One of these days when inspiration leaves you


1
Idag är dagen då jag är depp. Alpina VM är över, tre veckor kaotiskt arbetande på dygnets alla timmar (nåväl, nästan alla) är förbigångna, jag får inte äta hur mycket kexchocklad jag vill gratis, har inget giltig skäl att hänga på Holiday Club med A och kika på folk, kan inte gå på Bygget & Dippan tre gånger i veckan, ej kika på rafflande skidtävlingar och det är slut med spanande och pratande med världens snyggaste kille på nära håll. Fan, kan jag inte få följa med denna jättelika cirkus till jordens alla hörn och bara njuta av media, skidåkning, trevliga människor och upplevelser för livet?
Val´diser om två år, VM på Mont Blancs sida och flytande franska tills dess. Piece of cake. 

Klädseln är helt enkelt otroligt oinspirerad och trist. Faktum är att jag i princip aldrig klär mig i rött eftersom jag blir så blek och ljus i det. Idag måste jag ha cravings för VM och vilja ha mina Haltikläder för jag är ju idelt rött, rött, rött idag. 
Handsydda lädertofflor i rött, ny present
Loose jeans, Levis
Smårandig tröja med trekvarts ärm, PolarnoPyret
Handstickad kofta med guldknappar, vindsfynd
Rött skärp runt bröstkorgen, mamsells gamla
Röd brosch infattad i guld, arvegods
Röd/marinblå sidenscarf i håret, arvegods














Suspicious mind. Eller så ser jag helt enkelt full i fan ut som vanligt med sidenscarf i håret...

3

4
Närbild på min brosch som jag förövrigt älskar och verkligen borde använda mer. Eftersom jag hade en klar kärlek till sköldpaddor och tjatade om det non-stop i flera år, dock utan husdjurs-resultat, så fick jag denna efter min mormor, antar jag?! Tycker om den fina formen och de röda, slipade stenarna som är infattade i guld. Och de gulliga diamantögonen. Nu kravlar den på mina nyckelben idag & är fin!

Kommentarer
Postat av: Mark

Jag skulle också så gärna vilja vara volontär för något stort evenemang. Vågar ju inte vara själv mitt under allt ;P

Postat av: Mark

Förresten, vad pluggar du? :)

2007-02-19 @ 17:08:19
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Det är verkligen grymt roligt! Jag är så jäkla deppig över att det är över nu... får se fram emot sommarens Båstad och tennis och Val´disér VM om två år. :/
Det är inte hemskt att vara själv. Snarare roligt eftersom man lär känna mycket folk. Jag kommer att vara själv i sommar under tennisveckan och det ser jag faktiskt fram emot. Du får kolla runt lite på olika evenemang och söka. Vi får väl åka till OS i Vancouver eller Bejing?! :D

Jag pluggar sista terminen estet med inriktning design. Så i framtiden är jag nya Marc jacobs! ... eller något liknande! ;D haha

2007-02-19 @ 17:32:44
Postat av: Mark

Jag var på Båstad förra sommaren och tittade på finalen. Satt helt perfekt och njöt verkligen. Första gången jag ser tennis live och det var underbart.
Jag brukar tyvärr jobba 5 veckor av sommaren och resten spenderar jag på semester eller hemma. Men det är pengarna jag är ute efter eftersom jag jobbar så mycket under de varma månaderna! :)
Jag ska nog ner till Båstad igen och titta, får se om jag söker som volontär. Problemet blir ju boende för min del. Eller sover man i tält? haha

2007-02-19 @ 18:09:34
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Mjuk

Ja, visst e de tråkigt att VM e över... Snyft, förstår ditt depp.. Men nu är det väl snart sportlov med massa fart och kul i Åre? Ha de bra tjejen!

2007-02-19 @ 19:20:42
URL: http://marysfavoriter.blogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Aaah, det är så underbart härligt att kolla på tennis. Och spela. jag älskar helt enkelt tennis! Brukar alltid få VIP biljetter eftersom vi har finfina kontakter så jag är och kollar varje sommar. Helt klart värt det att sitta i hettan och stekas under tiden ett par grabbar drämmer till en gul liten stackars boll....
Man tjänar inte pengar på de vanliga volontärjobben men på vissa så får man en liten slant i timmen. Tyvärr är det försent nu att anmäla sig. :( Jag är anmäld och kommer antagligen att jobba som mediavärdinna för någon av de olika sponsorbolagen. Du får heja om du ser mig! (det lilla pyret med långt blont hår som antinger ser förbannad eller superglad ut!...) haha

Mjuk; Jaaaa! Fan också... var uppe i Åre idag igen och åkte skidor och det känns så... tomt helt enkelt! Joo, men det är inte samma sak med sportlov som med VM. Med Vm kommer det roliga, snygga, killar som är bäst i världen på att åka mellan portar och på sportlov... ja då är det turister. Som för den delen kan vara snygga och trevliga. Haha

2007-02-20 @ 18:01:07
Postat av: Mark

Men bor du hos någon då? Förstår inte hur de volontärerna eller funktionärerna som söker till Båstad hittar boende.

Jag sökte till Båstad igår som funktionär. De tar fortf. emot ansökningar såg jag :) Tog Teknik som etta eftersom det var det som tilltalade mig mest.
Om jag inte får det köper jag biljetter och åker dit och tittar! ;)

2007-02-20 @ 18:15:48
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Nein. Vi har hus i Båstad. Min papi kommer därifrån och min mami kommer från skåne också så jag är egentligen en skåning i själ och hjärta.
Så boendet för mig är inget problem.

Jaha? Jag fick nämligen ett mail om att man inte kunde söka efter, typ, sista januari men det är kanske ändrat då. Isåfall är det ju jätte bra för dig! :) Tror att de kan hjälpa en med att hitta boende om man väl anlitas som volontär har jag för mig. Maila och kolla med dem!
Om du får jobb som tekniker kan vi luuuuncha i volontärmatsalen. Haha ;D

2007-02-20 @ 18:24:30
Postat av: Mark

Jaha vad trevligt. Så hamnade ni i Åre! :) Hur kommer det sig?
Vilken dröm att ha hus i Båstad. Var där första gången förra sommaren och det var otroligt olikt Sverige. Landskapen var så vackra.

haha luncha tillsammans ja! ;D mys.

2007-02-20 @ 18:42:26
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Jappjapp. Skid- och snöälskande föräldrar! :)
Men jag älskar skåne något oerhört och har ständiga cravings till att åka dit. Hjärtat är liksom väldigt mycket där. Och bästa kompisen-arna. Och sommaren. Och släkten. Och mycket av det jag tycker mest om här i världen. Förutom snön och skidåkningen då. :D

Visst är skåne vackert? Jag har varit där nere i hela mitt liv under långa perioder men jag blir lika mållös varje gång. Så sagolikt! Och tennisveckan är något utöver det vanliga. Allting förvandlas liksom till franska rivieran.
Jaaa, luncha är trevligt. Så kan jag visa vart Peppes Bodega är, vart man hittar godaste glassen och bästa platsen på stranden. Jag är proffs på denna underbara lilla by! Haha

2007-02-20 @ 19:11:51
Postat av: Mark

Det verkar ju kul att du har två platser du känner att du trivs på, i Skåne och Åre. Måste vara varierande att befinna sig sådär på två olika ställen, olika sorters landskap, vänner som du säger. Så skulle jag vilja ha det.

Jag tyckte om biten från Halmstad till Båstad. Miljön var så olik Sverige, nästan som medelhavet men mer grönska. Så vackert och hemkärt.

Jag berättade för pappa och mamma om mina planer för Båstad och vart jag kunde bo om han kände någon eller hade ett hotell. "Nej du får bo hos en tant". Haha, nej vad läskigt!

2007-02-20 @ 23:48:57
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: aenigma

Mark; Det är underbart och perfekt faktiskt. Finaste vinterskidåkningen och bästa sommarplatsen. What more can I want? ;D haha

Mmm, Halmstad som syad är så himla söt och jag åker däremellan mycket. Dock mest motorvägsvägen och den är inte riktigt lika fin som den gamla vägen. Men fin nog ändå för att vara klart sevärd!

Haha, "bo hos en tant?" vad betyder det då? Som jag sa kan de nog ordna boende eller hjälpa dig. Annars kan jag tipsa om att kolla upp Apelryd skolan som ligger i utkanten av båstad och som är vandrarhem/motel/hotel på sommaren och suuuuperfint. Inte så dyrt, världens vackraste utsikt och verkligen jätte fint ställe att bo på. Är en internatskola under resterande året. Kolla upp det, där kan du ju bo billigt och bra! :D

2007-02-21 @ 16:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback