Hon som har Det

Om jag ska vara helt ärlig så var det meningen att detta skulle vara Kate Moss. Bläddrade i Vouge och hittade en riktigt vacker bild med henne, en sån där bild som gör att man förstår varför hon är den supermodell hon är. Dock har jag ju till mitt försvar aldrig påstått att jag är bra på att rita ansikten och porträtt så jag skyller på det. Men det spelar ju ingen roll egentligen alls vem det är, det är ett ansiktsporträtt i alla fall. Jag insåg just vad jag gjort fel med bilden.. men den får helt enkelt vara så.
Jag får öva på att rita av människor, det kan man nog ha nytta av?! Fast kanske inte med svart tuschpenna som jag använder just nu. :)
Hon som har Det


Kommentarer
Postat av: sanna

den var riktigt snygg! vad duktig du är på att teckan! :)

Postat av: Aenigma

Tackar, tackar. Det skulle ju bli Kate Moss men det är svårt, minsta lilla fel gör att det inte blir porträttlikt.

2006-09-23 @ 18:38:42
Postat av: Lina

fint, du är duktig på det här, det var så längesedan jag tecknade, jag orkar eller hinner inte längre.

2006-09-25 @ 02:00:07
URL: http://linalainen.blogs.se
Postat av: Aenigma

Lina; egentligen hinner jag nog inte alltid riktigt heller. Men just nu är jag inne i en period då jag tecknar jätte mycket, får se hur länge det varar. Men jag tror att man ibland får ta sig tid fast man inte har det, för att göra saker man tycker om! Om du ritar något o lägger upp det på din blogg så ska jag med nöje kolla in det!

2006-09-25 @ 09:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback