Shopping

Ibland är man ju nöjd när man har shoppat och ibland är man jätte nöjd.
Jag var så nöjd och glad som jag i princip kan vara när jag kom skuttande till den analkande bilen med mina påsar igår. Var på jakt efter ett linne alternativt vit tee men det tycktes vara omöjligt att hitta en sådan som inte var genomskinlig och såg billig ut. Dock hade H&M i Umeå ett av de bästa utbuden jag varit med om! De hade så himla mycket fint som jag blev kär i och provade i evigheter. Inte alls som i Östersund där jag går in, tittar, rynkar på ögonbrynen och går ut.
Skulle dessutom ha en svart kofta, hittade det men även en fulsöt klänning som hängde med in i provhytten. Klänningen visade sig vara gorgeous på, inte alls som jag tänkt mig utan riktigt söt.
Jag som aldrig köper klänning och som ännu mer sällan har på mig en. Däremot tycker jag att det är jätte fint och vill gärna ha klänning så den fick följa med mig hem. Svart, kort, rund ringning och med puffiga halvlånga ärmar. Och billig!
Indiska måste jag ju säga är en ganska underskattad affär. Återigen är Indiska i Östersund inte alls bra, men annat är det på andra ställen. Ganska mycket fint, i mysiga färger och material.
Hittade en kofta som jag kikat på i över ett år men som jag känt varit dyr för att komma ifrån en butik som Indiska. Omlott kofta i ljusblå angora och lammull. Den var nedsatt till i princip ingenting, i min storlek och jag provade den knappt innan jag bestämde att den skulle bli min. Sedan trillade jag i samma affär över ett ställ med nedsatta linnen och som ovan nämnt behövde jag det, ska trycka med fotoscreen tryck på kläder, och hittade ett gulligt i grått och ett ribbat lavendelfärgat. Kärlek, så de fick också slinka med. 
Ska lägga upp bilder på mina fynd så fort jag kan.
Glad, glad, glad!

Dock var det jag verkligen behöver, ribbstickade, svarta strumpbyxor inte det jag kom ihåg att köpa så det får bli nästa vecka, när jag ska till oinspirerande shoppingstaden Östersund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback