H&M spring 2007

Funderade över om jag skulle rita en riktigt glammig nyårsoutfit med mina favoriter från de stora modehusen men sedan kom jag fram till att för det första blir man bara begär galen av alla vackra, über exklusiva kläder och enligt mig är nyår en ganska sorglig överskattad natt/dag så jag gjorde istället en bild som ganska bra symboliserar vårens antågande. Inte årets död, ett nytt års födande helt enkelt!
Mjuka pasteller, skira och vänliga material och sött är en av trenderna som jag tror kommer att slå stort. I kombination med det otroligt romantiska Marie Antionette inspirerade.

Personligen hoppas jag att det blir mycket mjukt, shorts, luftiga klänningar och söta små skor men inte överdrivet mycket pasteller á la 80-90 tal och för sött. Det måste vara lite edge på det!
Klänningen är ifrån
H&Ms katalog som är en salig blandning mellan högt och lågt och även om jag som sagt inte hurrar så finns det en del godbitar som skall plockas till min garderob! Bland annat de redan hyllade puffshortsen som jag tror passar utmärkt till såväl strand som turer till Köpenhamn, de fina, enkla blusarna med förhöjande detaljer och härliga mönster samt lösa klänningar.  
1

En joker i leken tror jag helt klart blir de väldigt retro plaggen med mycket Mah Jong känsla och stora abstrakta mönster i skarpa färger med 70-tals touch!  För den som vill synas och sticka ut är det perfekt.
Inget för mig men jag tycker att på rätt person så är det också väldigt rätt! :)

Kommentarer
Postat av: Paulina

Jätte fin skiss!

Postat av: Jessica

Vad duktig du är på att rita :D Jättefint!

2006-12-31 @ 18:02:28
URL: http://enjes.blogg.se
Postat av: Voltaire

fan vad fult. hemska proportioner. usch.

2011-10-03 @ 18:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback