Q&A part I

Okej, jag kan erkänna att jag är yttepyttelite tjurig på att inte fler skrev lite om sig själva. För jag vet ju hur många ni är. Och jag är nyfiken på er! Vilka är ni, vad heter ni, hur gamla är ni, var kommer ni ifrån, vilken favoritgrönsak har ni? Ni som skrev i förra inlägget; gosh vad jag skrattat åt hur roliga ni är. Och söta. Ni andra, nåja, jag gillar er en massa fast ni är blyga. Puss! <3

Här kommer i alla fall första delen i era frågor och svar.

Requiem Pour Un Con
1. om du fick välja precis vilket jobb i hela världen, vilket skulle det vara?

Stridspilot. Jag har velat bli det sen jag var yttepytteliten. Och att flyga flygsimulator för ett stridsflygplan på min pappas jobb på flygplatsen för ett par år sedan gjorde längtan etter värre. Men annars vill jag jobba inom mode/media med tidningsjobb eller kreativitet. Fast lite utav mitt drömjobb har jag ju faktiskt nu!
2. hur träffades du och mikael?
Det ska nog få ett eget inlägg senare. Men via vänner till oss båda. Roligt är dock att jag första gången jag träffade Mikael och hans kompisgäng efteråt yttrade "jag ser ingen anledning till varför jag skulle någonsin skulle vilja träffa de här människorna igen. De är inte utav intresse för mig." Eh.

Alfapet
1. Vem är din största kändiscrush?
På den manliga sidan kan jag dö lite för Heath Ledger. Och Johnny Depp. Förstås. På den kvinnliga sidan tycker jag att Sophie Ellis Bextor och Leigh Lezark är ungefär det vackraste någonsin.
2. Vilken är världens genom tiderna bästa skiva?
Oh. Shit. Sånt kan jag inte svara på. Men en riktigt bra är definitivt The Killers - Sams town.
3. Om ditt liv skulle vara en film, vem skulle spela huvudrollen?
Jag har fått höra så himla många gånger att jag är lik Reese Whiterspoon så kanske den söta donnan? Men annars skulle jag lugnt välja

Cutethoughts
1. En sak jag inte får ihop är vart dina föräldrar bor, de har en sthlm lägnehet och ett hus i Åre, veckopendelare?
Såhär; mina föräldrar kommer ifrån skåne men jag är född och uppvuxen i norr, precis utanför Åre. Min mamma jobbar i Stockholm och bor under veckorna i hennes och pappas lägenhet där, under tiden min pappa jobbar i Norrköping under veckorna och bor i vår lägenhet där. De reser mycket i jobbet båda två och susar runt en himla massa. På helgerna åker de antingen hem till huset i norr för att åka skidor eller ner till huset i skåne där vi alltid spenderar somrarna. Så ja, det blir pendling överallt och lite till ungefär!
2. Den frågan kanske inte handlade så mycket om dig så jag hittar på en till, vad läste du på gymnasiet? Jag läste estet med inriktning design. Hur fantastisk linje som helst och man fick utlopp för all kreativitet inom varenda tänkbart område. Vi ritade, målade, studerade konst, skapade i lera, designade glass, gjorde reklam, gjorde isskulpturer, ritade hus, gjorde modeller av våra drömhus, tecknade människor, gjorde film, fipplade med massor av datorprogram, pysslade med glas och massa mer.


En magisk purt til en anan värd
1. Varför tror du att du är så kreativ?
Jag får den frågan ganska ofta och jag vet lika lite varje gång vad jag ska svara. För mig är det som en aldrig sinande ström innifrån. Ibland är flödet så starkt att jag inte kan göra någonting för att ideérna nästintill kräver mig för att de är så många. Ibland känns ingenting rätt. Men det finns alltid tankar om saker som skulle kunna göras, projekt som ligger på lut och ideér som väntar på att få utlopp. Men det kommer från någonstans innifrån dit jag inte hittar men vet att det finns.
2. Har du några bra tips till någon som vill bli illustratör?
Att göra sin grej, rita för att man tycker att det är kul och ha en egen stil. Sedan är det bara att rita rita rita och lägga upp det på bloggen vilket är ett förträffligt forum!


Kommentarer
Postat av: Elina

hahaaa, ah. nu får jag väl svara på frågorna dåå. (mest för att du ska orka svara på alla dessa frågor, vars svar är otroligt roliga att läsa).



tummarna upp för att du gillar the killers och vill bli stridspilot förresten

Postat av: andrea

åh gud, måste fråga.

var kommer det här halsbandet ifrån?

helt sjukt fint!

2010-04-06 @ 23:17:59
URL: http://highergrounds.blogg.se/
Postat av: anna

intressant att läsa och snyggt nagellack!

Postat av: Bodil

Jättekul att läsa!! Intressant att du skulle vilja bli stridspilot :)

2010-04-07 @ 08:55:45
URL: http://farggladaflygsmurfen.devote.se
Postat av: Ellen

Jag heter Ellen, går bibelskola i Jönköpingsområdet och pluggar ryska på tisdagskvällarna via internet. Har nämligen varit volontär i Ukraina, som jag självklart skall åka tillbaks till, till sommaren en kortare sväng och längre fram i livet kanske en längre tripp igen. (Beroende på hur olika relationer utvecklar sig.. Hehehe.)

Tips på annorlunda resemål: Krimhalvön och huvudstaden Kiev!

:) Kram

2010-04-07 @ 09:36:56
Postat av: bea

fina flicka du jobbar i veckan va? jag vill kika förbiii! säga hej och se på affären!

2010-04-07 @ 09:47:51
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: bea

jajajaja! toppen! kaffe och titta i butiker imorn för på förmiddagen kan jaaaa<3 mys

2010-04-07 @ 10:47:48
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Frida - fighting crime at night

Jag heter Frida och jag älskar fyrverkerier, mjölk och saker som är morbida och gulliga på samma gång. Min pojkvän tycker om att sitta mitt emot mig när vi åker buss för han tycker det är så roligt att kolla på minerna och sakerna jag gör när jag är borta i min egen värld. Jag illustrerar en lokaltidnings ungdomssida och lagar aldrig mer avancerad mat än pannkakor och snabbnudlar.



Och jag MÅSTE få veta var du köpt det där galet fina halsbandet!

2010-04-07 @ 12:50:25
URL: http://blueberrybells.blogg.se/
Postat av: Hanka

sicket fint nagellack :)

2010-04-07 @ 13:40:06
URL: http://angicja.blogg.se/
Postat av: Ida We

Snygg teckning och coolt halsband!

2010-04-07 @ 16:38:03
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Sica

Jisses vad dina föräldrar åker och har sig :D Så jag har en följdfråga på det: hur kom det sig att dom/ni ville ha hus i norr också?



Men det är ju helt perfekt att ha ett hus både i norr och söder. Och två mellanlandningar på det. Helt perfekt.

2010-04-07 @ 18:05:32
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Sooz Photography

Du är grymt duktig på att rita, vilka skills!

2010-04-07 @ 22:27:21
URL: http://chiliad.blogg.se/
Postat av: josefin

Jag använder ofta uttrycket: "Gagga". Det myntades av min lillebror när han var tre och har blivit kvar, det betyder ungefär "åh vad jag tycker mycket om dej". Kan man säga när man ger sin brorsa en kram eller gosar med katten.



Någon gång vill jag bo i ett land där: folk åker häst och vagn överallt istället för bil



På second hand kollar jag mest efter: böcker och roliga tallrikar och koppar och fåtöljer



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk, mjölk, mjölk och vitlök



Jag är bra på: att prata i sömnen. sjunga. vara glad jämt, till och med när jag är arg.



Jag är dålig på: att sluta äta godis. att vara arg.



Ett land jag alltid velat åka till: Afrika, bara för jag vill simma med vithajar utanför Kapstadens kust.



Jag handlar mat på: Willys. Jag är student o willys är billigt.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: jag har husdjur, en av dem heter Zorba.



Jag samlar på: Böcker. Vackra tyger.



Min något udda favoritsysselsättning är: att skriva listor, I love listor :) min sambo har skrivit två noveller som han kallar "the list" som handlar om min list-mani..



Jag är 23 och bor med min sambo och katter och schäfer vid östkusten.

2010-04-08 @ 11:23:50
Postat av: Anna

Grymt halsband :)

2010-04-08 @ 13:56:27
URL: http://annabarkpersson.blogg.se/
Postat av: nina

Herregud! var kommer det där halsbandet ifrån!? fantastiskt! underbart! snälla svara i en kommentar på min blog eller släng iväg ett mejl, så jag inte missar svaret. tack och fin blogg har du!

2010-04-08 @ 22:35:43
URL: http://ninalindgren.blogspot.com
Postat av: stilist

Tjohej, tänkte att det kanske var dags att jag avslöjade lite om mig själv med tanke på hur länge jag läst och njutit av denna blogg.



Jag använder ofta uttrycket: apa, ap-.... exempelvis apmycket, apdåligt ja du fattar poängen. Varför vet jag inte.



Någon gång vill jag bo i ett land där: Jag får upptäcka nya saker och lära känna nya människor. Jag vill besöka alla världens länder och bo i så många som möjligt.



På second hand kollar jag mest efter: Det som fångar min blick, kan vara precis vadsomhelst. men boken hallonmasken har jag letat efter i ett par år.



I mitt kylskåp finns alltid:grönsaker, mjölk



Jag är bra på: Att engagera mig och dra igång och slutföra projekt, skratta, ramla, laga mat och baka.



Jag är dålig på: Att ta det lugnt, hålla balansen.



Ett land jag alltid velat åka till: Nya Zeeland, sagan om ringen freak som jag är.



Jag handlar mat på: ica, gillar även sabis i fältan.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Min kanin heter Stina.



Jag samlar på: Böcker,kläder, musik, starbuckskoppar. vänner.



Min något udda favoritsysselsättning är: att organisera saker, jag kan lätt ta och omorganisera filmhyllan eller kylskåpet, sedan skriver jag väldigt många listor.



Jag är 19 år och bor med min familj i ett hus norr om stockholm.



:)

2010-04-11 @ 23:25:38
URL: http://stilist.blogg.se/
Postat av: Cecilia/Fin_Honey/Miss007

Hejsan, undrar vad du fått det fina halsbandet ifrån, jag är väldigt intresserad av hänget då jag är hjärtsjuk.

Maila mig gärna, och en underbar blogg du har :)



Kram Cecilia

2010-10-10 @ 00:19:47
URL: http://miss007.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback