Memory lane

Jag är en människa av den sorten som anser att de bästa minnena, de sparar man för alltid, instoppat i hjärtat.
Det behövs inga bilder för de minnena, inga dofter som man kan relatera tillbaka genom eller några ting som friskar upp minnet. Resan till London kommer jag aldrig att glömma, av många skäl, och några foton behövs egentligen inte alls. Men jag är glad ändå att jag har dem.


1. En snöflinga tog mig till Arlanda. Och tro mig när jag säger att allting, allting, den dagen gick fel på ett eller annat sätt. Den jäkla snöflingan började t.ex med att komma 1 ½ timma sent och jag har nog rekordet i att springa mellan terminal 4 och 2 på kortast tid nu...
2. Madame Taussauds. Jag fick 5 indier och ett par japaner att nästan välta Tom Cruise när jag fick se mina personliga favoriter från Little Brittain och uttryckte min glädje. Skriken skallade mellan Madonna och Kylie.
3. Hotellobby där allting kan hända. Eller inte hända. Fin arkitektur!
4. Piccadilly Cirkus kvällstid efter besök på Wagamama. 5. En suspekt men söt liten gata.
6. I use to hata att le på kort. Men vad gör man inte. Jag var ju ändå vis Stonehenge. Frågan som ställdes om och om igen var "hur många kort kan man ta på samma stenar?" Svaret, "Många!"
7. Windsor Castle var otroligt fint för att vara ett slott och även om jag kärande ner mig i Bath så skulle jag inte tacka nej till att bo i detta finfina lilla chateau. Jag ska bara hitta en prins att gifta mig med. William?
8. 5 månader sedan jag träffade allra bästaste vännen. Det tog dock inte 5 minuter för oss att börja larva oss som vanligt... ursäkta tuggummit och den lätt sinnesjuka minen. Men så glad var jag att träffa Sannisen!
9. Starbucks. Jag trodde att det skulle vara amerikanskt och överskattat. Men när personen i kassan börjar med att säga "What can I do for you, love?" så smälte jag och chockladen var perfekt i min tomma mage. Mmm
10. Coolaste vintageaffären ever. Hittades av en slump men ska besökas inom en snar framtid igen! Mer om den kommer senare i lilla London-guiden.
11. My sweetest thing! (Sanna alltså, inte mig själv. Där går egogränsen ändå.)
12. Efter 9 timmars effektiv shoppintid, lite rantandes runt i stadens fina kvarter och i ChinaTown så hamnade vi på Mark & Spencers mataffär där picnic inhandlades. Gott och något pittoresk intagen på mitt rumsgolv eftersom jag belamrade sängen med kläder. Bageln fick Sanna sedan i huvudet. Jag slant med handen... eh?
13. Du & jag och mitt paraply. Fast du var så dålig på att hålla i paraplyet så det får man tänka sig i bakgrunden.
14. Clutchen som fick Kajsas hjärta att slå fort, fort. Även i mitt ägo.
15. Utsikt över Europa en otroligt vacker söndag på väg hem.

SKB lyckades göra denna resa så otroligt rolig. Jag hade höga förväntingar men det blev så himla mycket bättre ändå! Jag kan inte tacka nog mycket. Alex & Fredrik, de två sci-fi-nördarna, gjorde det inte mycket sämre med sin närvaro och jag tror att vi diskuterad vartenda krig som någonsin varit?
Tänk att man kan ha så roligt bara genom att åka fel med tunnelbanan, bli erbjudna knark till sin stora förvåning (och nekande), bli rasande på sin telefon, tappa bort sig på hotellet och fundera över om "the slaughter stone" användes till det vi trodde...
Förbaskat kul var det i alla fall! :D


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har också letat efter dem en evighet, men nu äger jag ett par. Skitsamma om de är fejk. Aww. Men att ta hål är inget läskigt alls? Det gör inte ont eller något. Att pierca naveln är värre, men inte ens det gjorde ont. Om du ändrar dig och tar hål - så vet du nu vart de finns :) Annars kan du alltid satsa på ett halsband istället?

Åh, en bild säger mer än tusen ord ;)

Postat av: Crazypill

coolt att bli adopterad av en 18åring när man e 23! =)

2007-04-03 @ 19:40:07
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: HillieBillie

Waaao det verkar som att du har haft så roligt!! Jag vill också åka någonstans. Och uppleva roliga saker. Och träffa roliga människor. Och dräggla på vaxdockor föreställandes Johnny Depp. ;P

2007-04-03 @ 21:17:01
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Maria

Hotellobbyn såg ju ut som i ett slott eller palats :D

2007-04-03 @ 21:24:58
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: clara

varför är du en reese witherspon kopia!?

2007-04-03 @ 22:22:08
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Nanó

vad roligt du verkar ha haft det! Och vad söta ni är på alla bilder:)

2007-04-04 @ 09:53:43
URL: http://nano.rocks.it
Postat av: Nina

Ser ut som att du haft det jättemysigt! jag kom också hem från london för några dagar sedan :) saknar det redan!

2007-04-08 @ 15:59:36
URL: http://fashionina.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback