Skyskrapor på benen i all oändlighet

Två saker innan jag går och lägger mig ikväll och läser klart "Hundra år av ensamhet";
Jag diggar Gucci. Mer än någonsin. Förra vårkollektionen var grym, denna höstkollektionen var sanslöst vacker med edge. Och vårens kollektion är så himla tooooop notch. (Okej, seriöst, hur kan någon använda det uttrycket på riktigt?) Nej men vårkollektionen 08 är makalös. Jag brukar inte få våldsamma crushar på Marc Jacobs som många andra eller vilja dö en smula för en Botkier men Gucci har omvänt mig. Gucci har fått mig att bli alldeles sladdrig i knäna, vimmelkantig och med rosiga kinder. Jag älskar kombinationen av färger, mönster i surrealistiska och organiska mönster blandat med stiliserade koraller, kontrasterna. Jag diggar till och med reklamen i Elle! Så detta är den första av antagligen ett antal fler av mina illisar som är tecknade utifrån Style.coms catwalkbilder från, som sagt, Gucci spring 08. Enjoy som jag gör av skapelser som egentligen går i svart, vitt och gult när det är som bäst.
3
Sak två; Varför går strumpbyxor sönder vad man än gör, hur man än gör, vart man än är, hur som helst och utan någon som helst anledning? Jag sabbar strumpisar på samma sätt som Modesty Blaise. Helt oprovocerat, knasigt, i våldsamma som lugna situationer och nästan aldrig när någon skjuter på mig. Idag satt jag med mina korta små ben i skräddarställning på stolen iförd mina fina mörkblå strumpbyxor. Fått av mamma och ursköna, tunna som bara den och perfekt de-ser-svarta-ut-men-är-mörkblå-nyans. Knirk sa det plötsligt vid min höft. Knirk knirk kniiiiirk. Så jag böjde och sträckte på mitt ben för att se vad det var. Kniiiirk. Det var då maskan syntes som jag på något sätt, och på någon sekund, fick att gå från icke existerande till ända ned över knäet. Hur gör jag?
Det enda bra med strumpbyxor som är sabbade att mönstrena kan bli ganska fina. Som på dessa. Ser det inte litet ut som lite sagolandsböjda och osannolikt höga, himmelssträvande skyskrapor?
21


Kommentarer
Postat av: Julia

Det där med strumpbyxor alltså! De har en förmåga att gå sönder hur som helst, hipp som happ! Väldigt underligt måste jag säga...
Du ska bara veta hur avundssjuk jag är på dig som ska resa bort nästa vecka! Hade inte tackat nej till lite sol och bad i utbyte mot denna kyla... Hur länge ska du vara bortrest?
Ha det fint! Kram

Postat av: Disa

haha , välkommen till klubben hörredu! jag kan inte ha sånna där, dom går sönder på diiirekten! jag har tajts & stickade strumpbyxor itsället, mycket bättre, ha det bra sötnos :)

2007-12-04 @ 23:09:57
URL: http://bizuuu.blogg.se
Postat av: Smartasmia

Du lilla gammelunga själ där:-) Vad är maskor i strumpisarna mot en rejäl förkylning, tex? Snart är ju fröken på väg utom landet juh! Och jag saknar dina inlägg...fast jag är en dålig inläggerska själv. Kramen

2007-12-05 @ 00:30:25
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: anna

haha jag hade ju nästan exakt indetiska bidler på min blogg förra veckan - lyckaes göra sönder 2 par på samma dag..gör väl sönder minst ett par varje vecka annars...tror lindexbutiken här i stan kan överleva enbart på min nylonkonsumerande.

kram

2007-12-05 @ 00:32:00
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: emelie

hm... jag har funderat lite på varför ingen har uppfunnit ett bättre och starkare material för strumpisar. jag brukar typ fastna med naglarna och dra upp hela maskor!

2007-12-05 @ 10:08:33
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: loathing

shit alltså. riktigt snygga skyskrapor!!!!
såna där strumpbyxor är så jävla tunna. man gråter ju när man sätter på sej dom!

2007-12-05 @ 10:52:47
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Elisabet

jag älskar också Guccis kollektioner, inte väskorna och accessoarerna så mycket, men skor och kläder kan de! Vad gillar du Hundra år av ensamhet då? Jag tyckte den var sådär faktiskt, kanske hade för höga förväntningar på den innan. Ha en jättebra dag!

2007-12-05 @ 11:53:48
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: Caroline

Men jaaa! Vilka fina skyskrapor, det har jag aldrig tänkt på förr!
Gillar verkligen dina illustrationer förressten. Så personliga och fina =)

2007-12-05 @ 13:00:23
URL: http://carolined82.deviantart.com/gallery/
Postat av: Linnea

Snygg bild:)

2007-12-15 @ 12:04:33
URL: http://neafashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback