Q&A part III


Elin
1. vad jobbar du med?(jag tänker journalist, men är inte säker..)
Jag jobbar egentligen med massa olika saker samtidigt. Lite klurigt att förstå men jag trivs som fisken i vattnet eftersom jag får göra vad jag älskar och samtidigt rå över min egen tid! Men jag arbetar som journalist och skriver för både tidning, men inte lika mycket längre, och en sajt. Sedan jobbar jag som illustratör för både privatpersoner och företag, har en egen DIY-serie för en tidning, arbetar lite i sötaste butiken här på söder då och då (så jag får träffa människor någon gång) och bloggar. I stora drag. Ja just ja! Så pluggar jag en kurs i mode via Umeå universitet på distans också.
2. hur länge har du bott i stockholm och varför flyttade du hit?
Jag har bott i Stockholm sedan ungefär exakt första augusti 2009. Ett av de bästa besluten jag tagit även om jag flyttade ifrån min fina pojkvän och la 70 mil emellan oss. Anledningen var att jag ville göra någonting nytt, pröva om jag kunde vara vuxen, testa mina vingar i stora staden och framförallt utmana mig själv till att ta risker och våga tro på mig själv i branscher som inte alltid är vare sig de snällaste eller lättaste.
3. hur gammal är du?
Som sagt, 21 på mitt 22. Fyller den 30 maj och då ska jag ha kalas och gråta hur mycket jag vill eftersom it will be my party and I cry if I want to.
4. kan inte du göra ett inlägg med dina favorit-ställen i stockholm, shopping, caféer, barer etc. (jag har precis flyttat tillbaka hit efter fem år, så känner mig lite vilsen)...
Ska absolut göra en guide! Har precis hittat lite nya favoriter i både café som butikväg så en guide kommer!

Kiwikross
1. Jag vill gärna veta var du köpt ditt block som du brukar rita dina illustrationer i, det ser ut att vara ett väldigt härligt papper:)
Jag har himla fina föräldrar som tycker att kreativitet ska bejakas så pappor och pennor har de alltid köpt till mig så jag ska kunna rita och måla så det yr. Det jag använder för mina illustrationer som hamnar på bloggen oftast är ett medeltjockt papper med lite struktur i som inte är kritvitt. Inte akvarellpapper, vilket jag ibland använder, utan lite smidigare men ändå med fin yta som inte gör att tuschet rinner ut.

Hehl
1. Hur kan du vara så himla söt och go mot alla hela tiden?
Saken är den att jag är ju inte alltid söt och go. Tro inte det. Då känner jag att jag lurat er. Jag har massor av humör som ganska ofta sätter mig i onödiga situationer. När jag blir riktigt arg kan jag bli fruktansvärt kall och hänsynslös men framförallt träffsäkert elak. Jag arbetar på det och det är inget jag är stolt över. Så jag är inte snäll alltid. Särskilt inte emot de jag älskar mest. De får ta mycket av min frustration, besvikelse, ångest, oro, irritation och argsinthet som pyr strax under ytan ofta. Men jag försöker leva efter devisen att behandla andra såsom de behandlar mig. Det är rättvist.
2. Blir du inte trött av att besöka alla bloggare som besöker din blogg? Och samtidigt ha tid att, som sagt, vara underbart rar och skriva sockersöta kommentarer. Jag förstår inte. Hur hinner du allt?
 Det är inte en envägskommunikation med en att ha en blogg i mina ögon. Jag tycker att det är ganska vidrigt med stora bloggare som blir arga när kommentarerna är "för få" när de själva aldrig kommenterar hos andra. Jag kan ibland känna mig matt när responsen är liten just för att jag alltid besöker en blogg som ger ett avtryck hos mig. Men inte för att jag tycker att ni MÅSTE det. För att jag vill känna av er närvaro. Om jag blev trött på att hålla i bloggen så skulle jag nog behöva sluta. För den dagen jag inte pallar med att läsa hos andra och säga "hej hej" hos mina bloggvänner är det ingen mening med att stanna i vår sfär.
Och jag tycker inte att jag hinner med hälften av det jag skulle vilja ärligt talat.

Sopnedkast
1. Vilken är den finaste platsen du besökt?
Oh, en sån där krånglig fråga igen. Men vårt hus i skåne är min oas. Min plats att andas och bara vara på. vare sig jag ligger i poolen, sitter i en stol och läser, klipper gräset som alltid är alldeles för långt under äppelträden eller leker med hundarna i nedre delen av trädgården är jag lycklig. I andra länder så kanske.. vår hemliga lilla strand på Guadeloupe. Eller från alptoppen Aguille du Midi där man ser tre länder mötas.
2. Om du fick välja ett enda klädesplagg att ha på dig resten av livet, vilket skulle det bli?
Just nu vill jag överhuvudtaget inte ta av mig den här presenten:

Men i sommar blir den varm under stekande sudeuropeisk sol så den här då:


Kommentarer
Postat av: Karolin

Åh,jag gillar att du verkligen tar dig tid att svara med långa svar, det gör det hela mycket intressantare att läsa :)

Postat av: Anna

det där med att se tre länder mötas. det tycker jag låter fint! och du... du verkar ju ha värsta drömjobben. på riktigt. vad kul!



och vad du är söööööööt (för... hundrade gången?)

2010-04-10 @ 15:13:29
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag beundrar verkligen ditt driv. Du är pysslig och fipplig och kreativ och strävsam som en myra. Du är tuff Kajsa, så jäkla tuff!

2010-04-10 @ 16:44:17
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Linnea

Kajsa! Du med dina söta små fötter borde kolla på modekungen.se, dom har små storlekar!



http://www.modekungen.se/shop/dam/skor/stoevlar-boots/naetta-kaengor-med-snoerning/p_6695.html

2010-04-10 @ 17:32:23
Postat av: Ida

bra sagt det där om envägskommunkiation. fint!

2010-04-10 @ 18:11:57
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag håller med dig om de stora (mode)bloggarna! Jag tror allihopa har drabbats av hybris.

2010-04-10 @ 20:04:35
URL: http://nonplus.blogg.se/
Postat av: Bea

fröken fräken! Bea har kort minne, påminn mig vilka dagar du står i din lilla affär?

2010-04-10 @ 22:49:26
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: ebba

Yo, din blogglayout ser konstig ut i Google Chrome. Sidebaren hamnar nedanför allting.

2010-04-11 @ 04:36:10
Postat av: Camilla

Det är viktigt att tro på sig själv och våga, det är så fint att du påminner om det ibland!

2010-04-12 @ 09:15:35
URL: http://cmtk.blogspot.com
Postat av: Ida We

Citatet i översta bilden. Så bra.

2010-04-12 @ 18:14:21
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback