Ge mig Gucci!

Egentligen är det svårt att tro att en enda reklambild kan få en att bli så blixtkär.
Gucci lyckades med denna.
Jag har aldrig varit alltför förtjust i det etniska och folkloriska, dock har jag alltid tyckt att det är väldigt vackert, men när jag slog upp Vogue och såg denna bilden med de makalöst vackra klänningarna (som jag bloggat om tidigare...) kunde jag inte annat än gapa.
Jag älskar de korta klänningarna i underbara och enkla modeller, de otroligt fina broderierna i mjuka 70-tals nyanser som återkommer i upprepande mönster, de breda skärpen i midjan som markerar så fint och den återkommande vita botten.
Om jag skulle välja ett enda plagg från något av de stora modehusen i vår skulle det nog bli från Gucci.
Det trodde jag aldrig, men för varje gång jag ser bilderna så blir jag om möjligen mer och mer förtjust!
5
Snabbtagen bild från Vogue-tidningen på mitt skrivbord med dålig skärpa. Men kolla noga på klänningarna. De är helt enkelt bedårande!

Kommentarer
Postat av: Mini

helt underbara! jag vill ha den till vänster. någon som vill göra mig glad? ;) haha, där ligger nog lite övertalning i men också sanning ;) du har helt rätt :)

Postat av: Mini

jag vill ha den till höger också! ;) ds.

2007-02-24 @ 20:51:43
URL: http://www.carolinelundh.blogg.se
Postat av: Amanda

Underbart snygg bild!!!

2007-02-24 @ 21:25:54
URL: http://sweetsour.blogg.se
Postat av: Ofelia

Du har blivit "utmanad"! ;D
Se mitt inlägg "Böcker!"...

Hejsvejs.

2007-02-24 @ 21:52:37
URL: http://psilo.blogg.se
Postat av: julie

ge mig gucci med.

2007-02-24 @ 22:32:12
URL: http://www.pourmoi.webblogg.se
Postat av: anna wintour

"Drömjobbet som presschef på tv4 har Jennifer Mcshane och tänk att få ta del av hennes meritförteckning? Det har jag fått göra och det kan du också få göra.

Vad är ditt drömjobb?"

2007-02-24 @ 22:55:21
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Mark

Tänk att få klä sig i en Gucci klänning. Min dröm! ;)

2007-02-25 @ 10:34:38
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Nanó

Om de är! Har själv också bara stått och gapat åt dessa undrbara, söta kreationer...

2007-02-25 @ 10:38:21
URL: http://nanoism.blogg.se
Postat av: aenigma

Mini; Haha, jag vill också ha den till vänster... och den till höger! Så underbara att jag får tokiga cravings. Ohh, give me some Gucci!

Amanda; Visst är den? Så fin reklam trots sin enkelhet.

Ofelia; Ohaaa, jag älskar utmaningar. Antar ju alltid. ;D Ska genast kolla in.

Julie; Ja, alla borde få en Gucciklänning. Det förtjänar vi hårt arbetande bloggare. Haha

Anna Wintour; Stridspilot och modedesigner?!

Mark; Jag tror att du skulle passa i den högra? ;D

Nanó; Jaaa. Det är någonting med dem som är så tilltalande. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är. Men jag vill haaaa...

2007-02-25 @ 11:29:44
Postat av: Nanó

Haha, det var nog inte så svårt att lista ut ditt namn då du i någon av dina första kommentarer på min blogg nämnde det:D
Mitt äkta namn är faktiskt Nanó, har alltid varit, kommer alltid att vara. Inte för att jag vet om du funderat på det, men det är så sjukt ovanligt så ingen vet riktigt ens om jag är kvinna eller man när de hör mitt namn för första gången:D! Men det är coolt med ovanliga namn^^ Mina barn ska absolut ha ovanliga namn! Folk kommer bättre ihåg en så:)

2007-02-25 @ 12:50:43
URL: http://nanoism.blogg.se
Postat av: Mark

Den högra klänningen skulle passa mig bra, runt min midja! åh så heta midja.

Nej Verona är så himla snygg, när hon kom in på scen vart jag kär! hihi.

Det var en mysig dröm. :)

2007-02-25 @ 13:31:39
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: aenigma

Nanó; Gjorde jag? haha, det kommer jag inte ihåg! jaja, känn dig speciell iaf. Det är inte många som vet det ändå! ;D
Jag tycker att Nanó är hur gulligt som helst. Liksom så sött! Är det helt "påhittat" eller finns det någon annan i världen som heter det? jag är iaf ensam i världen om att heta det jag heter med för- och efternamn. :)
jag ska också döpa mina framtida barn (typ ett barn!) till ovanliga namn. Jade tycker jag är superfint och Olga. Alla tycker att Olga är fult utom jag. Men jag hade en häst som hette det och hon var så söt, så nu älskar jag det namnet! ;D haha

Mark; Haha, du är stöööörd! Men det är roligt! :D
Har inte du flickvän? Du kan ju inte kära ner dig i schlagerkvinnor på det där sättet, Mark! Fyyy... ;D
Vadå mysig dröm? vad drömde du egentligen... börjar bli lite misstänksamt här. Vill jag veta? ja jag vill veta, för jkag är extremt nyfiken! Tell me eller du ligger risigt till lilla unge! :D

2007-02-25 @ 13:46:34
Postat av: eliza

tjusigt=)

2007-02-25 @ 13:59:17
URL: http://eliza.blogg.se
Postat av: Ester

Verkligen jättefina! :) Gahhh om man ändå hade råååd xD

2007-02-25 @ 14:06:06
URL: http://retrocool.blogg.se
Postat av: Mark

Jag är ändåkär i Verona och hennes plastiga outfit som påminner om Playa del Sol och hon den blonda tjejen där,som är så het! ;)

Det var bara en mysig dröm. Mysig flicka, med fint leende, fastnade i Marks tankar och det blev en mysig dröm! (A)

Ja självklart ställer jag upp på att hjlpa med bloggen. Var det bara bannern du ville ha fixad? Har du en sådan klar? Jag kan liksom inte trolla så mycket med photoshop, men mycket med html! :)

2007-02-25 @ 14:11:12
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: Maria

Oh, de är ju underbara! :D

2007-02-25 @ 14:32:21
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Hahaha, du får vara kär i henne fast du har flickvän. Man får nämligen vara kär i andra bara man liksom inte går får långt. Se men inte röra! :)
Playa del Sol är förövrigt riktigt jäkla roligt! Jag missar nästan dock alltid det eftersom jag går ut i Åre på Dippan på söndagar. Men inte ikväll, då blir det Playa del Sol! Tjooo

Naaw, vad gulligt det där lät! Ohh... kan jag adoptera dig tror du? Som gullunge att ta med eftersom killar här uppe har mestadels två saker i huvudet, skotrar eller... ja promiskuösa ting. Kan jag konversera med min adoptiv-Mark istället och låta dig säga sjuka saker emellanåt! ;) Haha

Jajaja! Hjälpa mig med bloggen! Tjoho. Ska tänka ut vad jag vill ha bara. Återkommer... i eftermiddag! Moah! (moah= puss på kinden.)

2007-02-25 @ 14:33:57
Postat av: Mark

Svar; Det måste ha varit några sköna Italienare! ;) Jag hade vart rädd ifall italienarna klappade på mitt hår ;P

Playa Del Sol är nog det roligaste Svt lyckats få fram på flera år.
Jag älskar det. Plus att det heller inte känns som en Svt serie utan som en typisk lite familjeserie på TV4. Bra koncept!

Det är klart du kan adoptera lilla Mark. Å ena sidan vid frukost bordet säger jag hur fin du är i håret och dylika söta kommentarer, å andra sidan i skidbacken säger jag sjuka saker! ;P
Så killarna tänker bara på två saker där uppe? aj aj. Jag tänker på flera ting! DU ÄR SÖT! sådana ting.

Absolut, hör av dig när du har tänkt klart om designen. :)*klapp på baken*

2007-02-25 @ 15:10:31
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: aenigma

Eliza; Visst är det?
Esther; Jaa! Vi får råna en bank! :D

Mark; De var supergulliga Jag kände mig som en prinsessa när de tittade på mig med bedjande ögon och vördnadsfullt klappade på mitt hår. De var fascinerade av att det var så långt och blont. :)
De klappade snällt så jag blev inte rädd. Dessutom är jag måhända liten men jag har ett humör utöver det vanliga så hade de blivit läskiga hade jag skrikit och bitit dem. Hårt!

Håller med, håller med. Jag älskar Steffen! Han är så skööön. ;D

Jajaa! Precis vad en flicka vill höra. Att hon är fin i håret vid frukosten. (Fast mitt hår liknar dreads vid frukosten...) Men då vill jag adoptera dig. Jag tycker om en skön variation av söta kommentarer och sjuka kommentarer! :D
Killar tänker verkligen på de två sakerna här. Jag looovar! Skotrar och... de där promiskuösa tingen. Fast jag undrar om det bara är ettan som liksom uppfylls. Haha. (Tur att ingen av mina killkompisar läser detta, då vore jag en strypt Kajsa) Ohh... du är söt själv!

jag hör av mig. Om banner och sånt. Jag ska bara mörda lite skolarbete först. :/ Klapp tillbaka.

2007-02-25 @ 16:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback