Små drömmar & övervunna problem

Jag glömmer alltid bort hur mycket jag egentligen älskar att gå på gymet ifrån varje gång och inser det om och om igen, och lovar mig själv att komma ihåg det. Men det gör jag inte och samma visa/scenario inträffar igen. I vilket fall som helst så har jag, trots det där guldfiskminnet, nu efter diskussion med E & M kommit fram till att vi ska skaffa gymkort till nya gymet. Jag har ju till gamla men detta är fräschare!

Mitt paket med alla pärlor och tillbehör, till mitt projektarbete, har kommit och jag kan inte låta bli att så fort jag är i mitt rum peta och öppna alla små burkar och påsar. Förödande för plugget men så roligt för mig.
Dock ska jag tillägga att jag pluggat som en iller idag och nu kan naturkunskapen som ett rinnande (droppande?) vatten och har fått en massa annat gjort. Jag borde få cred från mina lärare.

Ikväll blir det Ugly Betty, jag bryr mig inte att alla dissar det, jag gillar den fula, smarta tjejen, och Greys Anatomy efter middagen som står mig i halsen och champagnen som kommer att stå mig ännu högre i halsen. Men ska det firas så ska det och då kan man inte hindras av mättnadskänslor! 

3
Trots att jag låter som den mest glättiga människan någonsin så är jag inte på så gott humör alls idag. Då är det ett utmärkt tillfälle att kika runt på klänningar som skulle kunna pigga upp humöret och förgylla garderoben.
1. Helt underbart söt liten klänning i spets och mjukt tyg från Anna Sui. Jag älskar den lilla kragen, den gamla känslan, knapparna och att den är ganska kort. Provande en liknande, med längre ärm, från Vila på lovet i Båstad men den kändes då blek. Men å andra sidan är det ju fint med ljus, viktorianska klänningar...
2. Burberry och jag har sedan jag upptäckte modevärlden haft ett långvarig kärleksförhållande och hur jag än vrider och vänder på det så är det allting någonting som tilltalar mig. Denna klänning är inget undantag och gör mig helt oooh! Mjuka, puffiga ärmar, knappar, markerad midja och lite ballongvidd till kjolen. Suck
3. Den tilltalar mig lite på samma sätt som Chloé klänningen för ett tag sedan, men frågan är om inte denna Vera Wang är snäppet vassare? Kanske inte, i vilket fall som helst avgudar jag skärningen, den avokadofärgade sammeten, sidenrosetten i sidan och chiffongöverdelen som är superfin i ryggen också och är i en blekare nyans. Skulle vara så fin att ha på nobelfesten om några veckor.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Gillar 3:dje klänningen fast jag hade föredragit den i svart eller marinblått.

Postat av: Aenigma

Linnéa; Den finns i lila också och en annan färg, kanske blått? Men jag älskar verkligen den gröna!

2006-11-15 @ 16:02:38
Postat av: Renefilippa

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2010-06-17 @ 11:46:04
URL: http://renefilippa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback