Korta drag dag

  • Knåpade i cirkus tre timmar med att försöka forma ett huvud i naturlig storlek i lera. Det var svårt, jag har inget tålamod, det liknar en förkrymt apskalle...
  • Lunchen som intogs var äcklig och jag tror att jag lyckades knapra i mig tre stycken vegetariska köttbullar (vegetariska köttbullar måste ju bli...bullar?), vilket gör att jag är hungrig.
  • Jag & A bestämde vad vår kulturaktivitet ska bli i Sthlm. Vi ska på Kungliga Operan och se/höra Mozarts Trollflöjten! Det ska bli riktigt roligt och intressant, tycker vi.
  • Jag höll mitt övertygande-tal idag på svenska C lektionen och är riktigt nöjd med tanke på min hostiga hals och snuviga näsa. Förhoppningsvis har jag säkrat den litteräravärlden i och med det!
  • Vinkade adjö till A, och C, som åker till Kanarieöarna ikväll, vilket jag inte riktigt förstått förräns nu att de ska. Jag är avundsjuk men efter mitt, mamsells och padres prat igår så behöver jag ju inte vara det! Tjoho!
  • Nu: Äta, plugga, hosta, planera skåne/Köpenhamn-shopping & vila!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback