Surrealistisk mångfacetterat överflöd

Mimo hade i helgen helt underbara illustrationer på sin blogg som gjorde mig superinspirerad, så sittandes i sängen med papper, penna och Gauguinbok som underlägg, tittandes på en thriller med Angelina Jolie som konstig polis blev detta resultatet. En Surrealistisk liten bild där allting och ingenting kan återfinnas om man ser efter riktigt noga, mönster som går i och ur varandra och det inte finns en början eller slut. Även lite inspirerad av rådande vicktorianska mode med med en skruvad touch, knasig liten damhatt och påfågelsfjäder.
1

Det är nästan som roligast att bara sitta och rita, inte tänka eller fundera utan bara låta handen göra erbetet utan att egentlgen göra någonting! I detta fallet blev det ju såhär.

Kommentarer
Postat av: Hilde

helt helt underbar-underbar teckning! är riktigt imponerad. tack så hemskt mycket för din komplimang också, det var verkligen snäll sagt.

Postat av: julia

så pärskans snygg bild! du e ju för bra på att rita! shit! :D
keep up the good work

2006-12-05 @ 22:21:13
Postat av: Linnéa

Du är verkligen grym på att rita =) Får man fråga vart du fått din fina bakgrund på din blogg ifrån? :)

2006-12-06 @ 15:06:28
URL: http://Linneaws.blogg.se
Postat av: Aenigma

Hilde; Oh tack så mycket! :) Det var så lite så!
Men det är inte alltid man kommer in på en blogg och liksom gillar den från första stund. Jag länkar dig till min lista med favoritbloggar så att jag inte glömmer bort Christina Ricci-flickan med härlig stil! :D
Julia; Tack. Mihi, om man säger pärskan så menar man verkligen allvar så jag bli så glad så av det!
Linnéa; Tack så mycket. :) Jag vet inte "var" den kommer ifrån. Min broder fixade det till mig i förra veckan efter mina order och han hade den på ett av sina avancerade program på datorn som jag inte begriper mig på. ;D Men det borde ju gå att ordna något liknande, jag vet bara inte hur...

2006-12-06 @ 15:50:27
Postat av: sofia

vad häftigt det blev! Som en form av avancerat telefonkladdande. Fast förstås mycket mer konstnärligt! Jättehärligt!

2006-12-07 @ 21:18:26
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Aenigma

Sofia; Tacktack, det vatt lite röigt och sniurrigt men jag diggar det surrealistiska. :)

2006-12-08 @ 14:21:23
Postat av: anonym!

gud vad snyggt! kul!

2006-12-09 @ 23:22:49
Postat av: Aenigma

Anonym!; Tack så jätte mycket! Roligt att du uppskattar det jag gjort! :)

2006-12-10 @ 11:34:40
Postat av: Aenigma

Hilde; Seriöst? Haha, vad roligt! :D

2006-12-10 @ 12:36:54
Postat av: Hilde

den hänger numera på min vägg!

2006-12-10 @ 12:37:04
URL: http://stylebyhilde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback