Smyckeskollektionen

3
                                                    
   Jag gör ju som jag innan nämnt en smyckeskollektion som projektarbete och ska sälja den
via en eller ett par butiker. Tänkte bara visa lite bilder över vad jag gjort hittills
och som jag ganska nöjd med! :)
Det följer ett färgtema men alla olika delar av kollektionen, (armband,halsband,örhängen,brosch & ring),
är unika och ingenting är identiskt. De färger som jag valt att arbeta utifrån är guld, rött, svart, grått, lila, brons/brunt, och turkost. För att göra det så personligt som möjligt använder
jag mig utav olika sorters material såsom handgjorda och "vanliga" glaspärlor, siden & organzaband, metall, snäckskal, sötvattenspärlor, glasprismor/delar gjorda av mig, ädelstenar, vaxpärlor, swarowski och halvädelstenar.

Om någon skulle vara intresserad, eller bara nyfiken, av att köpa ett smycke, antingen ett som 
ser ut som på bilderna eller utifrån egna förslag, så är det bara att höra av sig här på min blogg.
Om ni då känner att ni är riktigt sugen så kan vi prata pris och så vidare via mail.
Eftersom det är mitt projektarbete så är min avsikt inte att tjäna en massa pengar på mina smycken
utan kostnaden för smyckena blir bara vad materialet har kostat plus ett par procent, så att
jag kan köpa nytt material och så att det går jämnt ut.
 
(exempelvis. lär ett armband kosta mellan ca 100-200 kronor)

Kanske en julklapp?

                                                               

Kommentarer
Postat av: sofia

Åh vad duktig du har varit, och vad mycket du har hunnit göra!! Heja!

Postat av: julia

jag e intresserad! :D

2006-12-01 @ 22:27:09
Postat av: Aenigma

Sofia; Tack! :) Ja, det är ju roligt så då blir det en hel del arbetat!
Julia; Vad kul! Är det någonting speciellt du tänker på?

2006-12-02 @ 11:03:29
Postat av: julia

ja örhängen lr armband! men mest örhängen! :D haha. du gör otroligt snygga saker. om man endå var lika bra som du!!

2006-12-02 @ 11:13:37
Postat av: Aenigma

Julia; Men du är ju en sådan raring! :) Jag kan lägga upp bilder på de flesta örhängen jag gjort senare idag så att du kan kika närmare på dem!

2006-12-02 @ 11:21:07
Postat av: Aenigma

Julia; Men du är ju en sådan raring! :) Jag kan lägga upp bilder på de flesta örhängen jag gjort senare idag så att du kan kika närmare på dem!

2006-12-02 @ 11:21:11
Postat av: Aenigma

Julia; Vad gullig du är! :) Säger så snälla saker!
Jag lägger upp lite bilder på de flesta örhängen jag gjort senare idag så kan du kika lite närmare och fundera.

2006-12-02 @ 11:23:56
Postat av: Aenigma

Okej, dator fick frispel. Men budskapet går nog fram till dig ändå?! Haha

2006-12-02 @ 11:24:55
Postat av: julia

japp det gjorde det vettu! haha. bra att du lägger upp lite mera bilder! hälrigt :D . vart köper du alla pärlor och sånt?! panduro?

2006-12-02 @ 20:29:06
Postat av: Aenigma

Julia; Det blev strul med datorn och bloggen igår så jag kunde inte lägga ut fler bilder men det kommer idag! :D Det varierar, en del pärlor är ifrån panduro, en del har jag beställt ifrån internet, ibland köper jag halsband med pärlor jag gillar och plockar isär dem, hittar jag ett annorlunda second hand så kan man ta isär det med och använda de pärlorna, vissa är köpta utomlands och ibland hittar jag en liten butik med pärlor och då kan man alltid hitta någonting! Så det blir ganska unikt eftersom allting kommer ifrån så olika håll så att säga!

2006-12-03 @ 11:11:48
Postat av: julia

okej! härligt att bilderna kommer idag! :D okej. jag håller själv på lite grann med pärlor och sånt, men mitt blir inte alls lika fint som ditt!

2006-12-03 @ 11:14:57
Postat av: Aenigma

Julia; Japp! :) Men du är för snäll! Mitt tips är att göra saker väldigt oplanerat och bara sitta och leka lite med pärlorna för det är då som det brukar bli de unika och intressanta smyckena. Jag har nästan aldrig en plan på hur jag vill att det ska se ut i slutändan utan det kommer efter hand och blir roligare. Och exprimentera! Blir det iaf inte bra är det bara att lösa upp det igen. :)

2006-12-03 @ 11:25:16
Postat av: katarina

Riktigt snygga örhängen!

2006-12-03 @ 11:44:09
URL: http://shoeholic.blogg.se
Postat av: Madde

Fy vad snygga =)=)

2006-12-03 @ 11:58:59
URL: http://freshfashion.webblogg.se
Postat av: julia

okej. får försöka med det! :D väntar spänt på bilderna!haha. ;)

2006-12-03 @ 12:01:09
Postat av: Aenigma

Katarina; Tack så mycket! Det kommer alldeles strax fler bilder på just örhängen! :)
Madde; Tacktack!
Julia; Japp, som sagt kommer bilderna snaaart. Lägger in dem på datorn i detta nu.

2006-12-03 @ 15:55:00
Postat av: madde

Åh va kul! går du nån hantverkslinje? Jag funderade också på att göra smycken som projektarbete, ångrar lite att jag inte valde det

2006-12-03 @ 16:00:29
URL: http://shittyweekend.blogspot.com/
Postat av: Aenigma

Madde; Ja det är jätte roligt! :) Nej jag får på estetisk linje med inriktning design. Det är roligt att göra en smyckeskollektion och eftersom jag är intresserad av det så gör man det ju med glädje och det blir inte så mycket gnäll ifrån mitt hål. Haha

2006-12-03 @ 16:26:54
Postat av: Hannah

Hej ! Jättefina smycken, en fråga angående detta - vad behöver man för verktyg mm.?
Rundtång, Avbitartång, Sax - något mer?

2006-12-09 @ 16:21:37
URL: http://fashionita.blogg.se
Postat av: Aenigma

Hannah; Tack så mycket! :) Det varierar från person tll person vad man använder för verktyg skulle jag tro. Jag använder lite allt möjligt som knycks från pappas garage. :D Men en avbitartång, en tång att böja och hålla i ståltråden med, syl och en liten silverhammare brukar jag nog använda mest!?

2006-12-09 @ 18:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback