Lager på lager på lager


Jag tycker om att vara uppdaterad på trender och känna mig medveten om "vad som gäller" inför de kommande säsongerna men ser ingen som helt mening med att följa det slaviskt. För i och med det ögonblicket man checkar in typ Ebba von Sydows "inne och utelista" och börjar pricka av allt som man inhandlar från den rätta sidan, så tycker jag att invidualismen och det personliga försvinner. På en gång.
Att göra sin egen tolkning av trender tycker jag är det roligaste med just trender. Att du kan få göra din egna variant av Donna Karans efterkrigsglam eller Givenchys fjäderskruder.

Jag insåg att det jag helt klart gillar mest med höstens mode är färgskalan som är precis mina favoriter, blandningen av just efterkrigspreppy och klassiska skönhet men också kontrasten till just det, etnon. Det multikulturella som sträcker sig från sydostasien via Ryssland, ned till Afrika, sydamerikanska länder som Peru och vårt eget frostiga, nordiska.
   Och just nu är jag fasligt hooked up på armband. Och effekten jag vill åt är den något extrema, men faktiskt helt ofarliga, lager på lager principen som den lilla Thailändska stammen Padaung Karen smyckar sig efter. Jag ser fram emot att klirra med armband i blandade material, former och färger i en tät, mini multikulti kavalkad på min underarm i höst!
image978
bambu, sten, metall, glas, pärlor, trä

Kommentarer
Postat av: popbejb

ja-a! Det är så fasligt snyggt med massa armband på handleden, något jag har haft hela sommaren, mina killkompisar har däremot inte förstått det ("ska det VARA så många armband på en arm?") men jag tycker att det ser sjukt snyggt ut! =)

Postat av: Hanna

oj oj oj de kan inte vara kul att ha en sådan hals :S

2007-08-24 @ 14:23:03
URL: http://hanisbananis.blogg.se
Postat av: emma

men snälla, du måste väl förstå hur livsfarligt det är för dessa kvinnor att ha en sådan hals. efter att ha förlängt halsen sen femårsåldern är konsekvensen för många försvagade, muskler i nacke och en skadad ryggrad. situationen är livshotande skulle halsbanden avlägsnas.
hur kan du rent medicinskt påstå att den är ofarlig? sen är det så tråkigt att du väljer att ha denna form av socialt förtyck representerad i din blogg. du skulle väl inte hylla korsetten som drogs år så mycket att de interna organen förflyttades på kvinnorna som bar dem.
tänk på vanställningarna som skapas för status i samhället. snälla tänk efter och kolla upp fakta innan du förespråkar något.

2007-08-25 @ 11:13:10
Postat av: Kajsa

Emma; I fråga gällande om det är farligt eller inte så kan jag naturligtvis inte säga att det absolut inte är farligt. Dock gjorde jag ett arbete under gymnasiet om just detta "smyckesfenomen" i den lilla Thailändska stammen och man har gjort en hel del undersökningar på hur kvinnornas halsar påverkas av det. och slutsatsen har blivit att det inte skadar dem eller görs på något sätt av män som bestraffning. Det är ett sätt att smycka sig enligt tradition och sträcker inte alls ut halsen, det endast gör att nyckelbenen flyttas ned en bit, vilket de kan göra naturligt.
Jag tänkte helt klart efter men eftersom jag läst en hel del om det, vet att det inte är ett förtryck mot kvinnorna utan helt enkelt ett sätt att vara vacker, så förstår jag inte varför jag inte skulle kunna blogga om det. hade det däremot varit något skadligt, förtryckande och hämmande så hade det inte figurerat här. Nu är det ett traditionellt sätt att smycka sig som skiljer sig ifrån våra västerländska normer och är en del av deras kultur.
Men det glädjer mig att du står upp för din åsikt, även om min åsikt skiljer sig från din.

2007-08-27 @ 14:25:07
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Idar

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-01-07 @ 09:03:44
URL: http://idar.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback