sub rosa.

Idag har varit en fantastisk dag. En sån där dag man vill kapsla in i en bubbla och minnas för alltid som en dag då man var lycklig, mådde bra, skrattade, var med någon man älskar.
För första gången på 19 dagar var jag ledig och istället för att ligga i trädgården och kika på gladorna som avtecknar sig i knivskarpa siluetter mot himlen så drog jag med mig bästa vännen till Helsingborg.
De jeans som jag var i stort behov av inhandlades och även lite annat. Sen sjöngs det, lektes på ett gyllengult fält eftersom vi missade bussen och var allmänt underbart fnissigt.
Sådana dagar som de här är jag helt säker på att hjärtat sväller lite av lycka och blir bulligt, varmt och mjukt.
Av lycka. 

Fields of gold.

Vi sprang runt mitt ute på fältet av havre i väntan på bussen. Motorvägens bilar hetsade förbi som suddiga streck under tiden vi fotograferade stilla svajande strån i den nedgående solen.
Mitt hår har samma färg som råg och havre. Jag hör nog hemma på ett gyllene fält.

Bästa vännen, alltid nästintill huvudet längre.
Vi är väldigt olika men ändå så lika. Motpoler och motsatser men ändå inte alls.
Gröna ögon har vi gemensamt.


Inte alla dagar man får tillfälle att fota dagens outfit på ett havrefält. Så då får man ju passa på!
Remsandaler, Aldo. (Nya från NYC) Vita leggings, gisslan från Hanna.
Kjol, Cubus. Linne, H&M. Tischa, köpt på marknad i New York. Smårandig kavaj, 2hand.
Väska, limited edition från Urban Outfitters. (Ny från Washington)


Jag glad.

Kommentarer
Postat av: Evis

Det är vete, och man ska inte springa omkring på andras åkrar och trampa ner säden, men du har rätt, det matchar precis ditt underbara hår.

Postat av: Alexandra

Vilka sota bilder :)

2008-07-22 @ 11:26:14
URL: http://sugarspot.wordpress.com
Postat av: stinalisa

bonden: mindre glad!



jag kom direkt att tänka på när jag bodde på landet, när jag var liten. Det var jättekallt och jag genade över ett fält för att komma in i värmen snabbare. Bonden blev skitlack och sa att han kommer svälta på vintern om småbarn trampar ner hans grödor. så fick jag gå tillbaks och gå runt fältet iställt..

2008-07-22 @ 12:11:16
URL: http://livsstil.devote.se
Postat av: Little Peaché

Åh vilka underbara bilder! Du är söt som en docka!



mvh Little Peaché

2008-07-22 @ 13:20:12
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: ina

vilken härlig dag! mitt hår har också samma färg som ett havrefält =)

2008-07-22 @ 13:26:26
URL: http://winterbarn.blogg.se/
Postat av: bjorn





Am kommunistpartiet skrev en bok "We will never surrender" (hette = men historisk analys av gamla österrike ungern, såldes i få exemplar )



tillägg



Vi överlever inte utan nyliberalism (am projektet= upplysning, kraft, eget ansvar etc).

Sex, våld och arbete.

Sen är det den judiska frågan - många judar inom arbetarrörelsen (säljer in intellektuella lösningar som kommunistpacket idag "massa meningslösa ord utan substans").

Samma mentalitet idag = kanske att naturen går mot utrotning. Kontroll över en del media - och liknande organisationer.

Djävulens folk (enkelt å slå ut).



Räkna 1 miljon gånger

Vad som gett nybyggaranda etc



Spindel som kan döda dom



Det var ju en judisk flicka som nu heter Rebecca Lord

Hon var inte kåt men väl listig å manipulera andra (Rebecca mata hari).

Hon blev påsatt och nedslagen men en dag begick hon självmord.

Sen kom en klumpedunsröv från israels högre uni , Haifa, och skulle lära sig empirism men då slog schizopartikeln till och det kliade till i röven och han drog ut en hemorojd

den visades sig innehålla en mask som sedemera förintade en stor del av den mänskliga världen



det stod sen i historieböckerna

astroillium israelis



partikel =

nervsystemet har ju nya rön om databasförmåga (aktiverar då schizofreni i oss)

Tex sända nanorobotar och religiösa kulturella kontexten och spela på (socialpsykologi) och då äventyra mänskligheten

hot mot mänskligheten





när man sitter i en isoleringscell (med 1000 mdr som egentligen skulle gått till väst-am projektet) och attackhund som våldtar och våldsmusik



kinesisk han-kines som sa

nu erövrar vi manchuriet

så kom hästarmén som var genklonad

och man sålde sin kossa

det visade sig sen att han var lite underskattad

så man impoterade en ko



(vv sprid vidare)

Postat av: caroline

åh så underbart det ser ut! efter en mysig roadtrip genom skåne är jag nu nyförälskad i fält. Vete, havre eller något annat spelar ingen roll, men det är sån frihetskänsla att bara blicka ut över havet av ax och se där de möter himla vid horisonten..

Synd att jag inte visste att du befann sif där nere också bara. Hade varit roligt att få en skymt av dig :)

2008-07-22 @ 23:28:15
URL: http://imagine.webblogg.se/
Postat av: Marina

Shit vilka härliga foto!

2008-07-23 @ 21:35:30
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Jakob

Är du i NY?

2010-12-10 @ 13:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback