Woman at work

Igår var jag och Jessica som sagt på Basar Under i Skrapans källare här på söder. Kan inte säga nog många gånger vilket fantastiskt intiativ det är av tjejerna som startat upp projektet! Varje lördag har man en second hand/vintage/DIY/remake-basar där folk och företag kan hyra ett bord för att sälja sina saker. Mestadels är det kläder men även en hel del smycken, prylar, böcker, roliga smågrejer och en del möbler.
Det är som att åka till Berlin  eller en spännande underjordisk marknad i mellanöstern att komma in där. Eller mest kanske det är som att åka tillbaka till ett härligt 70-tal där musiken ljuder mjukt i ett hörn, folk sitter i nedsuttna och sköna soffor i det lilla caféet längst in under ett plastparasoll, stämningen är trevlig och allt känns alldeles lagom bohemiskt. Svårt att förklara hur fantastiskt det är (som hur roligt det är att det sitter plastdinosaurier i hela taket) så jag tycker att ni ska gå dit en lördag helt enkelt!

Lördagen den 29 maj, dagen innan mah bufday!, är det vårens sista Basar Under och då står jag och Jessica där igen. Då ska även jag sälja allt det där som jag innan tänkt sälja på tradera. Men hur mycket roligare är det inte att låtsas att man är på en exotisk basar bland härliga människor som dricker kaffe ur små glasburkar? 

Jag visade Jessica hur man gör kaninöron allra bäst. (Hur makalös är inte jackan i bakgrunden? Gå in och kika på den på Jessicas second hand och vintageshop på yourcloset.se)

Dinosaurier var det ja.

Jag var i extas, e x t a s, över hur fantastiskt det var. Sprang 38 varv runt och pillade på vackra klänningar från Antik Batik, hippieklänningar, pingvinörhängen och precis allt annat. Kom hem med ett broderat Anthropologielinne som jag ska bo i, i sommar och ett chokerhalsband. För 100 kr totalt. Fynd!

Bästa teamet! Jessica är ju ungefär världens finaste tjej och trots att vi inte känt varandra så himla länge så passar vi som handen i handsken ihop. Vi hade urroligt igår helt enkelt. Båda hade dessutom nyfyndade långklänningar från min favorit-Stadsmissionen.

Kommentarer
Postat av: Sica

Åh söta du. Jag måste rätta dig lite, du har skrivit söndag istället för lördag på två ställen där högst upp. Den 29e maj är ju en lördag t.ex. ^^



Och här kommer kommentaren du väntat på: jag vill se linnet du fyndade på! :D



Sen måste vi även ses snart igen och prata om den 29:e. Det kan bli svårigheter då jag totalt glömt bort en grej just den dagen :( Men vi kan nog lösa det ändå! Men som sagt, vi får bestämma in en träff snart, okej? :)

Postat av: Rebecka

Är en smula avis. Jag tror bestämt att jag måste besöka en större stad snart för att kunna gå på second hand-rundor som inte enbart innefattar Kupan, Erikshjälpen och Emmaus. Men jag har å andra sidan precis vunnit en auktion med en fantastisk liten sextiotalsklänning på Tradera så jag är ganska nöjd ändå. Och vita skor med klack för en tjuga. Åh, denna fyndlycka!

2010-05-09 @ 14:51:14
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: jennifer,

svar; sötnos, jag läser ju din blogg sedan länge tillbaka, så jag har redan hört lite om din gaga-upplevelse på... yran om jag inte minns fel?

kram,

2010-05-09 @ 15:08:18
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: stilist

Härligt! Ska banne mig försöka komma förbi, gällande glajjerna var jag också ute efter ett par svarta men har inte funnit några, och vita är ju det nay svarta, typ...

2010-05-09 @ 15:15:41
URL: http://stilist.blogg.se/
Postat av: Karolin

Kajsa, jag skriver upp den 29:e, och ser till att syster är ledig så att jag kan hänga med henne senare, och får man ta med sig vavvisar är det ju skitbra. Kan dock hända att lilla farbrorn inte gillart, men lilla damen är nemas problemas, hon är så mycket tryggare i sig själv.



Åh vad jag hoppas att jag inte har några hinder då. Vill,vill,vill komma!

2010-05-09 @ 16:27:02
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: kajsa

himmel & pangkaka! vilken upplevelse. jag är inte lite avundsjuk på dig! att överhuvudtaget se en så pass känd & omtalad person måste vara surealistiskt. att få beivs på att hon finns på riktigt. jag önskar att jag någonsin kommer få träffa en person jag beundrar, det verkar vara rätt så fräckt :)



roligt med att vara journalist, det är ett yrke jag alltid varit intresserad av. men nu när jag sitter & kämpar med orden som förhoppningsvis är ett examensarbete om en vecka så känns det som att en skriv-karriär inte är ett smart drag av mig, hah.

2010-05-09 @ 16:35:20
URL: http://kalaskatten.blogg.se/
Postat av: catrin

Det där ser ju helkalas ut!



Och vad spännande det låter med bloggen. Kolla med bossen du så är det bara att du hör av dig.



Lycka till med allt nytt som står för dörren!

Kram

2010-05-09 @ 20:02:17
URL: http://garderobstankar.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag är bara lite lite lite avundsjuk på alla som fick (och får) springa 38 varv runt på det där stället som låter ungefär som sjunde himlen fast bättre.



bara lite lite lite.

2010-05-09 @ 20:12:10
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: spoonful

Ska försöka svänga förbi där. Fina, glada bilder!

2010-05-09 @ 22:11:15
URL: http://www.mintminty.blogspot.com/
Postat av: Lina

(Jag skriver den här kommentaren både på din blogg, eftersom jag vet att du brukar svara så, men även på mig så att mina läsare kan läsa mitt svar där).

Vad glad jag blir över att du läser min blogg, jag har läst din väldigt länge! (Är sämst på att kommentera dock, sorry.) Jag förstår absolut din reaktion. Det gör också mig väldigt arg och ledsen och stundtals modlös när kristna människor säger och gör sådana saker. Och jag håller som sagt inte med Holger om bokbåls-uttalandet. Däremot låter jag det inte stanna där. Om du förkastar tron på grund av att det finns kristna människor som säger dumma saker, skulle du ju i så fall också behöva förkasta t.ex. ateismen och feminismen, eftersom det finns ateister som i ateismens namn gjort fruktansvärda saker och det finns puckade feminister. Förstår du vad jag menar? Det finns ju människor överallt som gör och säger ogenomtänkta och dumma saker, men det kan ju inte vara grunden för att förkasta världsåskådningen eller ideologin i sig. De allra flesta kristna jag möter är inte ”crazy-knäppos”. Det finns sjukt många kristna som säger och gör bra saker. Men som sagt, vad jag tror på grundar sig inte i hur andra kristna är, även om jag såklart önskar och hoppas och ber att den kristna tron skulle få ta sig sådana uttryck som Jesus sa åt oss att den skulle göra.

2010-05-10 @ 12:47:56
URL: http://www.ikon1931.se/blogg/lina
Postat av: Natasha

Vilket underbart projekt!

2010-05-10 @ 14:23:50
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Sofie

Kajsa! Gissa om jag blev förvånad när jag såg bild på dig och Jessica (min pojkväns ex förövrigt). Galet vad världen är liten alltså :)

Kom till Åre snart igen, trasdockorna saknar Alice!

Kram

2010-05-10 @ 19:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback