Saturday morning

Under tiden jag hjälper padre med att sätta ihop diverse saker/möbler och håller mig undan målarpenslar ritar jag lite så länge. Bland annat en ganska tråkig kappa med dubbelknäppning och höga stövlar.
Och en blus i, vad jag tänker mig, tunt material, lite högre knäppning i halsen och rosett. Puffiga ärmar och många små knappar fram. Till det en ballong/tulpan kjol som är hög i midjan och högklackade pumps med rosetter på sidan.
Saturday morning

Borde kanske göra lite projektarbete idag. Men jag har ingen lust. Ska ju in till Åre senare och kolla lite i affärer, se om 1420 har något fint då jag upptäckt mig vara.... ha kapital...
Nepp, jag tänker sticka på min grå mütze.

Kommentarer
Postat av: Annika

Gosh, du tecknar så snyggt! Gillar verkligen de tjocka svarta linjerna och skuggorna. Har ditt projektarbete något med bild att göra möjligtvis?

Postat av: Victoria

Du, jätteduktigt! Jag är också väldigt förtjust i att rita/måla/skapa. Men just människokropps-modellen suger jag så jäkla mycket på! Vad använder du för vertyg? det kan väl inte vara bläckpenna?

2006-09-30 @ 14:27:22
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Aenigma

Annika; Tack så jätte mycket! Ja, jag tycker om att utnyttja skuggorna, för de förstärker formerna och framhäver så bra! Nej, faktiskt inte. :) Mitt projektarbete går ut på annat pyssel, nämligen att göra en smyckeskollektion och sedan sälja den.
Fast jag blir lite sugen på att ändra när det är så roligt att rita just nu...
Vicktoria; Tacktack! Ja, jag älskar att vara "pysslig". Licksom skapa saker. Jag har övat grymt mycket på människorkroppen, men det är svårt! Man lär sig aldrig vissa saker. Jag använder svart tuschpenna med ganska smal spets, så att jag kan fylla i både tjocka och tunna linjer. Ibland skisser jag först, ibland freestylar jag! :)

2006-09-30 @ 16:45:06
Postat av: Ulrika

Oh my vad du är duktig :D

2006-09-30 @ 18:38:27
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: Aenigma

Ulrika; Tack så mycket!:)

2006-09-30 @ 18:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback