"Sverige, Sverige älskade land..."

Nog för att jag faktiskt inte alls alltid älskar att bo i Jämtland under vintern. Jag svkyr faktiskt att frysa, att behöva ha på mig bara varma och praktiska plagg och att det är mörkt när jag vaknar och mörkt när jag går och lägger mig. Men, resan upp till Umeå, by car, var faktiskt helt otroligt vacker. Det är ändå något magiskt med fjällen och skogarna som avbyter varandra och sträcker sig så långt ögat når. I höstfärger med solens mjuka ljus var det som en propagandafilm för norra Sverige med allting som tveklöst är så hjärtskärande vacker. Det slog mig bara hur liten del av Sveriges befolkning det är som har sett norra Sverige, fått ta del av det som vi tar som slentrian men som faktiskt är sevärt om man bara ger det en chans.
Jag klagar mycket över en massa saker här och älskar att få åka söderöver, men nästa gång ska jag försöka att känna mig lite tacksam för det jag har, för det är speciellt och något som inte alla får uppleva.


Kommentarer
Postat av: Brageana

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback