Dagen efter den långa dagen

Som jag skrev till någon i en liten kommentar idag. Idag är mitt hår i stort behov av en turban!! För efter gårdagen, som vi talar mer om senare, så vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att tämja min guldiga lejonman. Den ser hyffsad ut på håll men believe me, den har blivit förvildad och jag svär på att den har tänder att bitas med. Eller så kommer flätan att strypa mig som en boa constrictor i sömnen...
21
Gubb-byxor/ chinos, Vero Moda
Lila tee i mjukaste bomull/silke, Vero Moda
Grå kofta, Stadium?
Lila sidenband i midjan med dubbel rosett + liten turban av sidenscarf i olika gröna nyanser, Firenze
+ stor brosch på sidan av skallen för att hålla flärparna borta.


Jag ser ovanligt mörkögd och halvelak/pillemarisk ut men det är jag inte alls. Jag är trött.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

För mig spelar det visst det roll eftersom jag är intresserad av historia och jag vill gärna veta hur det ligger till, inte bara hänga den runt halsen för att det är snyggt eller utan att egentligen veta innebörden. Historia är viktigt och enligt mig ska man veta bakgrunden. För dig kanske det är Fatimas hand, för mig har det en annan betydelse. Som Fatimas hand gjorde det inte vidare intryck på mig eftersom det finns mga symboler runt medelhavet som är skydd mot onda ögat, precis som Fatimas hand. För mig blev jag enbart intresserad när jag fick reda på jainismens betydelse, hade jag inte fått veta så hade den inte varit lika viktig för mig som den är nu, är det då dåligt att ta reda på fakta?Skulle inte tro det eftersom jag verkligen värderar den nu :)

Postat av: Madeleine

dessutom handlar inte mitt inlägg om vem som kom på det, utan det handlar om varför jag tycker som jag gör samt lite rolig fakta som jag ville dela med mig. Tycker man att det är onödigt så behöver man inte läsa inlägget, det finns gott om andra i min blogg :).ha det fint

2007-02-15 @ 15:13:55
URL: http://www.lalein.blogg.se
Postat av: Mark

Jag tycker turbanen är skitsnygg. Jag brukar ju köra med turban på video haha! :) Dessutom så är jag i princip född i en turban ;)

Vad kul. Är du proffs på skidor? Men Kajsa du får skicka mig en inbjudan så jag har någonstans att bo :)

2007-02-15 @ 15:55:05
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja de hade vi :) hihi. Men ditt är längre. Önskar mitt kunde växa lite snabbare :)

2007-02-15 @ 17:52:19
URL: http://fashionbysandra.webblogg.se
Postat av: Tormodiris

Very nice site. Well laid out.

2010-04-01 @ 08:18:25
URL: http://tormodiris.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback