Utmaning, igen

Okej, denna gången gäller det bäst klädda och i ärlighetens namn funderar jag inte så mycket på vilka jag tycker är bäst klädda, jag ser mest kläderna! :)
Men jag är inte den som fegar ur utmaningar så just hit me, and i´ll go fot it!

Kate Moss-
Man måste ju nästan säga henne, ´vare sig man vill eller inte. Dock tycker jag att hon klär sig riktigt snyggt utan att ta i för mycket. Det är trend och mode på toppnivå men hon håller det hela tiden lagom, "jag bara slängde det på mig innan jag gick ut". Och det är precis så snyggt som om hon gjort det!
Nicole Richie
Hon är söt, hon är liten och hon klär sig precis därefter. Det är klart att hon med hjälp av stylist kommit fram till vad som passar henne men det känns ändå som hon har känsla för det. För det är inte en bild jag ser en outfit på henne och tycker att den är ful.
Christina Aguilera
Brukade klä sig lika illa som sin rival, Britney Spears, men på sista tiden har det hänt något dramatiskt.
Ena dagen piercad popflicka för att i nästa se ut som en glamourös kvinna tagen direkt från vita duken på 40-talet! Skulle kunna bli töntigt, men är oftast riktigt häftigt på just henne då hon bär upp det, med stil.
Charlize Theron
Enligt mig är sydafrikanskan en av världens vackraste kvinnor, och klär sig också som en av dem. Vackert och ganska sobert helt igenom med tilltänkta kläder.
Jessica Alba
Det har sagts förut, men hon verkar ju faktiskt kunna vara the girl next door till vem som helst. Klär sig ofta på ett sätt jag skulle vilja gå till skolan. Trendigt och snyggt utan att gå särskilt långt utanför ramarna, men jag avundas ofta hennes outfits trots att de inte är så speciella.   
Isabell Kristensen
Ska man nu få in någon skandinavisk så tycker jag att Isabell Kristensen helt klart är den som står först på kö. Kanske lite för boho med tanke hur trenderna ser ut idag men hon gör det på ett sätt som är klockrent. Färgkombinationer och plagg som får en att tänka på höst i Köpenhamn. Unik på ett sätt många av kändisarna ovan skulle lära sig utav.
Mini Andén
Och ska man få in en svensk så är Mini en av de första jag tänker på. Klär sig enkelt, trendigt och snyggt på premiärer och privat på ett sätt som fångar mitt öga. Gillar enkelheten men att hon ändå kan klä sig i makalöst vackra plagg och ändå se sådär svensk, oberörd och faboulous ut.
Audrey Hepburn
Kunde inte låta bli att ta med Audrey Hepburn med tanke på några av de helt underbara klänningar man sett bilder av henne i. Antagligen är mycket från filmer och premiärer då hon haft en stylist men det är så coolt. Det är henne jag tänker på när det blir dags för bal.
Rachel Bilson
Tycker att hon klär sig mycket bättre än kollegan Mischa Barton på många sätt. Kanske därför att hon har en mer naturlig kroppsform med lite höfter och bröst som gör att kläderna sitter bra på henne. Hon klär sig ju ganska enkelt men ofta med roliga, färgglada detaljer som livar upp rejält. Inte alltid det trendigaste dessutom och det gillar jag, för att inte vara slav under trender tycker jag står för mycket av mitt modeideal.
Dita von Teese
De kläder man ser henne i privat gör mig alltid så glad på något vis. Hon är så medvetet klädd i 30, 40, 50-tal och gör det med sån stil att det bara är att beundra. Jag kanske inte vill ha det på mig själv men det är riktigt, riktigt snyggt vissa gånger.

Listan ovan är inte i följd efter vem jag tycker klär mig bäst egentligen, de är lite slumpvis.
Dessutom är det ju ganska svårt att säga vem som klär sig snyggast och bäst, då man inte sätt allt de har eller vet hur mycket stylister som står bakom. Men dessa personer som jag har på min lista är personer som jag tänkte på ganska fort och som jag ändå ganska ofta också tycker klär sig snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback