Retro diadem

Gjorde klart detta diademet i helgen men har inte hunnit fota och visa det förräns nu. Blev faktiskt riktigt nöjd! Tog ett gammalt, 4 stycken till är på väg att få en extrem makeover, diadem och lirkade loss tyget, klippte en bit fräsigt äppelfärgat, retro tyg med blad och limmade omsorgsfullt, och under svordommar..., fast det. Sedan fixade jag en rosett av samma tyg men halva av den vita bården och halva av det gröna så att rosetten blev two faced, den satte jag fast med ett litet band och lim. Ena bilden är när jag satte den på benet eftersom det var i princip omöjligt, se lilla bilden, att fota sitt eget huvud uppifrån.
diadem


Nu blev jag sugen på att pyssla mer. Skulle verkligen vilja börja sy en klänning, men jag orkar inte riktigt.
Får se vad för knåpigheter jag kan komma med senare! :D

Kommentarer
Postat av: Annika

Väldigt sött! Skulle aldrig orka sitta och limma sådär mycket.

Postat av: Aenigma

Annika; Tack! Det var inte såå farligt mycket som behövde limmas, med det var pilligt och små detaljer.

2006-10-26 @ 16:30:30
Postat av: G. Camilla

så fint, du är så pysslig;)
kramar

2006-10-26 @ 18:05:33
URL: http://gladyscamilla.blogg.se
Postat av: Aenigma

G.Camilla; Tack så mycket! :) Krama

2006-10-26 @ 18:11:32
Postat av: linalove

jag skulle latt sy en klannning om jag hade en symaskin!

2006-10-31 @ 18:45:39
URL: http://linalove.blogs.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; jag skulle lätt sy en klänning om det inte vore för att vår symaskin hatar mig och vill ta över världen och se mig dööööd... Men jag ska övertala den att sammarbeta med mig när jag är hemma igen! :D

2006-11-01 @ 11:48:55
Postat av: Richardlouise

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2009-06-24 @ 08:28:52
URL: http://richardlouise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback