Nyårskrönika

Årets mest överskattade kväll. Vi som är blott 18 tror att det är nu det ljuva livet börjar och vi får börja ränna på krogen och vifta med kreditkorten. Men ack så vi bedrar oss. För när det väl gäller och är högt tryck på krogarna under säsongen är vi liiite futtigt för små. Kanske inte tillräckligt cash tror de och vinkar in salongsberusade 20 åringar som knappast har mer än oss. Men de är ju 20 i alla fall!

Jag har valt att spendera första halvan hemma med en homemade kebab i magen, fyllemat innan fyllan som inte kommer att komma så att säga, och med tofflor på fötterna. Ena handen i godisskålen och andra handen, hey jag äter inte ens chips ju, i chipspåsen. Sedan blir det eventuellt en sväng i till Åre där jag ska frysa om mina små ben, bli puttad av för fulla turister, kramad av för fulla kompisar som blir sentimentala, halka i en spya, missa fyrverkerierna och sedan åka hem efter att ha stått uttråkad tio minuter på torget...
Eller så fortsätter jag att ha handen i den där chipspåsen...?

Okej, seriöst så är jag inte såhär negativ. Jag tycker att det är mysigt men nyårsafton har aldrig varit min grej. Önskade att jag var i skåne istället och kunde stå på stranden i Båstad, kolla på fyrverkerierna och kasta tomtebloss på mina vänner. Som förra året.

1
Iklädd detta svirar jag omkring under kvällen och småpratar, knaprar godis och tar det betydligt lugnare än stora delar av resten av Sveriges befolkning antagligen... ;)
Svarta pumps med gulddetaljer; Din Sko
Svart tröjklänning, H&M
Leggings, Åhléns
Guldsidenband, och skärp, mamsells garderob
Guldbrokadkavaj, Indiska

Nytt år, lite ny hårfärg. Nytt år, lite ny outfit.




Vad gör man inte för att få sina kompisar i skåne att få dåligt samvete. Jo man skickar ett mms med ett väldigt lidande röstmeddelande till och talar om att man ska dränka sina sorger i champagne.
Jag tror inte att de blir ett dugg förvånade faktiskt!!
Aenigma, mellannamn Dramaqueen...
Dock fick pommacflaskan posera med det pillemariska mig eftersom jag inte såg det som så etiskt och moraliskt att flasha champagne på en blogg. Hade jag dock varit 20 och kommit in på krogen så hade jag kunnat flasha hur mycket som helst med champagne men nu är jag ju bara 18 och refuseras trotts mitt goda champagne sinne.

God nytt år till er alla!
Må nästa år bli ett grymt bra modeår med trender vi tycker om och som gör oss fabolouse

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha KajKaj du är så söt! Jag tyckte att din tänka genomgång av kvällen var väldigt prickande! Hoppas du slipper halka i en spya bara. ;)

2006-12-31 @ 21:11:33
Postat av: linalainen

Gott nytt, eller god fortsättning skall man välan säga. Jag sprang runt på Stockhholms gator, var faktiskt på Carin Westers nyårsfest och hade massa annat tok för mig. Det är kul att vara hemma i Stockholm en sväng. Har väl inte helt övergivit dig, men har varit lite less på modebloggar på sisone. Har haft mycket att göra och har mest roat mig med att läsa de bloggar som finns i min blogglista.
Fast jag har förståss tokshoppat, nu har jag så mycket kläder att jag itne vet vad jag skall ta mig till med dem. ha ha ha

Postat av: Amanda

Vilken snygg och glammig outfit! =)

2007-01-01 @ 17:18:45
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Aenigma

HillieBillie; Tack! :) Jag tror att det skulle kunna ha varit så mycket väl så därför stannade jag ganska lugnt i att inte se fram emot så mycket tecknen!
LinaLainen; God fortsättning själv!
Less på miiiig? (Överdramatiseringens drottning Aenigma) :D Jag förstår ioförsig att man kan bli lite less. jag blir också det emellanåt. Det är därför jag iaf försöker göra en blogg som är inte så typiskt modebloggig! Har du kläder över som du inte behöver så står jag, lilla vänliga jag, till ditt ödmjuka förfogande och så gör även min garderob! :) Mihi Ha det bra och på återseende hoppas jag!?

Amanda; tack rara du! :)

2007-01-01 @ 19:09:48
Postat av: clara

oj vad fin du var!!

Postat av: Aenigma

Clara; Oh tack! :) Och jag bara antar att du var jättefin på nyår eftersom du alltid klär dig fint! :D

2007-01-03 @ 17:21:28
Postat av: Emma

sööta skor!

2007-01-09 @ 20:24:44
URL: http://emmisjohansson.blogg.se
Postat av: Mjuk

Jag var på Åre torg på Nyår ;-) Du missade inget. Fast det var inte så mycket folk. Hade jag fått bestämma själv så hade jag skippat torget och gått upp till Tott för att se på utsikten med fyrverkerier istället, eller bara suttit hemma och fortsatt haft det trevligt med gott vin och roliga spel :-D God Fortsättning på dig!

2007-01-10 @ 14:27:14
URL: http://marysfavoriter.blogg.se/
Postat av: Aenigma

Emma; Taaack! :D

Mjuk; Nej, vad roligt! Haha så kul när man inser att folk åker på semester dit man själv bor liksom. Mihi :) Av gammal vana vet jag att krogen är ganska överskattad på nyår och att stå på torget mest känns kallt. Då håller jag med om att Tott är bra ställe att placera sig på. Högt och bra! God fortsättning själv!!

2007-01-10 @ 16:19:55
Postat av: pqfuvbd jgaozw

qedbhk qbivnlsy czoyqj vbyknwr bwmv jxqcadmoi lgytijq

2007-05-14 @ 18:29:19
URL: http://www.wsecirbd.bgsmixey.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback