saker att vara lycklig över

Tillbaka i Sthlmsstaden. Vi tar ett litet inlägg som jag skulle postat när jag var i Åre men som glömdes bort.

Jag kan vara en bisarrt pessimistisk människa. Tror varannan dag att ingen gillar mig, att jag kommer att dö nästa vecka, att Mikael ska komma på att han kan få någon betydligt bättre än en pipleksak till hamsterälskande tjej, att jag ska bli akut flygrädd så att jag aldrig mer vågar resa, att Coca Cola ska sluta tillverkas osv.

Så ibland måste jag påminna mig om hur bra jag har det. Här är min tacksamhetslista för dagen:
1. Även om snön ligger djup, särskilt här uppe i Åre, så kvittrar fåglarna sådär som de bara gör på våren, det droppar från istapparna och solen värmer lite lite lite på näsan.

2. Jag är så vansinnigt kär att det nästintill är knäppt. Att förklara hur fin, snäll, omtänksam, rar, förstående och fantastisk han är skulle bli en bok som i allas ögon utom mina vore vidrigt romantisk att läsa. Så jag behåller det för mig själv. Men faktum kvarstår att han är det bästa som hänt mig.

3. Jag har så mycket inspiration för att rita att mina fingrar upplöses i atomer!

4. Mitt nya deltidsjobb är så himla bra! Dessutom har de schackrutigt golv, gott ekologiskt the och man kan sjunga högt till Billie Holiday, Regina Spektor och Band of Horses. Bäst bäst bäst.

5. Om några veckor åker jag till London! Vi har inte bokat flyg men snart snart. Så ska vi bo hos vänner till Mikael, dricka äcklig öl (jag hatar öl), promenera, hålla handen, äta varma scones och säga "hi love!"
Liverpool station
6. I sommar blir det en månads roadtrip med sol, surf, slokhatt som skuggar ögonen, armen hängandes ut genom bilfönstret och vinden i håret. Längtar så att magen gör kullerbyttor.

7. Någonting mjukt rosa/vitt i svalt tyg som fladdrar mjukt runt kroppen och känns alldeles perfekt 70-taligt ligger på mitt golv. Från allra käraste
Karolin.

1 & 6 bilden är Elinanis fina. Sista är Karolins. Resten mina.

Vad är ni lyckliga över precis just nu?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är lycklig över hur mycket jag trivs med livet!

2010-03-19 @ 08:07:09
Postat av: Moa

Herregud vad underbart allt verkar! Jag vill också till London!

Postat av: Jenny

Vilket himla underbart fint inlägg! Och schackrutigt golv är bara för härligt.

2010-03-19 @ 10:45:02
URL: http://pygmeestyle.blogg.sep
Postat av: Elina

åh! söt du är. jag blev faktiskt jätterädd över första bilden "herregud, hennes fingrar ser exakt ut som mina! och hon har tagit en tvillingbild till en av mina gamla!" haha. fast 6:e hade jag glömt att jag tagit (du måste ha letat långt bak i mina arkiv, jag känner mig hedrad! <3)



och du har har rätt om att du har mycket att vara lycklig över! nummer 2, 3, 4 och 6 är jag sjukt avundsjuk på. nr 6 kombinerat med nummer 2 och 3 måste tillsammans vara väldens bästa kombination. och nr 4 och 5 fördriver tiden bra så länge!



nu blev jag också sugen på att skriva en sån här lista. ih. fint..

2010-03-19 @ 11:59:26
URL: http://elinani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback