"im on a boat!"

Igår hade jag en alldeles makalöst galen dag under några timmar. Det inkluderade telefonsamtal gånger ungefär en miljon till HSB i Stockholm, nästan lika många samtal till finaste Alma/Sophie, en rejäl handfull till Grisen och ett par till såväl mina föräldrar som handendärapojkvännen. Jag balanserade mellan frustration, hopp, vrede, glädje, osäkerhet, irritation, maktlöshet och nyfikenhet. Sen avslutade jag med att planera månader framöver när det kommer till jobb. Schemalägga och rannsaka hjärnan på goda ideér och bestämma mig för att jag ska jobba för tidningen under Yran i Östersund. Gårdagen vart helt enkelt en kompott av allt roligt och jobbigt i världen på densamma gång.
Så eftersom jag spenderade natten med att sedan ha det mest utomjordiska ångestanfall jag någonsin haft och nu måste ta igen några timmars jobb så får ni något riktigt fint av mig. För jag blir glad av denna musiklista och då måste ni också bli det. Och är ni glada blir jag ÄNNU mer glad!

Så varsågod. Detta blev vår playlist efter två veckor i det Guadeloupiska paradiset på andra sidan jorden.
Med MTV playlist 24 timmar om dygnet och en salig mix av olika stilar blev vi inte bara totalt hip hop-ifierade utan fick också upp ögonen för helt nya band, lärde oss älska de mest udda låtar och kan nu ungefär ALL Lil Waynes musik... 

3OH!3 - Dont trust me
Yound Jeezy fet. NAS - My president
Chester French - She loves everybody
Soulja boy tell ´em - Kiss me thru the phone
Yeah yeah yeahs - Zero
Tokio police Club - Your english is good
N.E.R.D - All the girls standing in the line for the bathroom
Metallica - All nightmare long
Ciara feat. Justin - Love sex magic
The Lonely Island feat. T-Pain - Im on a boat
Jason Mraz feat. Colbie - Lucky
Flo Rida - Right round
Asher Roth - I love college
Kelly Clarkson - My life would suck without you
Mims - Move
LMFAO - Im in Miami trick
The Veronicas - Untouched
Plain whites T´s - 1,2,3,4
Jamie Foxx - Blame it
Jim Jones feat. Bree Beauty - Nanananaa
We the kings - Secret Valentine
Coldplay - Life in technicolour II
The living things - Let it rain
B.O.B - I´ll be in the sky
Eminem - Rockstar
Keane - The lovers are losing
John Legend - Everybody knows
K´naan feat. Chubb Rock - ABCs
Akon - Beautiful
Kanye West - Welcome to heartbreak
Robin Thicke - Dreamworld 

ps. De flesta av låtarna gör sig absolut bäst med originalvideorna till. Så sök på Youtube innan ni letar upp någon låt på Spotify. 3OH!3 och LMFAO måste helt enkelt ses och höras med video! ds.

Kommentarer
Postat av: Ida

Den där väskan är så himla häftig!

Postat av: Lady Godivas Operation

Jag älskar dina playlists! Nu ska jag lyssna igenom allt!

2009-05-15 @ 10:29:25
URL: http://ladygodivasoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback