Gårdagens; Lavendel

Jag har för vana att alltid vilja ha tee eller annat tunnt på mig när det börjar bli kallt, och det var inget undantag igår! 5 minusgrader, springandes till skolan, utan mössa och med tee under duffeln. Kallt!
Men med Tuffa Lions - Koka Kola vein i öronen, så det kunde ha varit lite sämre.
Klädsel var följande;
Gaamla mörka jeans, Diesel
Lavendel tee med puffärm och små, små dödskallar, Heart Quake
Grått linne, Indiska
Halsband med turkoser, köpt i Tunisien
Mavala Mexico på naglarna & guldring med lila ädelsten, släktklenod


Dåligaste bilden ever men koftan är just nu favoriten av alla favoriter då den värmer mig varenda dag efter skolan. Fynd från farmors garderob i somras som glömdes kvar men som nu förgyller vardagen.
Stickad av farmors mamsell en bra bit innan 1950 och är i topskick efter att ha blivit använd så sparsamt.
Slätstickad med inlägg av flätor, liten ficka på höger sida och ursprungligen fem knappar som reducerats till tre, men som ska bli komplett så snart jag har tid. Tack farmor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback