Dagens; Yellow fella

Det stör mig, ioförsig bara ytte pytte lite men ändå, att vädret är mer nyckfullt än vad jag är. Jag är nämligen människan som går in för saker stenhård och sedan kommer på att hon ska svänga 180 grader och flytta till Nepal. Och så kan jag inte ta dagens klädselkort ute på hela förmiddagen eftersom det ömsom snöar, haglar, är sol, blåser som fan och är mörkt och kallt. Hur ska jag kunna upprättahålla den peronliga obalansen om vädret beter sig så? Jag haffade dock tillfället när solen lös och det blåste som fan hellre än kallt och snöstorm, vilket det är nu, för att få lite bilder ute.
Jag kände mig lagom töntigt, estetisk. Med lejonmanen som torkade i den gigantiska vindhårtorken, klänningen som bildade Marilyn Monroe effekt och leggings som ser ut som långkalsonger.
34

12
Gul/gröna converse med blommor, Din Sko
Blekgula strumpor, H&M
Grå leggings, H&Ms barnavdelning, London
Gul, volymrik klänning med blommor, H&Ms barnavdelning, London
Gult armband, gjort av mig + brosch i form av guldsköldpadda med röda ädelstenar, arvegods

5
Den nakna sanningen. Osminkad, oborstad, ogillande.

Kommentarer
Postat av: Modebladet

fina bilder! Glad Påsk =)

Postat av: Fashionable Gossip

Haha! Vad bra!!! Jag är den enda i min klass som är klar! Studentklänningen är köprt och balklänningen skall lånas från kusin..Allt som återstår är håret. Men de blir en baggis! Glad Påsk på dig sötis! ;) Älskar din blogg!! Puss

2007-04-07 @ 16:11:59
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Maria

Riktigt mysiga bilder.

2007-04-07 @ 16:24:53
URL: http://mariiamiia.blogg.se
Postat av: anna wintour VECKOMAGASINET

jättefint jpassar det dig

2007-04-07 @ 17:00:26
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: aenigma

Modebladet; Tack! Tack detsamma. :)
Fashionable gossip; Precis. Känns så skönt att ha det klart ju. Så behöver man inte stressa på slutet och kanske inte ha den klänningen man helst vill ha. :)Vad roooligt, allt som återstår för mig är också håret! Men det blir nog massor av lockar och helt utsläppt?! Tack detsamma, vad gulligt av dig. Blir alldeles glad i hjärtat ju. :D Puss gullunge.
Maria; tack. Fast attan vad kallt det var. Haha
Anna Wintour; Tack så mycket. :)

2007-04-07 @ 17:06:29
Postat av: Fashionable Gossip

Haha! Inga problem! Utsläppt med lockar blir perfa för dig! Du har ju jättelångt vackert hår! Mitt är redan krulligt så jag funderar på att platta det! Haha! Såg din klänning! Underbart snygg. Jag har postat en bild på min på bloggen med om du vill kolla. Under december i arkivet tror jag! Haha, vad roligt att du också önskar dig det! Jag skulle bara vilja veta hur stora dem är. Har du någon koll? Blir det någonsin en bloggträff här i GBG skall du vara min personliga gäst! ;) Puss hjärtat!

2007-04-07 @ 17:18:53
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Jaaa självklart får du anta utmaningen :D bara roiligt, säg till när du är klar! :D

2007-04-07 @ 17:23:56
URL: http://ylvamark.webblogg.se
Postat av: Linn

vad fin klänningen var!:)

2007-04-07 @ 17:34:06
URL: http://linnruby.blogg.se
Postat av: aenigma

Fashionable Gossip: Ja, jag tror att det skulle bli ganska bra. Min balklänning är från 50-talet, farmors garderob!, i guld och svart och det känns som om lockar skulle funka bra! :)
Ska genast checka in din klänning.
Jag tror att A&C halsbanden är ganska stora. Särskilt coco is dead-halsbandet. Men det är ju så jäääkla coolt! :D Kan bli tuff kontrast tror jag.
Åhh, vad du är söt!! Pusskram gulleunge!

Sanna; KulKulKul. Jag antar så snart jag kan. Ska hojta sen. :)

Linn; Tack. Haha, från H&Ms barnavdelning som sagt. ;)

2007-04-07 @ 17:56:42
Postat av: Fashionable Gossip

Lockar funkar finfint! Finns ju så mycket variation är det kommer till det. Korkskruvar eller mjuka lockar? Behöver du tips så säg bara till, är ju trots allt experten på krullhår! ;) Haha! Asså, stora säger du? Hmm..får la fundera en stund till innan jag slår till! Haha, självklart skall du vara min personliga gäst! Fräckast av alla..dessutom så har vi samma stil :) Puss gumman!

2007-04-07 @ 18:03:59
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Maria

du är ju jättesöt osminkad!

2007-04-07 @ 19:17:52
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Fashionable Gossip

Lovar att lägga upp bilder. Måste bara ta mig tid och ladda kameran..haha! Oj, får jag vara med där
? Det var som tusan! Jag vet inte ens hur man lägger in sånt! Läser teknik och jag ha ingen koll. Bra kombo där du! ;)Hollywoodsvall är ursnyggt. Massor med volym och schyssta krullar är en oslagbar kombo! 50 cent bling låter coolt det med! Nää, skojjar bara! haha! ;) Helt sjukt att man hittar folk sådär jag, men gumman, befinner du dig någonsin i GBG så hör av dig så fixar vi en heldag!!! ;) Skulle vara så jla roligt! Kram gullet!!!!

2007-04-07 @ 19:19:32
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: aenigma

Maria; Oh tack! Fast jag känner mig väldigt blek och trååkig. Men jag hoppas på att få lite färg och fräknar snart så att det bara behövs mascara för att man ska känna sig fräsch!

Fashionable Gossip; Hehe, ja jag lägger upp bilder nästan varje dag så min kamera är alltid laddad.
Klart du ska vara med på listan! jag har inte så många, men de som är speciella de ska helt klart vara där och jag diggar din blogg. :D
Jag tycker att bloggandet är så roligt just för att man "träffar på" människor som man aldrig annars antagligen skulle ha träffat och som har samma intressen som en. Genom modebloggandet har jag fått kontakt med så många, härliga tjejer som känns som riktiga kompisar fast man aldrig setts IRL. Ska dock träffa Camilla, Stilic, om ett par veckor efter semesteri Oman antagligen eftersom jag inte kunde komma på bloggträffen de ordnade.
Haha faktum är att jag kommer att vaar i GBG i sommar en del. Vi har hus utanför Båstad och jag är där hela sommaren och min bror bor i GBG med sin flickvän så jag kommer att tralla runt på stan. Det får vi snacka mer om när det närmar sig sommaren, helt klart! :D

2007-04-07 @ 19:27:50
Postat av: Fashionable Gossip

Jag har ambitioner på att lägga upp bilder. Som jag alltid brukar säga till mina vänner. "jag har visioner" men jag är jämt så jäkla stressad och hinner inte komma på att jag kanske behöver ladda kameran! Haha! Klumpiga ja! Jag måste lägga till dig med, hittade och la till din länkadress men den bara: "ogiltlig" Grrr och morrr. Får försöka senare igen! Håller med, man träffar och vidgar sina vyer! Skulle också ha varit med på den bloggträffen. Blev bjuden men jag befann mig tyvärr i Österrike på praktik och kom hem samma dag som träffen var. Typiskt. Finns ju nästan inga bloggare från GBG. Känns som om alla är från Sthlm! Om du kommer så måste du berätta så hinner jag planera en heldag! haha, inte för att det finns så mycket att se i GBG men det är ju så roligt att få nya vänner!! ;) ;D Pusss

2007-04-07 @ 19:36:14
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: mona

vad fint !!

2007-04-07 @ 19:50:00
URL: http://www.fashiionistas.blogg.se
Postat av: Fashionable Gossip

Jag är inte snabb för fem öre! Kameran ligger dock alltid i väskan men jag orkar aldrig plåta. Min pojkvän säger att jag har fotografiskt minne så jag behöver ingen kamera. Dessutom har jag en attendens att bli galet skum på alla bilder som tas på mig! Men skall be min kusins man att lära mig lite tekniska grejer kring att hantera en kamera, han är fotograf som tur så han vet allt! Haha! Konstigt att blogg.se strular. webblogg.se strular aldrig med bilder. Inte när jag lägger upp i alla fall. Alltfler tycks ju byta till tjejsajten.se men den verkar heller inte så bra :/ Skumt! Asså, bor du utanför åre? Fräckt! Jag trodde att du bodde i Sthlm. Jag var också så sjukt ledsen och besviken att jag inte kunde komma. Om Camilla och Petra bara hade haft den en vecka senare hade det varit perfekt! Jaja, nästa gång, precis som du sade! Haha! Vi är ta mig 17 unika! Angående GBG-planerna. Vad har du sett av GBG? Allt, lagom eller inget?? :) ;D Puss

2007-04-07 @ 19:54:48
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Fashionable Gossip

Haha!!! Skumt!!! Det måste fasen vara ödet!!! ;D =)))))))) Haha!!! Gahhh, haru msn????

2007-04-07 @ 20:00:01
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: aenigma

Haha, Men skolan tar ju mycket tid. Inte lätt att hinna med allt ju! Jag tar kort på allt sedan jag fick min lilla digitalkamera. Den kan följa med vart som helst liksom. Tog groteska mängder kort i London förra helgen. På intressanta och högt ointressanta saker. haha! Det har varit en del problem med blogg.se men jag kommer nog inte att byta ändå. Tycker om funktionerna och så här. Dessutom kan jag dem ganska bra nu och vill inte lära om. ;D Mihi Neeeein, jag är en skåning som bor i Jämtland. Åker skidor på vintern och ligger på stranden och blir brun på sommaren. (Shoppar året runt dock haha) Jaa, bor 1 mil utanför Åre så det blir mycket tid spenderad där. Ska på krogen imorgon med alla vänner t.ex. :D
Ja, nästa bloggträff ska vi, väldigt unika och trevliga ickestockholmare, göra stället osäkert. (eller jäkligt roligt iaf)
Jag har sett centrala GBG och varit där ganska mycket. Mest shoppat, trallat runt med vänner och så. Men jag älskar staden! Min bror bor ganska centralt där så jag ska bo hos dem, umgås med brodern min och så men det vore ju perfekt med en heldag shopping med en kunnig! Pussa

Jag vet. Det är ju helt sjuuukt! jag kommer ihåg det nu när jag tänker efter också. Weird! :D
Ödet kan man väl säga helt klart. Vi kommer nog att bli bästa vänner, döpa våra barn till Nicole och Paris och åka på modevisningar I NY när vi blir rika och berömda i framtiden! ;D haha
Jag hade msn men har tappat allt minnet angående inlogg, ehe, dumma mig. Men jag ska fixa. Då kan vi snacka och planera som bara den. Ohh, vad roligt! Puss gumman

2007-04-07 @ 20:22:35
Postat av: Fashionable Gossip

Haha, om din tar för mycket tid så skall du bara veta hur mycket min skola tar. Jag försöker ta mig tid att plåta men jag glömmer antingen bort det eller så är jag för lat. Men jag lovar - det skall bli skärpning! Definitvit. Webblogg känns helt oki, inte för att jag har någon större koll på dem övriga, heey, så länge min inte strular så är allt lugnt. En skåning som bor i jämtland! Underbart! ;) Själv är jag kroat som bor i GBG. Drygt 2500 km hemifrån! Haha! Åker tyvärr inte skidor pga knäskada men att sola är underbart. Dock inte i GBG utan hemma i Kroatien! ;) Mumma! Krogen imorgon? Haha, jag med!!!! Vi kommer att regera på nästa bloggträff. Kommer att bli fantastiskt med oss modegalna freaks som skapar våra egna tolkningar av modet just nu ;P Bra att du har sett GBG, men vi gör en stooooorrunda igen dåda. Jag hänger bokstavligen i Haga (grym 2hand shopping) Grymt att din bror bor här dessutom. NY kommer det att bli lätt!! Underbart!! ;) Fixa msn så kommer vi att tjöta 24/7. Jag lovar! Puss gummsan.. (oj oj vad låååååååååååångt inlägg på dina kommentarer det blev nu) hihi. Glass är gott. Skall nog gå och fixa lite till mig med!! ;)

2007-04-07 @ 20:38:03
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Härliga bilder :)

2007-04-07 @ 20:48:12
URL: http://superlativa.blogg.se
Postat av: frida

tycker som alla andra att bilderna var grymt härliga! vårkänslor :) glad påsk!

2007-04-07 @ 22:44:24
URL: http://fridasvenssonhedblom.blogg.se
Postat av: Cornelia

Där har vi bilderna tagna ute i vårblåsten ;D Fin fint! Glad Påsk på dig :D

2007-04-07 @ 23:08:20
URL: http://nelias.blogg.se
Postat av: Mira

fina bilder!

2007-04-08 @ 00:12:07
URL: http://ingenvetvemdue.blogg.se
Postat av: isabelle

snyggt linne =)

2007-04-08 @ 10:42:53
URL: http://izzabelle.blogg.se
Postat av: aenigma

Sandra; tack! Fast det var inte så härligt, mest kallt. :)

Frida; tack, vad gulligt av dig! Glad påsk själv.

Cornelia; Preciiiis. haha

Mira & Isabelle; Tack!!

2007-04-08 @ 12:27:21
Postat av: Emelie

Haha hon med håret :) Osminkad är alltid finast!

2007-04-08 @ 12:49:32
URL: http://emmylee.blogg.se
Postat av: Johanna

FInt! + att din hänglsekjol var ursöt, min data ville inte kommentera den för att det blev tyvärr error så jag kommenterar båda!

2007-04-08 @ 13:39:54
URL: http://altrov.webblogg.se
Postat av: fröken Främling

och jävligt söt ändå måste jag säga

2007-04-08 @ 14:10:51
URL: http://melankoliskt.blogg.se
Postat av: Skyler

Tycker jättemycket om klänningen... den är väldigt söt! ser väldigt somrigt ut, fastän det var kallt! :)

2007-04-08 @ 22:21:02
URL: http://skylers.wordpress.com
Postat av: god natt

du e jättelik michelle meadows i darling på den sista bilden har du sett den filmen? braa! hej då

2007-04-12 @ 00:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback