Cold into the bones

Det är helt fruktansvärt kallt ute och jag som väldigt lätt fryser har just nu iskalla små fingrar och goosebumps över hela mig. Har inte bestämd mig för om det blir jobb imorgon än, har ju jobbat i 8 dagar i streck och kanske behöver en paus? Ritade i alla fall lite ikväll och eftersom jag är kall så blev det en värmeinspirerad illustration med mysigt lager på lager och tjockt stickat och mjukt värmande.
Ur huvudet går 75 % av kylan ut så en basker får värma knoppen, en oversize tröja med längd och muddar tillsammans med ett hophållande skärp i midjan, Strumpisar, ullkjol och heels/pumps á la Chanels och Stella McCartneys snygga varianter!
1
Måste bara tipsa om en sak också!
Radio är kanske inte det man tänker på i första hand när det gäller mode men jag har ändå en återkommande favorit. Sonja Schwartzenberger har förutom en riktigt cool och härlig radioröst ett skönt sinne för det fashionabla och en urläcker egen klädstil. I sitt program på P3, Sonjas Garderob, så förmedlar hon en bra blandning av svenska designers, nytt & gammalt, egna tips, tittar på de stora modehusen och trenderna och annorlunda inslag gällande kläder från alla möjliga vinklar.
Riktigt bra & riktigt värt att lyssna på. På P3 just nu!
(Hon kunde bland annat ses på P3 guldgalan som TV sändes för ett par veckor sedan i en fräsig outfit där hon lyckades se både fasligt cool ut med tatueringar och piercings, samtidigt som hon var riktigt klassiskt snygg. Rockigt kontra lite rockabillie vs. personligt prägel med stilren toutch.)

Kommentarer
Postat av: julia

oh så fin teckning! sådär skulle man vilja gå klädd! :D

2007-02-06 @ 22:29:02
Postat av: Frida

jätte fin teckning..

Postat av: em

Såg att du hade kommenterat på nån blogg, och jag undrar bara om du vet hur man tar sig från Malmö till KB-hallen? =o

2007-02-07 @ 16:37:57
URL: http://emmamarielle.blogg.se
Postat av: sanna

ursh, nu är det verkligen för kallt ute. gaaah. fin teckning! :)

2007-02-07 @ 19:20:56
URL: http://spaderdam.webblogg.se/
Postat av: Jennie

snyggt du tecknar! :)

2007-02-07 @ 20:29:33
URL: http://unreal.blogg.se
Postat av: aenigma

Julia; ja speciellt när man fryser rumpen av sig. Som jag gör! :D

Frida; Tack!

Em; Tyvärr har jag ingen aning! :(

Sanna; Visst är det? Jag höll på att dö imorse av att gå 100 meter i denna dryga 22 gradiga kyla. Urscha!

Jennie; Tack så mycket! :D

2007-02-08 @ 20:04:45
Postat av: Nora

Du är så himla duktig på att rita! :)

http://aife.webblogg.se/

2007-02-08 @ 20:56:01
Postat av: Viljarkaisa

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-06-28 @ 07:51:17
URL: http://viljarkaisa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback