Carve your heart out yourself

Fördel vs. nackdel med att vara för förkyld är många insåg jag under dagen. Ingen skidåkning, trots det halvmeter tjocka pudertäcke med snö som fallit eftersom mina lungor liksom låter som gamla vinylskivor när jag hostar. Men, jag har målat en jäkla massa norrsken, skuggor på snö och fina fjällinjer så att jag nu är klar inför konstutställningen under alpina VM i Åre.
Fast jag hade nog kunnat offra mina lungor för att få åka skidor idag ändå...
1
Påpälsad var ledordet för dagens klädsel och jag pulsade iväg och trillade, ja trillade, över en 1 m hög snövall för att överhuvudtaget ta mig ut imorse. Lovely, just lovely.
Svarta stupisar, Åhléns (Imorgon ska jag till metropolernas högborg, Östersund, och köpa ett par stupisar till är det tänkt)
Svart linne, H&M
Stickad tröja med stor krage, present
Dubbelknäppt skärp i midjan, 2hand
Halsband med turkoser, Tunisien + Mavala Mexico nagellack
Marc ó Polo läder och tygväska + Burberrypåse + brosch i form av söt fluga



Utan alla onödiga grejer som jag mest släpar runt på och bara fyller funktionen att bära alla mina grejer som jag ändå inte behöver.

Min lilla favoritbrosch just nu i form av en fluga i silver, gröna ädelstenar som ögon och en annan sorts sten som kropp. Arvegods från mormor som passade så bra en lite sjukdag då man kan behöva muntras upp av att titta ned på värmande kragen och se ett gulligt djur med blingbling-ögon.
4

Jag har kommit på en sak. Att vara bloggare och befinna sig utanför Stockholm eller en annan större stad gör att man automatiskt blir lite ställd utanför en viss gemenskap. Som om man, "på grund av sitt avstånd till alla", inte riktigt ändå skulle kunna hänga med på saker och ställa upp vid tillfällen.
Det bildas enheter av bloggande grupper, mestadels modebloggar, där en slags elit uppförs av en grupp som tilldelar sig själva kronan och så är det att vinna deras gunst eller bara vara ännu en i havet av alla andra flickor som vill blogga. För egentligen, många av de bloggar som idag anses väldigt bra och intressanta, vad säger de egentligen? De har inget speciellt, de har bara varit på rätt plats vid rätt tillfälle.
Jag har flertalet gånger fått känslan av genom kommentarer och annat, att det inte är riktigt lika "fint" att komma från t.ex Jämtland som jag gör, eller mindre orter. Ska du vara något inom bloggvärlden ska du bo ett stenkast från TopShop, visualisera fram em bild av en alltid utökande garderob och vara tillräckligt mainstream men ändå gunga lite extra med Gucci/LV/Fendi/Mulberry osv. väskan på armen.
Det gör mig både trött och irriterad för jag vägrar att hyckla, fjäska och beskriva alla klicheér som redan skrivits bara för att passa in. Jag har bloggen för min skull, och är jätte glad för alla kommentarer och läsare, men jag önskar att det inte vore en jämförelse hela tiden.

Nej, jag bor inte ett stenkast från TopShop, jag skulle få kasta förjävligt långt om jag ens vill kasta en sten på det lokala ICA:t, min garderob utökas vid ojämna mellanrum när jag bemödar mig att åka till Östersund som har ca 15 butiker eller Åre som har 15 butiker men som alla är överreklamerade i princip och jag tänker inte gunga med en väska (hur många är egentligen fake?) på armen bara för att visa vilket A, fantastiskt vintaaaagefynd jag gjort eller B, att jag slavat ett år för att köpa en väska för att ha något att show of på skolan.
Duger jag som modebloggare ändå?


Kommentarer
Postat av: Danwei

Intressanta funderingar du skrev om där i slutet. Jag håller med om att det är trist att det alltid ska bildas grupper, varvid en alltid agerar som ledare för resten. Jag tycker det är roligt med modebloggar för att folk kan visa sin personliga stil och att man kan bli inspirerad av allas olikheter :)

Iallafall, din tröja var verkligen fin! Jag gillar knapparna och skärpet du har till är ju hur snyggt som helst :)

Som svar på din fråga ang. eBay så hittar jag sakerna genom att spendera timmar på att surfa runt bland annat skräp :P Testa att söka på olika ord och kombinationer, t.ex på din storlek, färg eller typ av plagg. Det hjälper till att sålla bort en hel del :) Lycka till!

Postat av: HillieBillie

Älskar dina resonemang som alltid. Keep that up.

2007-01-18 @ 23:56:41
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Kelly

Jättefin tröja o så sött med broschen!

2007-01-19 @ 14:16:15
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: nicholina

jätte snygg outfit.. :)

2007-01-19 @ 17:01:33
URL: http://nicholinadenfina.blogg.se
Postat av: julia

spelar ingen roll om du e från jamtläand lr stockholm, vi gillar dig som du e! och jag älskar din blogg! du e inte alls som alla andra bloggerskor( ska inte nämna någr). du e dig själv, och du gör det fint! heller att man kommer från jämtland än sotckholm! stå på dig, för du gör ett underbart fantastiskt jobb! att få gå in på din blogg är lycka!
so you go girl and keep the good work up!

2007-01-19 @ 17:31:52
Postat av: aenigma

Danwei; ja för det mesta bryr jag mig inte men igår blev jag så irriterad för det var så uppenbart liksom när jag läste runt lite. Gör mig trött liksom att det alltid ska bli grupperingar och en slags elit. Jag vägrar ju att anpassa mig bara för att vara mest populär! :)
Ska kolla runt lite på ebay med dina tips, men jag tvivlar på att jag kommer att hitta lika mycket fint som du!? :D Haha

HillieBillie; Yeah, mate! Ska du och jag bilda en mini-elit här uppe i norr? ;D

Kelly; Tack raring!

Nicholina; Tacktack. :)

Julia; Oh du är så gullig du! Det värmer verkligen med alla dina fina ord. Blir helt glad där jag sitter med mina nya klänningar. Har du fått din gröna från Ellos än?

2007-01-19 @ 19:34:21
Postat av: sofia

1. broschen är gudomlig!

2. Herre gud jag förstår precis hur du tänker och håller verkligen med dig om det. Och värst av allt är att jag själv har blivit en sån himla tönt när det kommer till sånt, för jag är typ skitnoga med att påpeka att jag faktiskt är stockholmare fast jag bor i lund nu, bara för att jag känner att det känns bättre. Så himla fjantigt och löjligt att det inte är klokt, men det säger ju ganska mycket om hur det ligger till i bloggvärlden (sen beror det väl lite på att jag identifierar mig med den stad jag bott i i 19 år och inte den jag bara bott i i några månader, men ändå, det är ju till stor del pga det du snackar om!). Jag tycker du är en dundermodebloggerska i alla fall, så det så!

2007-01-19 @ 21:32:17
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Kerstin

Åh, stackare att vara krasslig. En tröst är ju att du ser supergrym ut :)

2007-01-19 @ 22:07:46
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: julia

okej det e bra för du e toppen tjejen!!! japp jag har fått den! kom i förr går! heltr perfekt. lite bred kasnke, men det sys in med ett par svart leggins under och flats så e min sommar gjord! :D
har du besällt nått!?

2007-01-19 @ 22:09:20
Postat av: clara

åh, vilka kloka funderingar! jag känner så väl igen mig. men jag tycker att det är ett PLUS att komma från någon annanstans än 08-området. Det får dig att sticka ut mer! Och jag blir också less till kräkgränsen på denna sthlmsfixering som är i hela sverige. WTF, de flesta som bor där är ju ändå inflyttade från småhålor runt om i landet. same same!

Du är kanon, älskade din brosch btw!

2007-01-19 @ 23:34:13
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: aenigma

Sofia; vad skulle jag göra utan dig gumman? Du är en sån där människa som alla borde ha i sin närhet!!

Kerstin; Ja, det är inte roligt att hosta upp sina lungor i öronen men det börjar bli bättre. Och man blir ju så pepp av alla söta kommentarer, som din! :D Tack, sötis!

Julia; tack! Oh, vad roligt. Jag fick min vita, likadan som din, igår och den var också lite stor men jag syr också in den. Älskar den luftiga känslan och detaljerna. Ska nog ha den på min student då klädkoden ju är vit! :) Fick dessutom hem den underbara rosa skapelsen som jag är såååå kär i. Haha

Clara; Jag veeeet! Du förstår precis vad det är jag menar. :) Jag är stolt och glad över att vara från en mindre ort, det är ju det som gör oss lite speciella! Tack!

2007-01-20 @ 12:17:23
Postat av: julia

oh låter härligt, man längtar tills man kan ha alla klänningar man skaffat på sig under vintern! :D sommar e lycka precis som diin blogg :D

2007-01-20 @ 20:50:43
Postat av: Mocca

Kloka tankar och bra att du ryter i!!

2007-01-22 @ 23:54:12
URL: http://mocca.blogsome.com
Postat av: Ella

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2009-12-23 @ 09:15:41
URL: http://ella.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback