättre än att dö av tristess.
Det finns ett mycket bra skäl till att vi gav en av våra lärare smeknamnet Burken första året på gymnasiet. Han talar nämligen hela tiden som om han var en buktalare. En buktalare i en burk. En buktalare i en burk som talar i slowmotion.  Därav min halsovande, nästintill drägglande pose på bordet.

Kommentarer
Postat av: Emma

WOW! Du kan verkligen rita! =D *Massor med beröm*

Postat av: Aenigma

Emma; Tackar så väldigt mycket!! :)

2006-09-27 @ 20:11:52
Postat av: Lina Love

Tjoo... jag har gjort grodhopp i en 70 m lang backe i tre aar i gymnasiet... sjuk traningsvaerk

gar du pa ngt slags sport programm??

2006-09-27 @ 22:03:23
URL: http://linalove.blogs.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; Ja, du vet du verkligen hur det känns. Jäklar vad med mjölksyra man får! Nej jag går faktiskt estet med inriktning design. Men jag har skidåkning/jibbing på inviduellt val och vi har barmarksträning!

2006-09-28 @ 13:50:45
Postat av: Linnea

OMG vad duktig du är på att måla! Jag slipper alla hemska joggingaktiviteter nu medtankepå min benhinneinflammation, men vafan, ibland är det skönt att ta ut sig! (Men kanske inte till spygränsen)

2006-09-28 @ 15:57:44
URL: http://rabarber.webblogg.se
Postat av: Aenigma

Linnea; Tack så väldigt mycket! Ja, jag gillar att ta ut mig men jag raglade ju hem som en blöt papperspåse. Fast så här efteråt var det ändå ganska kul! :D

2006-09-28 @ 18:01:50
Postat av: L:inaLove

:-)

jag hade snowboard som lokalt tillaegg i Malung... och sedan ett ar i Taernaby paa skidhemmet daer.. aaajjj

2006-09-28 @ 20:41:45
URL: http://linalove.blogs.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; Jaha! Men då vet jag ju ganska så noga vart du gått. Vi har ju Åre gymnasieskolas skidgymnasie här. Jag går inte på det men vi har ändå skidåkning/jibbing som förmån eftersom vi har Åre! Då är du en snowboardare alltså, jag är skidåkare sen födseln men jag åker bräda också! :D

2006-09-28 @ 20:55:14
Postat av: LinaLove

Jag kan aka skidor, fast gor det tyvarr inte sa ofta, och nu tar skolan nastan all min tid... brrr

men, men

Bodde i Are en vinter... har en kompis fran Krokom

2006-09-28 @ 21:09:14
URL: http://linalove.blogs.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; Jag älskar att åka skidor, har gjort det sen jag var två och kan inte tänka mig ett liv utan det. Fast jag hatar att frysa! Skönt att ha skidåkning på schemat, hur härligt som helst då man ju får riktigt fina dagar. Jaha, vad roligt!

2006-09-29 @ 16:07:18
Postat av: LinaLove

JApp.. JAg älskar att åka skidor/snowboard, men hinner inte nu, plus som sagt, det var det där med att frysa. Jag klarar varken värme eller kyla, jag är sådär lagom

2006-09-29 @ 21:21:40
URL: http://linalove.blogs.se/
Postat av: Aenigma

LinaLove, Ja, jag är egentligen född i helt fel land. Jag borde bo i Australiens inland eller typ Afrika. Älskar sol som är grymt varm! Men... det är ju svårt att åka skiis då! Vad gör du i USA, för det var väl där du var?

2006-09-29 @ 21:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback