Rokit

Under vistelsen i London ägnade jag och allra bästa vännen lördagen åt att ha effektiv bästistid med shopping inkluderat. Vi är ganska duktig på att få ut så mycket som möjligt av dagar när vi verkligen vill.
Efter Bond och Oxford street kändes det bra att avrunda med en sväng till de mindre stökiga gatorna och Sannas områden som inkluderade Leicester square,china town och så vidare.

Av en ren slump hittades den lilla, men naggande goda, vintagebutiken Rokit som skulle 
visa sig vara en guldgruva.
För de som inte tycker om stökiga second handaffärer med tvivelaktigt upplagda kläder i otympliga högar, huller om buller hängda plagg och trånga små utrymmen som luktar unket och gammalt,är Rokit perfekt.
Har aldrig varit inne i en så välsorterad, organiserad och prydlig second handaffär. Dessutom var personalen trevlig och hjälpsam, utbudet varierat ifrån allt till dyra designerväskor till skärp i massor och rader med jeans.
Stämmningen som var skön och avslappnad räckte för att man skulle bli shoppingsugen och jag vandrade varv på varv bara för att bläddra sporadiskt i det färgkordinerade ställen.

För mig resulterade ju den nyfunna kärleken till butiken i en underbar liten brokadclutch som för 10 pund gjorde mig lyckligast i den delen av London, och nu kommer att förgylla balen med sin vintagenärvaro från 50-talet med matchande klänning från samma årgång. Även "bästishalsbandet" som jag och S skapade genom att köpa samma guldhalsband med änglavinge fanns på den lilla avdelningen med lite undergroundmärken av smycken som var nya. (Någon som letar efter ett KJL-ormarmband? Coolaste kopian finns på Rokit!)
S fyndade fin, vit jeanskjol, änglavingehalsbandet och guldarmband för rimlig penning.

2
För att vara second hand är Rokit ganska dyr men med tanke på affärens skick, kläderna som verkar omsorsgfullt utvalda och personalens bemötande är det väl värt det.

Rokit - true vintage clothing
101 & 107 Brick Lane
London E1 6SE
www.rokit.co.uk
(För adresser till de två andra butikerna, skriv en kommentar eller maila på, [email protected])

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det känns som att jag kommer satsa på platta skor till studenten. Om jag hittar ett par bra! Jag kan ju ha högklackat på festligheterna på kvällen ju. Oj ska du hålla tal? Det låter som i amerikanska filmer, när de tar studenten håller den bästa eleven i klassen ett tal. ;)
Självklart ska kycklingarna med! Undra om de orkar hela dagen bara.. man får ha med lite kycklingmat till dem så att de inte tuppar av. (Haha, TUPPAR av. :P)

Postat av: Miken

Gäller denna butik bara för dam? eller både och?

2007-04-11 @ 14:31:12
URL: http://Mykindofstyle.blogg.se
Postat av: amelie

rolig affär:)

2007-04-11 @ 15:46:28
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: fashionholic

brick lane är underbart! så många coola butiker och fik! en ny härlig del i London!

2007-04-11 @ 16:02:31
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: DTV

Jag rider storhäst, haha är alldeles för stor för ponny! Men rider helst de pollarna med mycket go i. Mycket roligare ^^

2007-04-11 @ 16:22:08
URL: http://kristallkrona.blogg.se
Postat av: Julia

snacka om att man längtar tillbaka till london! oh. vill dit nu! och spec efter att du visade denna fantastiska affär!!
ha det så bra!

2007-04-11 @ 17:50:47
Postat av: Julia

snacka om att man längtar tillbaka till london! oh. vill dit nu! och spec efter att du visade denna fantastiska affär!!
ha det så bra!

2007-04-11 @ 17:50:49
Postat av: aenigma

Nathalie; Jaaam precis. Fast traditionern här när man tar studenten är lite annorlunda. man är ute på dagen, alltså lättast att ha lågklackat, och på kvällen/nnatten är man också ute så det blir nog inte högklackat då heller dessvärre. Men men. Jag trivs i lågklackat! Klart kycklingen ska med, de är ju de nya it djuren och krävs att få vara med i rampljuset!
Ahh, sluuuta. Inte så.. jag är inte bästa eleven. Tror jag inte iaf! ;D haha
"Tuppa av" Gaaah haha!
Miken; nej, det är för både killar och tjejer. Lika mycket till båda sidor och personal som både är killar och tjejer.
Amelie; väldigt rolig affär! :)
Fashionholic; Jaa. jag älskade det!
DTV; Ahh okej. ja, jag är väldigt typiskt en ponnymänniska. Jag trivs bäst på snabba små hästar med mycket fart och mod som kan vända på en femöring och hoppar över allt. Och gillar att traska runt i skogen och galoppera fort! Det är att rida det! :D
Julia; Jaaa, Loooondon!!

2007-04-11 @ 18:12:44
Postat av: a

cool blogg du har (A)

2007-04-12 @ 13:53:48
URL: http://annaidacathrine.blogg.se
Postat av: Jelena

Låter ju som en kanonbutik! Jag är tveksam till second hand butiker precis av anledningen du nämnde nämligen...

2007-04-14 @ 20:54:00
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Lottie

Åh, perfekt! Ska till London om en och en halv månad så den affären måste jag lägga på minnet :)

2007-04-21 @ 22:10:47
URL: http://lotties.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback