Cirkus Solei

                               1                                                                                                        
Alexander McQueens lite halvläskiga tees fångade min uppmärksamhet direkt när jag såg dem. För Mr. McQueen har ju för vana att göra utstickande annorlunda plagg med sin egen speciella vridning och i vår vill han se oss med clowner över bröstet. Och det cirkusrelaterade modet har synts och syns allt mer på de stora modehusens catwalk så det är väl bara en tidsfråga innan H&M tar in sin egen variant av en harlekinklänning och skrämmande tees för clownfobiker. Och jag har väntat länge på ett billigare alternativt till Chloés klänning & blus med mjuk och veckad clownkrage.

De volumiösa plaggen har ofta en liten flirt till just cirkusplaggens form och syns bland de största även i vår. Chanels
minishorts med paljetter är kanske för den lite mer vågade manegeprinsessan som vill visa hud istället för att dölja det i ett formlöst och miltifärgat cirkustält.
Till det skulle det kanske passa med V&Rs stjärnprydda kavaj som finns att beskåda i brittiska Vogue?

Ballerinan/cirkusprinsessan/akrobaten snurrar sig ju dessutom in på catwalken tillsammans med 80-tals influerade, långbenta flickor iklädda tights och dansklassens alla atribut. Ballerinaskon med snörning över vaden, vida och lättsnurrade kjolar, trikåer, benvärmare, asymetriskt skurna tröjor med vid halsringning och bodyn har kommit för att stanna åtminstone ett tag. Det är inte bara Madonna som tror på discobeat och "1,2,3 & bend &, stretch!"

För den riktigt maffiga cirkuslooken, vilken karaktär du en skulle vilja vara (clownen, cirkusprinsessan eller manegeflickan), så kolla in de härliga rätta plaggen hos bland annat Michael Kors(För de figurnära dansvänliga) V&R(För stjärnprydda plagg och stilfulla fracker), Chanel(För glittriga shorts & storprickiga blusar), Givenchy(För stora multifärgade klänningar i form av varmluftsballonger), Etro(För volymrika plagg & säckiga byxor med hängslen), McQ(För tees med cirkusrelaterade motiv), Chloé (För en fin clownkrage)& Prada(Cirkustältsinspirerade plagg med mixmatchande juvelfärger i siden, rosetter & turbaner). På hemmaplan kan man hitta betydligt billigare substitut på ställen som H&M, Eivy Flodins parfymeri, second hand och Zara bland annat.

Kommentarer
Postat av: Nanó

Jättefin bild! Coolt =)

Postat av: Karin

haha ja visst är han:) Oskar:) har sååå många fler foton på dem jag tagit.. Uppåt hundra stycken:p

2007-02-07 @ 17:43:02
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh, det lär ju vara full fart i Åre nu? :)

2007-02-07 @ 17:57:35
URL: http://superlativa.blogg.se
Postat av: Paulina

Jag gillar dina skisser :)

2007-02-07 @ 21:12:20
URL: http://paulinas.blogg.se
Postat av: Stefan

Vet inte om jag tycker om clownen... Alltså cirkustemat är ju bra och går att gör amycket med, men själva clownen blir bara för mycket. Jag kände samma sak med dödskallen, men då fanns inget tema att spinnan vidare på (som clownen har).

2007-02-08 @ 12:00:27
URL: http://mindme.blogg.se
Postat av: Elin

Ja eller hur, vart är den veckade clownkragen egentligen ? Vill ha!

2007-02-08 @ 17:25:41
URL: http://ragnhild.blogg.se
Postat av: aenigma

Nanó; Tack raring! :)

Karin; han är grymt snygg. Jag ville se dem spela på Bygget i Åre men det var 20 årsgräns och jag är ju "bara" 18. Damn it...

Sandra; Det är absolut galet full rulle!:D

Paulina; tack!

Stefan; Min tanke är ju inte att man ska klä sig som en clown men man kan ta del av vissa atribut. Och jag diggar clownteesen från McQ, trots att clowner är tokigt läskiga! :/

Elin; Visst är den fin? jag har ritat den till en illustration och sett den på bland annat Linda Sundblad. Superfin!

2007-02-08 @ 19:48:54
Postat av: edvard

hej! jag skulle tycka det var roligt att få se hur du "lägger upp" innan du börjar rita dessa bilder. ungefär steg för steg, skulle du kunna göra det? :)

2007-02-14 @ 09:30:46
Postat av: Torsteinalma

Very informative...God Bless

2009-10-02 @ 14:22:43
URL: http://torsteinalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback