Pysslande Pyssling På Pillemariskt Phumör

Som sagt, vill man inte göra skolarbete så kan man göra annat som känns betydligt viktigare. Som att göra ett hårspänne med en stooor rosett! Letade reda på ett tråkigt, plain hårspänne som var ganska brett och tog sedan fram flugan som jag norpade av padre för länge sedan med en pysselidé i åtanke.
Hittade dessutom mitt gamla, gula getinghårspänne så det fick följa med ut i verkligheten igen.
Sedan var det lätt som en plätt att ta bort själva "snodden" man ska ha om halsen, lirka lite med bandet som ska hålla flugan i form och sedan trä på rosetten/ flugan på hårspännet. Händelseförloppet synd nedan plus hur resultatet blev med den fina, stora, bruna, sammetsrosetten i mitt hår.

3
Den ska få pryda mitt hår i höst! Är lite less på att ha metervis med hår och flätor som hänger i ansiktet nu nämligen.

Dagens Hiss: Knapra non-stop, lyssna på bra musik från P3 och ha en fotosession i hallen är lagom en lördag eftermiddag när det är bajsväder ute. Häärligt!
Dagens Diss: Det är bajsväder ute... och jag mår illa av alla non-stopen...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Smart! Blev riktigt snyggt. Tack för inspirationen!

Postat av: Linnéa

Det blev jättefint, men jag fattade aldrig vad du skulle ha getingspännet till? :P

2006-10-14 @ 20:59:03
URL: http://Linneaws.blogg.se
Postat av: Aenigma

Hanna; Tack! Det var så lite så. :)
Linnéa; Tack så mycket. Ingenting, getingspännet hamnade bara med på bilden helt enkelt. Det förgyllde kortet med sin bländgula tillvaro! :D

2006-10-15 @ 12:07:45
Postat av: Danielle

Snyggt! Fy vilket fuskigt fint hår du har, morr. ;)
Tack för alla sthlmtips!

2006-10-15 @ 23:27:02
URL: http://www.daniellesblogg.se
Postat av: Aenigma

Danielle; Tack, tack! Just nu är det dock sliitet i topparna och ska toppas av en bit, så att det håller sig fint! :) Varsågod, det var så lite!

2006-10-16 @ 07:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback