Vogue, vår 06

Kollade i ett gammal nummer av brittiska Vogue som inhandlades till Tunisienresan i våras vad jag kommer ihåg. Detta var lite av det som jag tyckte om.
Balenciaga klänningen är i flera, flera lager av tunnt tyg, typ chiffong, och ser ut som en vit marräng. Gillar kontrasten av det 1600- 1700-tals inspirerade klänningen och de supermoderna skorna i silver och svartfärgad lack och plast. Ingenting jag skulle vilja ha på mig men ändå härlig bild.
Yves Saint Laurent kjolen och blusen kändes så välklätt och propert men ändå riktigt snyggt, särskilt mönstret på kjolen som även finns som tyg till en väska, pricken över i är verkligen skärpet i midjan med svart lackspänne. Även en liten sko från Dolce&Gabbana med svart sidenband runt vristen och hög platå.
Vogue, vår 06


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback